OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Pressure Control Valve B Position Sensor / Schakelaar Circuit
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn diagnostische foutcode (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II voertuigen met uitlaat drukregelklep sensor of schakelaar. Die kunnen omvatten, maar is niet beperkt tot voertuigen van VW, Audi, Toyota, etc. Hoewel generieke, precies reparatiestappen variabel merk / model.
De uitlaat drukregelklep (EPC) een solenoïde bediende klep gebruikt om terug te regelen druk bij lage temperaturen. Dit helpt bij het verhogen cabine warmte, helpt bij koude start en de voorruit te ontdooien.
In de meeste gevallen, de aandrijflijn (PCM) gebruikt informatie uit de uitlaattegendruk sensor (EBP), inlaatluchttemperatuur (IAT) sensor en spruitstuk absolute druk (MAP) sensor om de controle over het bepalen klep. Als de PCM een probleem met de EPC of de IAT detecteert, wordt de ECP uit te schakelen. Meestal wordt de ECP vinden op dieselmotoren.
In de in dit artikelcodes, ” B ” geeft het probleem is met een gedeelte van het systeem schakeling, in plaats van een bepaald symptoom of onderdeel.
Code P04A6 ingesteld wanneer het PCM een storing in de uitlaat drukregelventiel detecteert.
Wat is de ernst van deze DTC?
de ernst van deze code is matig tot ernstig. Het is een goed idee om deze code te pakken zo snel mogelijk.
Een voorbeeld van een uitlaatgas drukregelklep:
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
de symptomen van een P04A6 foutcode kunnen zijn:?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken de code
Oorzaken hiervoor code kunnen omvatten:?
Wat zijn P04A6 probleemoplossingsstappen?
Controleer eerst de uitlaatdruk regelklep en bijbehorende bedrading. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde bedrading, etc. Als schade wordt gevonden, reparatie nodig, schakelt u de code en kijk of het rendement. Vervolgens zoeken we naar bulletins technische dienst (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, moet u om vooruit te gaan stap voor stap diagnose van het systeem.
De volgende is een algemene procedure, zoals het testen van deze code varieert tussen voertuigen. Om het systeem nauwkeurig te testen, wil je verwijzen naar de fabrikant diagnostische stroomschema.
Controleer de bedrading
Alvorens verder te gaan, wil je naar de fabriek elektrische schema’s raadplegen om te bepalen welke draden die. AutoZone biedt gratis online reparatiehandleidingen voor vele voertuigen en ALLDATA aanbiedingen enkel voertuig abonnementen.
Test The Solenoid
Verwijder de spoel connector. Gebruik een digitale multimeter ingesteld op ohm aan de inwendige weerstand van de spoel te controleren. Hiertoe sluit de meter tussen de solenoïde B + aansluiting en de solenoïde aardaansluiting. Vergelijk de weerstand meting naar de fabriek reparatie specificaties. Indien de meter geeft een uitlezen specificatie of buiten bereik (OL) die een open keten, de spoel moet worden vervangen.
Controleer The Power zijde van het circuit
Zorg ervoor dat het voertuig heeft gezeten voor minstens een paar uur ( ’s nachts is het beste) en het is koud. Verwijder de solenoïde connector. Met de ontsteking van het voertuig op, gebruik dan een digitale multimeter ingesteld op DC volt om te controleren of de macht aan de spoel (meestal 12 volt). Hiertoe sluit de negatieve meter leiding met aarde en de positieve meter kabel aan de solenoïde B + aansluiting harnas zijde van de connector. Als de spanning niet aanwezig is, sluit de meter ingesteld op ohm (Contact uit) tussen de B + aansluiting van de solenoïde connector en de elektromagneet voedingsspanningsklem op PCM. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit.
Als alles goed is tot op dit punt, zult u wilt controleren of er spanning die uit de PCM. Om dit te doen, zet het contact aan en zet de meter op DC volt. Sluit de positieve meter kabel naar de EPC voedingsspanningsklem de PCM en de negatieve draad op de grond. Als er niet een referentie spanning van de PCM, de PCM waarschijnlijk defect. Echter, PCM’s gaan zelden slecht, dus het is een goed idee om dubbel te controleren uw werk tot op dit punt.
Kijk het terrein gedeelte van het Circuit
Met het contact van de auto uit, gebruik een digitale multimeter ingesteld op ohm om te controleren op doorverbinding naar massa. Verwijder de solenoïde connector. Verbind de meter tussen de solenoïde aardaansluiting en chassisaarding. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en solenoïde die moeten worden opgespoord en gerepareerd.