OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Positieve Carterventilatieverwarming Controle Circuit Low
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot BMW, Mini, Jeep, Chrysler, Ford, enz.
De PCV (carterventilatieklep) is technisch gezien een systeem dat is ontworpen om schadelijke dampen van de motor en ook verwijderen om te voorkomen dat de genoemde dampen in de atmosfeer wordt uitgestoten. Het is ook in staat om dit te doen met behulp van spruitstukvacuüm om de dampen te zuigen uit het carter in het inlaatspruitstuk. Het carter dampen geleid door de verbrandingskamers samen met de brandstof- en luchtmengsel te verbranden. De PCV-klep regelt de circulatie in het systeem, waardoor het een effectief ventilatiesysteem voor het carter en ook het beheer van de vervuiling apparaat maakt.
Dit PCV systeem is uitgegroeid tot de standaard voor alle nieuwe voertuigen die vanaf de jaren 1960 en variatie systemen zijn gemaakt door de jaren heen maar de belangrijkste functie van het is hetzelfde. Er zijn twee belangrijke soorten van PCV-systemen, die open en gesloten systemen zijn. Technisch beide hetzelfde werken, maar aangezien het gebruik van het gesloten systeem 1968 is bewezen effectiever voor luchtverontreiniging zijn.
Met behulp van een verwarmingssysteem / element, het PCV systeem kunnen vocht, dat wordt beschouwd als een van de belangrijkste verontreinigingen in de machine te verwijderen. Als de motor functies, creëert het algemeen warmte die in staat is om het grootste deel van het vocht af te branden in het systeem. Echter, wanneer het afkoelt, dit is waar condensatie optreedt. Er zijn specifieke toevoegsels in motoroliën, waarbij het watermolecuul veroorzaakt door vocht opschort. Echter, tijdig het uiteindelijk overschrijdt de capaciteit en het water corrodeert de metalen onderdelen van de motor die schade aan een mate.
De ECU (motor controlemodule) is verantwoordelijk voor het bewaken en instellen van de positieve carter ventilatie verwarmingsregeling circuit. Als de P053B code actief is de ECM gedetecteerde een laag elektrisch voorwaarde in de PCV verwarmingselement besturingsschakeling
Voorbeeld van een PCV-klep.
Wat is de ernst van de DTC?
Hierbij middelhoge ernst, dat is waarom het omgaan met het probleem is van cruciaal belang, want zodra de PCV systeem niet te wijten aan opbouw slib en olie lekken, kunt u schade aan de motor veroorzaken tot op zekere hoogte. Een aangesloten PCV-klep te wijten aan slib vele andere mogelijke motorproblemen veroorzaken. De druk zal beginnen op te bouwen dat de pakkingen en oliekeerringen kon veroorzaken om te falen
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P053B diagnostische code kunnen zijn:. / p>
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code ?
Oorzaken voor deze P053B carterventilatiesysteem code kan zijn:
Wat zijn sommige P053B diagnostische en stappen voor probleemoplossing?
De eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical Service Bulletins (TSB) voor bekende problemen met de specifieke voertuig.
geavanceerde diagnostische stappen worden zeer specifiek voertuig en kan de geschikte geavanceerde apparatuur en kennis om nauwkeurig uit te voeren. We nemen basisstappen onder, maar verwijzen naar een jaar voertuig / merk / model / powertrain specifieke reparatie gids voor specifieke stappen voor uw auto.
Basic Step # 1
Er zijn verschillende manieren om controleren of de PCV-klep goed werkt en je zal beslissen welke methode het makkelijker voor u, is het echter belangrijk dat de motor moet stationair draaien, ongeacht welke methode je gebruikt. Hier zijn twee methoden voor het controleren of de klep functioneert:
Methode 1: Maak de PCV klep van het klepdeksel met de slang nog intact, en vervolgens zorgvuldig uw vinger over het open uiteinde van de slang. Als de klep naar behoren functioneert, zal je een sterke zuigkracht sensatie te voelen. Daarna proberen om de klep te schudden en indien het rammelt dat betekent dat er niet iets dat de weg belemmert. Maar als er niet ratelend geluid dat daaruit kwam dat middelen zij beschadigd
Methode 2:. Verwijder de dop van de vulopening op het ventiel hoek en plaats een stijf stuk papier op de opening . Het papier moet worden aangezogen op zijn plaats tegen het gat in seconden als je klep naar behoren functioneert.
Als u vindt dat de klep niet goed werkt, moet je niet meteen kopen een vervanging. Probeer in plaats daarvan te reinigen door middel van enkele carburateur schoner, spaarzaam, vooral in gebieden met een aanzienlijke vervuiling. Zorg ervoor dat eventueel aanwezige verkleuring en / of kleverige afzettingen worden verwijderd, hetgeen een teken dat de klep grondig wordt gereinigd zou zijn te controleren.
Basic Step # 2
Controleer of het harnas die betrokken zijn bij circuit (s) van het systeem PCV. Aangezien de PCV systemen gelden olie aanwezig in het systeem, een van de oorzaken is olieverontreiniging. Als olie lekt op harnassen, draden en / of verbindingen, kan dit leiden tot elektrische problemen, omdat de olie kan en zal verlenging eten weg bij de belangrijkste draadisolatie. Dus, als je iets van deze aard te zien, zorg ervoor om het repareren adequaat om een goede elektrische verbinding binnen de positieve Carterventilatieverwarming controle circuit te waarborgen.
Dit artikel is uitsluitend voor informatieve doeleinden en de technische gegevens en service bulletins voor een bepaald voertuig moet altijd voorrang.