P0494 Fan Speed ​​Low

Home » OBD Codes » P0400-P0499 » P0494 Fan Speed ​​Low

P0494 Fan Speed ​​Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fan Speed ​​Low

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Chevrolet, Buick, Peugeot, Toyota, Citroën, Dodge, BMW Honda, Acura, Ford, Dodge, etc.). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen verschillen per merk / model.

De ventilator de fabrikant verwijzen naar in deze codes is de koelventilator. In het algemeen, de ventilator op de radiator gemonteerd. Het is functie is om af te koelen van de koelvloeistof in de radiateur en te reguleren temperatuur van de motor.

De motorregeleenheid (ECM) of aandrijving (PCM) bewaakt / bestuurt een veelheid van sensoren teneinde bewaken en regelen van de temperatuur van de motor. De ECM schakelt de ventilator aan wanneer de motor de temperaturen hoog (bijv stationair draaien in het verkeer), en uit wanneer de luchtstroom is voldoende om temperaturen (dwz cruisen over de snelweg) te houden.

Bij het bewaken van de koelventilator, de ECM heeft gedetecteerd een lage toerental. Als de koelventilator draait onder of boven de ingestelde parameters fabrikanten, zal de motor lichte of storing controlelampje (MIL) worden verlicht door de ECM.

Zie ook motorkoelingsventilator diagnostische codes:

  • P0493 Fan Overspeed
  • P0495 ventilatorsnelheid hoog
  • Symptomen

    De symptomen van een P0494 motor code kan zijn:

  • Oververhitte motor
  • motor geluiden
  • Slechte prestaties
  • Motor verwarring
  • Stalling
  • Poor brandstofverbruik
  • mogelijke oorzaken

    In het algemeen de oorzaken van deze code om set zijn:

  • gebroken of beschadigde bedrading
  • Niet goed functionerende ventilatorkoppeling
  • koppeling van de koelventilator of lager defect
  • Koelventilator defecte
  • ECM uitgifte
  • Pin / connector probleem (bv corrosie)
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Wanneer je werkt met elektrische systemen, enkele van de fundamentele instrumenten die zijn een goed idee te hebben zijn:

  • OBD-lezer
  • multimeter
  • Basic socket set
  • Basic ratel en moersleutel sets
  • Basic schroevendraaier set
  • Rag / winkel handdoeken
  • Bat tery terminal schoner
  • Service manual
  • Veiligheid Tips

  • de motor laten afkoelen
  • Chalk wielen
  • Wear PBM (Persoonlijke beschermingsmiddelen)
  • Basic Step # 1

    Visuele inspectie. Het eerste wat, wil je aan de kap pop en zoek uw radiator / ventilator. De meeste tijd zal worden gemonteerd aan de voorzijde van het voertuig, direct voor de motor. Houd in gedachten dat hun zijn tal van verschillende stijlen en opstellingen voor koelventilatoren, sommige zijn direct op de radiator zelf gemonteerd en sommige zijn riem aangedreven door de motor, zodat identificeren van de stijl van uw specifieke koelventilator. Eenmaal gelegen Controleer de ventilator (en) en schoepen op beschadiging. Het is een goed idee om grab één van de ventilatorbladen en geef het een lichte schok te controleren of er geen speling in de lagers, afhankelijk van de stijl en hoeveel speling aanwezig is, kan het nodig zijn om de ventilator te vervangen. Zorg ervoor dat u ook inspecteren de lijkwade en alles wat de fans prestaties kunnen belemmeren. Let goed op de bedrading voor de koelventilator. Het duurt maar een licht gerafeld draad veroorzaken aantal codes gaat branden. Als alles controles, blijven

    TIP:. Soms aftermarket lijkwaden passen niet perfect, waardoor de ventilator te wrijven op delen van de lijkwade waardoor een lage toerental in. Spin ventilator met de hand met de motor uitgeschakeld en koud. Ventilator moet vrij in de mantel te draaien (Het kan zijn dat de riem te verwijderen voor de riem aangedreven versie).

    Basic Step # 2

    Controleer de connector. Ten eerste, zorg ervoor dat de accu is losgekoppeld voordat u reparaties of proeven op het elektrische systeem. Volg het harnas uit de koelventilator tot u de aansluiting te vinden. Eenmaal gelegen, controleer oververhitting / smelten of corrosie. Ontkoppelen en binnen inspecteren de pennen. Elke verroest of verbogen pinnen moet worden gerepareerd / vervangen. Typisch eventuele schade aan de connector betekent dat u nodig hebt om het te vervangen. Als alles er goed uitziet, blijven

    TIP:. Zorg ervoor dat je een gezond elektrisch systeem. Altijd op de hoogte dat als je een zwakke batterij of een probleem met uw oplaadsysteem, kan de ECM ten onrechte zijn het verlichten van de motor licht temidden van tal van andere mogelijkheden.

    Basic Tip # 3

    Controleer de relais. Afhankelijk van uw systeem, moet u wellicht een ventilator relais, dat helpt bij het beheersen van uw ventilator. Raadpleeg fabrikant voor de locatie. Indien het relais looks gesmolten of verbrand kan dit een probleem binnen het relais aan te geven en moet worden vervangen

    TIP:. Het is een goed idee om dit soort relais kopen bij uw fabrikanten dealer als ik een aantal defect aftermarket hebben gevonden relais die een aantal ernstige schade hebben veroorzaakt.

    Basic Stap # 4

    Controleer uw ECM of PCM. Zoek uw ECM. Locatie is sterk afhankelijk van het merk en model, maar je kan een ECM vinden: onder een stoel, onder de motorkap, in de kofferbak, gemonteerd op de firewall, onder het dashboard, in een spatbord of op de vloer bevestigd ergens. Eenmaal gelegen, controleer op waterschade of corrosie. Dit kan een probleem aan te geven. Gekwalificeerde ogen nodig zou zijn voorbij dit punt.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0494 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X