OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Rijsnelheidssensor A intermitterende
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het geldt voor alle 1996-nieuwer voertuigen (Porsche, BMW, Ford, Cadillac, Volvo, Mini, Chevy, Chrsyler, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Wanneer een opgeslagen code P0503 wordt vertoond, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een spanningsingang signaal gedetecteerd van voertuigsnelheid sensor (VSS) A, die intermitterend, onregelmatig of overdreven. De aanduiding A wordt gewoonlijk de primaire VSS in een systeem waarin meerdere voertuigsnelheid sensoren gebruikt.
OBD II voertuigsnelheid sensoren meestal elektromagnetische sensoren die een soort van getande reluctor ringwiel en versnelling die mechanisch is bevestigd benutten aan een as, transmissie / verdeelbak uitgangsas, differentiaaldrijfwerk of aandrijfas. Wanneer de as draait, draait zodat de metalen ring reluctor. De reluctor ring voltooit een circuit met de stationaire elektromagnetische sensor als reluctor passeert nabijheid elektromagnetische uiteinde van de sensor. De uitsparingen tussen de tanden van de ring reluctor maken onderbrekingen van de sensorschakeling. De combinatie van circuit afwerkingen en storingen worden herkend door de PCM (en eventueel andere controllers) als spanningsgolf vormen patronen.
voertuigsnelheid wordt bewaakt door de PCM met invoergegevens vanuit één of meer sensoren voertuigsnelheid. De PCM vergelijkt ingangssignalen van de VSS met antilock brake control module (ABCM) of elektronische rembesturing module (EBCM) ingangen. De primaire VSS ingang (A) wordt waarschijnlijk geïnitieerd door de VSS in de transmissie maar secundaire VSS invoer / s kan worden gecontroleerd via een of meer wielsnelheidssensoren.
Een kenmerkende VSS of rijsnelheidssensor:
Het beste of niets
Veilig en betrouwbaar
Eerlijk advies
Hulp nodig?
- klopsensoren
- distributie timing
- versnellingsbak
- overboost, underboost
- eerste lambda sensoren voor de catalysator