P050E Koude start Motor Uitlaat te laag

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Koude start Motor Uitlaat temperatuur te laag

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische code ( DTC) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Ford (Mustang, Escape, EcoBoost, etc.), Dodge, Jeep, Land Rover, Nissan, VW, enz.

Wanneer een code P050E wordt opgeslagen, betekent dat de aandrijflijn (PCM) een uitlaat temperatuur die onder de minimumdrempel bij koude start is gedetecteerd. Koude start is een term die gebruikt wordt om een ​​rijgedrag strategie alleen gebruikt te beschrijven wanneer de motor op (of onder) de omgevingstemperatuur.

In mijn professionele ervaring, de uitlaatgassen wordt alleen gecontroleerd bij voertuigen die zijn uitgerust met een schone verbranding dieselaandrijving . systemen

Deze code komt vaker voor in geografische locaties met extreem koude klimaten

Veranderingen in de uitlaatgassen zijn cruciaal voor emissiereductie in today & rsquo;. s schone verbranding dieselmotoren. De PCM moet uitlaattemperatuur volgen teneinde te verzekeren dat de gewenste maatregelen genomen om deze drastische veranderingen in temperatuur te bereiken.

AdBlue (DEF) injectiesystemen zijn verantwoordelijk voor de introductie van DEF in de katalytische converter en andere gebieden van het uitlaatsysteem. Deze DEF mengsels leiden de toegenomen uitlaattemperatuur vereist om schadelijke koolwaterstoffen en stikstofdioxide deeltjes gevangen in het uitlaatsysteem te verbranden. De DEF injectiesysteem wordt bestuurd door de PCM.

Bij koude motor start uitlaattemperatuur is op of nabij omgevingstemperatuur. Wanneer de PCM dat uitlaatgastemperatuur lager dan omgevingstemperatuur, wordt een code P050E worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. In de meeste gevallen zullen meerdere storingen vereist voor MIL verlichting

Cold auto:.
Sneeuw op de auto

Wat is de ernst van deze DTC?

Wanneer een code P050E is opgeslagen, DEF injectie is waarschijnlijk uitgeschakeld te zijn. Deze code moet worden gecategoriseerd als ernstig en rechtgezet met spoed

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P050E motorcode kunnen zijn:.?

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Een verminderde brandstofverbruik
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat
  • Begeleidende DEF codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte uitlaatgassen temperatuursensor
  • Gebrand of beschadigde uitlaat temperatuursensor bekabeling
  • Vocht opgesloten in de uitlaat heeft bevroren
  • PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P050E het oplossen van problemen?

    ik zou waarschijnlijk beginnen mijn diagnose met een zoektocht naar toepassing bulletins technische dienst (TSB). Als ik er een die past bij het voertuig waarmee ik werk kan vinden, de symptomen vertoonden, en de codes die zijn opgeslagen, is de kans groot dat het zal me helpen om de P055E nauwkeurig en snel vast te stellen.

    Ik zal nodig een diagnose scanner, een infrarood thermometer met laser pointer, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een betrouwbare voertuiginformatie om deze code te diagnosticeren.

    De voertuiginformatie bron zal me van diagnostische flow Charts het P055E, schakelschema’s, meningen Connectorzijde, connectorpen-out grafieken en componenten testprocedures / specificaties. Deze gegevens zijn van belang bij komen tot een accurate diagnose.

    Na een visuele controle van uitlaatgassen temperatuursensor bedrading en aansluitingen (met de nadruk op bedrading die gerouteerd nabij gebieden met hoge temperatuur), zou sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante gegevens. Code gegevens van de scanner kan later nuttig zijn in mijn diagnose. Ik zou het opschrijven en bewaren op een veilige plaats. Nu zou ik de codes te wissen en een proefrit met het voertuig (bij koude start) om te zien of de code wordt gereset. De test-aandrijving ook verplaatsen vocht die mogelijk eerder gevangen in het uitlaatsysteem

    Gebruik DVOM de uitlaattemperatuur sensor te testen.

  • Stel de DVOM het ohm instelling
  • Maak de sensor van de bedrading
  • Gebruik fabrikant en rsquo; s specificaties en testprocedures om de sensor te testen
  • Gooi de sensor zo ja niet aan de fabrikant en rsquo; s functies
  • Als het uitlaatgas temperatuursensor goed, testen referentiespanning en aarde bij de uitlaat temperatuursensor:

  • met de toets en de motor uit (KOEO), toegang krijgen tot de uitlaattemperatuur stekker
  • Plaats de DVOM op de juiste spanningsinstelling (referentiespanning typisch 5 V)
  • Probe de referentiepen van de uitlaattemperatuur uit met het positieve testdraad van de DVOM
  • Probe grond pin van dezelfde connector met de negatieve meetsnoer van de DVOM
  • The DVOM shoul d geven een 5 volt referentie (+/- 10 procent)
  • Als referentiespanning wordt ontdekt:

  • Gebruik de scanner datastroom weergegeven waarnemen uitlaattemperatuur
  • vergelijken uitlaattemperatuur weergegeven op de scanner om de actuele temperatuur u gedetecteerd door de IR thermometer
  • Als beide verschillen dan de maximaal toelaatbare drempelwaarde, verdachte uitlaatgastemperatuur storing
  • Wanneer beide binnen specificaties vermoedt een PCM defect of programmeerfout
  • Als referentiespanning niet ontdekt:

  • met de KOEO, sluit de negatieve meetkabel van de DVOM om een ​​batterij grond (de positieve testdraad nog sonderen van de referentiespanning pen van dezelfde connector) of u een spanningsprobleem of gemalen probleem
  • Een spanningsprobleem moet naar het PCM worden getraceerd
  • Een begane probleem moet worden teruggevoerd naar de juiste grond kruising
  • De uitlaat temper Aard sensor wordt vaak verward met een zuurstof sensor
  • Wees voorzichtig bij het werken aan hete uitlaat
  • Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p050e
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p050e

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp