OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Air Conditioner Koelmiddelvulling Verlies
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC ) en kenmerkend toepassing OBD-II voertuigen. Auto merken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot Chevrolet / Chevrolet, Land Rover, GM, etc.
Wanneer een code P0534 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een lage freon gedetecteerd toestand de airconditioning (A / C) -systeem.
De auto a / s wordt gesmeerd met een mengsel van speciaal olie en freon. Zelfs als de juiste hoeveelheid van de juiste olie aanwezig in de a / c systeem was, zonder freon kon niet worden verspreid essentiële gebieden. Zonder dit mengsel zouden de compressor katastrofisch falen lijdt en de condensor worden gevuld met een vorm van kleverige metallisch afval.
Om de compressor en andere dure a / c onderdelen te beschermen, druk sensoren in bepaalde gebieden van de systeem.
een hogedruk cutoff schakelaar aan de achterkant van de compressor (of een afvoerleiding) de a / c systeem tegen een extreme overdruk staat. Dit soort aandoening waarschijnlijk veroorzaakt door een gebrek aan luchtstroom over de condensor of een oververhitting van de motor.
Om de a / c systeem tegen een lage freon toestand een lage druk cutoff schakelaar is gepositioneerd in de zuigzijde van het systeem bij de accu of het expansieventiel (afhankelijk van de a / c systeemconfiguratie).
de a / c lagedruk cutoff wordt geschakeld met een drukgevoelige contact dat sluit wanneer a / c druk boven het doelniveau (gewoonlijk boven 30 psi). Het typisch draden op een Schrader ventiel op de aanzuigslang of accu van de a / c systeem. Zolang een / c systeemdruk blijft binnen de geprogrammeerde specificaties, het contact in de lagedruk schakelaar gesloten blijft en de a / c compressorkoppeling stroomkring is zoals gewenst voltooid. Wanneer a / c onderschrijden van de minimale drempelwaarde, het contact in de lagedruk schakelaar opent en spanning aan de compressorkoppeling onderbroken.
De a / c lagedruk cutoff schakelaar verschaft ook het PCM een aan / uit-signaal. Wanneer het PCM signaal van de lagedruk cutoff schakelaar die een lage freon toestand aangeeft detecteert, wordt een code P0534 worden opgeslagen en storing controlelampje (MIL) worden belicht. In de meeste gevallen zullen meerdere storingen worden geëist voor de code worden opgeslagen en voor de MIL verlichting.
Koelmiddelsamenstelling druksensor:
Wat is de ernst van deze DTC?
een opgeslagen code P0534 heeft uitsluitend betrekking op de a / c-systeem en heeft geen invloed op de motor rijgedrag. Het moet niet zo ernstig worden aangemerkt
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P0534 diagnostische code kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P0534 code kunnen zijn >
Wat zijn sommige P0534 diagnostische en stappen voor probleemoplossing?
Wanneer een code P0534 is opgeslagen, wordt een algemene prestatie controle van de a / C-systeem aan te bevelen. Wees ervan bewust dat de behandeling van bepaalde soorten freon vereist een federaal mandaat certificering op vele gebieden. Verder moet de a / c systeem worden onderhouden door gekwalificeerde personen. Freon onder hoge druk kan gevaarlijk zijn in een groot aantal wegen, en word de A / C-systeem kan beschadigd raken als de juiste hoeveelheid freon niet wordt gebruikt. Voor het begin van uw diagnose, moet de a / c systeem worden gevuld tot het juiste niveau met de juiste (hoeveelheid en het type) freon en olie. Als het laden specificaties zijn niet zichtbaar in het gebied underhood, controleer betrouwbare bron van voertuiginformatie. Een set van auto a / c meters, een vacuümpomp en een soort olie dispenser nodig zijn om de a / C systeem. Indien het systeem een klein lek wordt een ultraviolet lekdetectie inktinjectie ook aanbevolen. Dit zal u helpen een lek de diagnose als de freon weer uitlekt.
Als de a / c systeem is onderhouden en staat vol met freon, kan het nodig zijn om de code te wissen voordat de stroom kan worden hersteld de a / c compressor koppelingsspoel. Sluit de scanner op het voertuig diagnose-aansluiting en halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Schrijf dit allemaal neer voor het wissen van de codes. Met de a / c systeem vol met freon, bedienen en te zien of de P0534 wordt gereset.
Als de code wordt gereset, gebruik dan een digitale volt / ohmmeter (DVOM) aan de lage druk cutoff schakelaar te controleren. Dit kan gedaan worden door het starten van de motor en het draaien van de a / c op max met de ventilator aan hoog. Wees voorzichtig bij het werken rond de bewegende delen en sluit de negatieve test leiding van de DVOM naar een bekende goede grond. Met de positieve meetsnoer met de aders van de lage drukschakelaar sonde. . Dit zal het lagedruk cutoff schakelaar connector worden uitgevoerd ingestoken Alle draden (gewoonlijk drie) moet accuspanning zijn ..
Hier zijn verschillende mogelijkheden:
Geen van de schakelingen voltage
een van de ketens heeft spanning; de anderen dat niet doen