OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Koude start Motor Uitlaat temperatuur te laag
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn diagnostische code ( DTC) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Ford (Mustang, Escape, EcoBoost, etc.), Dodge, Jeep, Land Rover, Nissan, VW, enz.
Wanneer een code P050E wordt opgeslagen, betekent dat de aandrijflijn (PCM) een uitlaat temperatuur die onder de minimumdrempel bij koude start is gedetecteerd. Koude start is een term die gebruikt wordt om een rijgedrag strategie alleen gebruikt te beschrijven wanneer de motor op (of onder) de omgevingstemperatuur.
In mijn professionele ervaring, de uitlaatgassen wordt alleen gecontroleerd bij voertuigen die zijn uitgerust met een schone verbranding dieselaandrijving . systemen
Deze code komt vaker voor in geografische locaties met extreem koude klimaten
Veranderingen in de uitlaatgassen zijn cruciaal voor emissiereductie in today & rsquo;. s schone verbranding dieselmotoren. De PCM moet uitlaattemperatuur volgen teneinde te verzekeren dat de gewenste maatregelen genomen om deze drastische veranderingen in temperatuur te bereiken.
AdBlue (DEF) injectiesystemen zijn verantwoordelijk voor de introductie van DEF in de katalytische converter en andere gebieden van het uitlaatsysteem. Deze DEF mengsels leiden de toegenomen uitlaattemperatuur vereist om schadelijke koolwaterstoffen en stikstofdioxide deeltjes gevangen in het uitlaatsysteem te verbranden. De DEF injectiesysteem wordt bestuurd door de PCM.
Bij koude motor start uitlaattemperatuur is op of nabij omgevingstemperatuur. Wanneer de PCM dat uitlaatgastemperatuur lager dan omgevingstemperatuur, wordt een code P050E worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. In de meeste gevallen zullen meerdere storingen vereist voor MIL verlichting
Cold auto:.
Wat is de ernst van deze DTC?
Wanneer een code P050E is opgeslagen, DEF injectie is waarschijnlijk uitgeschakeld te zijn. Deze code moet worden gecategoriseerd als ernstig en rechtgezet met spoed
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P050E motorcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P050E het oplossen van problemen?
ik zou waarschijnlijk beginnen mijn diagnose met een zoektocht naar toepassing bulletins technische dienst (TSB). Als ik er een die past bij het voertuig waarmee ik werk kan vinden, de symptomen vertoonden, en de codes die zijn opgeslagen, is de kans groot dat het zal me helpen om de P055E nauwkeurig en snel vast te stellen.
Ik zal nodig een diagnose scanner, een infrarood thermometer met laser pointer, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een betrouwbare voertuiginformatie om deze code te diagnosticeren.
De voertuiginformatie bron zal me van diagnostische flow Charts het P055E, schakelschema’s, meningen Connectorzijde, connectorpen-out grafieken en componenten testprocedures / specificaties. Deze gegevens zijn van belang bij komen tot een accurate diagnose.
Na een visuele controle van uitlaatgassen temperatuursensor bedrading en aansluitingen (met de nadruk op bedrading die gerouteerd nabij gebieden met hoge temperatuur), zou sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante gegevens. Code gegevens van de scanner kan later nuttig zijn in mijn diagnose. Ik zou het opschrijven en bewaren op een veilige plaats. Nu zou ik de codes te wissen en een proefrit met het voertuig (bij koude start) om te zien of de code wordt gereset. De test-aandrijving ook verplaatsen vocht die mogelijk eerder gevangen in het uitlaatsysteem
Gebruik DVOM de uitlaattemperatuur sensor te testen.
Als het uitlaatgas temperatuursensor goed, testen referentiespanning en aarde bij de uitlaat temperatuursensor:
Als referentiespanning wordt ontdekt:
Als referentiespanning niet ontdekt: