OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
krukkastdruk Sensor Circuit intermitterende / Erratic
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Ford, Dodge, Ram, Jeep, Fiat, Nissan, enz.
Onder de talrijke sensoren van de ECM (Engine Control Module) heeft om toezicht te houden en aan te passen met het oog op houd uw motor in rijklare toestand, het carter druksensor is verantwoordelijk voor het verstrekken van de ECM met krukkastdruk waarden om een gezonde sfeer in daar te houden.
Als u zich kunt voorstellen, zijn er een overvloed aan dampen binnen de motor intern, in het bijzonder terwijl de running dus het is zeer belangrijk voor de ECM om een nauwkeurige krukkastdruk waarde hebben. Het moet dit niet alleen zorgen voor de druk niet te hoog en mogelijk schade toebrengen aan afdichtingen en pakkingen, maar ook het vereist deze waarde om te recyclen deze brandbare dampen terug in de motor via de PCV (carterventilatiesysteem) -systeem.
Alle ongebruikte brandbare carter dampen krijgen verpletterd in het inlaatsysteem van de motor te branden. Op zijn beurt, gezamenlijk verbeteren van de uitstoot en het brandstofverbruik. Dat gezegd hebbende, het heeft zeker een waardevol doel om de motor en ECM dus zorg ervoor om eventuele problemen aan te pakken dienovereenkomstig hier, zoals gezegd, met deze fout, kunt u gevoelig bent voor pakking mislukking, o-ring lekken, lekken van de asafdichting, etc. zoals de naam van de sensor houdt, de meeste tijden, het is gemonteerd op het carter.
Code P051E krukkastdruk sensor Circuit intermitterende / Onregelmatig en bijbehorende codes worden geactiveerd door de ECM (Engine control Module) wanneer het een te controleren of meerdere elektrische grootheden werktemperaturen buiten de wens bereik binnen het krukhuis druksensor.
Als de instrumentenpaneel wordt belicht met P051E krukkastdruk sensorcircuit intermitterend / Onregelmatige code, de ECM (motorregeleenheid) heeft gedetecteerd een intermitterend of onregelmatig fout binnen het krukhuis druksensor
een voorbeeld van een krukhuis druksensor (dit voor een Cummins-motor).
Wat is de ernst van deze DTC?
Ik zou zeggen, in de grote regeling van dingen, deze fout zou worden beschouwd als matig-laag. Kortom, als het niet lukt, heb je niet het risico van onmiddellijke drastische verdere schade uit te voeren. Ik zeg dit tot het punt dat, het moet eerder vroeger dan later worden aangepakt benadrukken. Eerder noemde ik enkele van de mogelijke problemen als links zo verwaarloosd houden deze in het achterhoofd.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P051E diagnostische code kan omvatten :
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P051E motor code kan zijn:?
Wat zijn enkele P051E diag nostic en stappen voor probleemoplossing?
De eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is om de Technical Service Bulletins (TSB) onderzoeken voor bekende problemen met de specifieke voertuig.
Bijvoorbeeld, we zijn ons bewust van een bekend probleem met sommige Ford EcoBoost voertuigen, en sommige Dodge / Ram voertuigen die TSBs hebben uit die gelden voor deze DTC en / of verwante codes.
Geavanceerde diagnostische stappen worden zeer specifieke voertuig en kan vereisen de juiste geavanceerde apparatuur en kennis om nauwkeurig uit te voeren. We nemen basisstappen onder, maar verwijzen naar een jaar voertuig / merk / model / powertrain specifieke reparatie gids voor specifieke stappen voor uw auto.
Basic Step # 1
Het eerste wat, voor deze fout, ik zou de olie-dop op de bovenkant van de motor (dit varieert) te openen, te inspecteren voor een duidelijke tekenen van sludge opbouw. Slib kan worden veroorzaakt door iets eenvoudigs als een gebrek aan olie verversen, of langer dan aanbevolen intervallen na. Spreken persoonlijk hier, voor conventionele olie, ik voer het uit niet meer dan 5.000 km. Voor synthetische, ga ik ongeveer 8.000 km, soms 10.000 kms. Dit varieert tussen de fabrikanten, dat gezegd, uit ervaring, heb ik de fabrikanten langer dan algemeen wordt aanbevolen intervallen voor tal van andere redenen te stellen gezien. Dat gezegd zijnde, ik blijf aan de veilige kant en moedigen u aan om als goed. Een PCV (carterventilatieklep) probleem kan veroorzaken vocht aan het systeem waardoor slib te voeren. Hoe dan ook, zorgen ervoor dat uw olie is schoon en vol
. OPMERKING: Zorg ervoor om te voorkomen dat overvulling van de motor met olie. Laat de motor niet starten als dit gebeurd is, afgetapte olie te brengen niveau om een aanvaardbaar bereik.
Basic Step # 2
Test de sensor door het volgen van de fabrikant bepaalde gewenste waarden uit uw service manual . Dit houdt meestal met behulp van uw multimeter en het testen van verschillende waarden tussen pinnen. Record en vergelijk bevindingen aan uw merk en de specificaties van het model. Iets buiten de specificaties moeten carter druksensor vervangen.
Basic Stap 3
Aangezien carter druksensoren gewoonlijk rechtstreeks gemonteerd aan het motorblok (AKA carter), de harnassen en draden betrokken zijn gerouteerd via spleten en om extreme temperatuurgebieden (dwz uitlaatspruitstuk). Wees je bewust van dit toen visueel de sensor en circuits inspecteren. Dat deze draden en harnassen, onder de elementen, controleer harde plekken / gebroken draden of vocht in het harnas.
Opmerking. De connector moet goed worden aangesloten en droog van elke olieresidu