OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor Circuit (storing) Bank 2 Sensor 1
Wat betekent dat?
Dit is een generieke code aandrijflijn, bedraagt, dus voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig
Deze diagnostische (DTC) P0547 betrekking op de toestand van de EGT (uitlaatgastemperatuursensor) sensor in de ” Tot ” pijp vóór de katalysator. Het enige doel in het leven is om de converter te beschermen tegen schade als gevolg van overmatige hitte.
Code P0547 geeft een gedetecteerde algemene storingen in de EGR-temperatuurvoelercircuit op bank 2, sensor # 1. Dit P0547 DTC betreft bank # 2 (hetgeen de zijde van de motor die niet cilinder nr.1 stoffen). Gerelateerde codes P0548 (kring laag) P0549 en (schakeling hoog).
Een EGT sensor op de meeste recente modelgas of dieselmotoren. Het is niets meer dan een warmtegevoelige weerstand die omgezet kan de temperatuur van het uitlaatgas in een spanningssignaal op de computer. Het ontvangt een 5 volt signaal van de computer via een kabel, terwijl de tweede draad gemalen.
Hoe hoger de uitlaattemperatuur minder weerstand op de massa als gevolg een hogere spanning – Omgekeerd, hoe lager de temperatuur hoe de weerstand resulteert in lagere spanning. Als de motor detecteert een lage spanning, zal de computer timing of brandstofverhouding van de motor om de temperatuur in acceptabele trajecten binnen de converter te houden variëren.
In een diesel wordt de EGT gebruikt om de timing van regeneratie van de PDF (roetfilter) bepalen op basis van de temperatuurstijging.
Als een catless up pijp samen met de verwijdering van de katalysator is geïnstalleerd, is er gewoonlijk niet voorzien in de EGT of als er zal niet goed werken zonder tegendruk. Dit zal de code in te stellen.
Symptomen
De check engine lampje gaat branden en de computer zal de code P0547 heeft ingesteld. Geen andere symptomen zal duidelijk herkenbaar te zijn.
Mogelijke oorzaken
De oorzaken hiervoor DTC kunnen zijn:
Reparatie Procedures
Een andere reden voor deze code set is als de katalysator is vervangen ten gunste van een catback systeem. In de meeste staten is dit een illegale procedure strafbaar met een grote boete als ze worden betrapt. Het is aan te raden om lokale en nationale wetten met betrekking tot de verwijdering van dit systeem, aangezien het ongecontroleerde uitstoot in de atmosfeer te controleren. Dit kan werken, maar het is ieders plicht om ons deel doen om onze atmosfeer schoon houden voor toekomstige generaties.
Zolang dit niet is hersteld van de code kan worden gereset door de aankoop van een 2,2 Ohm weerstand voor kleingeld op elk elektronisch winkel. Gewoon beschikken over de EGT sensor en sluit de weerstand aan de motorzijde elektrische connector. Wikkel het met tape en de computer zal tevreden zijn dat de EGT goed werkt.