OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
rempompdruk Sensor Circuit hoog
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische code (DTC) en geldt voor OBD-II voertuigen die een rempompdruk sensor hebben. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Fiat, Alfa Romeo, Nissan, Ford, Dodge, Pontiac, Chevrolet, Acura, Subaru, Hyundai, etc. Hoewel generieke, het exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.
Trouble code P0558 is een van de mogelijke codes verbonden met de rempompdruk sensorcircuit.
Deze code is een indicatie dat de Motormanagementsysteem (PCM) heeft gedetecteerd een defect dat belemmert de werking van de rempompdruk sensorschakeling. De codes die vaak worden geassocieerd met rempompdruk sensorschakeling Storingen P0555, P0556, P0557, P0558 en P0559. De specifieke situatie bepaalt de code geactiveerd door de PCM en de rem lampje gaat branden of knipperen als remmen.
Het doel van de rempompdruk sensorcircuit is de hoeveelheid druk (vacuüm) monitor toegepast de kracht brake booster. Het wordt bestuurd door de PCM verschillende remsituaties passen en stel de druk rempedaal werking te vergemakkelijken. Deze werkwijze is essentieel voor de rembekrachtiging te functioneren en veilig vertragen of stoppen het voertuig met de minimale hoeveelheid van mond druk uitgeoefend op het rempedaal.
Code P0558 wordt door de PCM wanneer de rem booster druksensor circuit een hoger dan verwachte spanningsuitlezing.
Wat is de ernst van de DTC?
de ernst van deze code is afhankelijk van het specifieke storing en de ernst zal vorderen indien niet tijdig gecorrigeerd. . Op een gegeven moment het veiligheidsniveau van het voertuig kan een probleem worden die onmiddellijke aandacht vereisen
De foto van een rempompdruk (vacuüm) sensor:
Wat zijn de symptomen van de code?
symptomen van een P0558 foutcode kunnen zijn:
drukken
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?
oorzaken voor deze P0558 code kan omvatten:
Wat zijn enkele stappen P0558 het oplossen van problemen?
De eerste stap in th e oplossen van problemen proces voor storingen is om de Technical Service Bulletins onderzoeken voor bekende problemen met de specifieke voertuig.
Zoek alle componenten in verband met de rempompdruk Sensor Circuit. Dit omvat de rempompdruk sensor, de rembekrachtiging, vacuümleidingen, kabels, connectoren en de PCM een simplex systeem. Zodra deze componenten zich bevinden, moet een grondige visuele inspectie worden uitgevoerd om alle bijbehorende bedrading en aansluitingen controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden of verbranden vlekken. De connectors moeten ook worden onderzocht op corrosie opbouw of beschadigde pinnen. Vacuum regels moeten worden gecontroleerd op veiligheid, weer scheuren, lekken en het algemene onderhoud niveau.
Geavanceerd Steps
De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren . Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Voltage eisen zal zeer op basis van de specifieke jaar, merk en model van het voertuig.
Circuit Controles
Voltage eisen zullen variëren op basis van de specifieke voertuig, de rempompdruk Sensor Circuit configuratie en de onderdelen opgenomen. Tech data worden gerelateerd aan het juiste spanningsbereik voor rempompdruk sensor en de juiste trouble shooting sequentie te verkrijgen. De juiste spanning ingevoerd naar een sensor zonder uitgangsspanning normaliter een indicatie van interne storing.
Als dit proces identificeert het ontbreken van een voedingsbron of gemalen, kan continuïteitstesten nodig zijn om de toestand van de bedrading en aansluitingen te controleren. Continuïteit testen worden altijd uitgevoerd met de kracht verwijderd van het circuit en de normale waarden moet 0 ohm weerstand, tenzij anders aangegeven door de technische gegevens. Weerstand of geen continuïteit een indicatie foutieve bedrading of connectors die zijn kortgesloten of open en moet worden gerepareerd of vervangen.
Common Reparatie
Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig voor u in de juiste richting om het probleem met uw rempompdruk sensor foutcode te corrigeren zijn. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.