OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Pressure Control Valve B Stuck Open
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en gewoonlijk van toepassing op OBD-II voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Dodge, Honda, Chevrolet, Ford, VW, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
A opgeslagen code P04A4 betekent dat de aandrijflijn (PCM) defect is gedetecteerd in een van de uitlaatdruk regelaar (regelaar) kleppen. Valve ” B ” meestal geeft het probleem is opgetreden in de bank van de motor die het nummer een cilinder bevat, maar andere ontwerpen variëren tussen fabrikanten. In dat geval wordt de afsluiter vast te zitten in de open stand.
Uitlaat druk (ook wel tegendruk) regelaars worden gebruikt in turbo benzine- en dieselmotoren. Uitlaattegendruk drukregelklep bediening is vaak gelijk aan die van het gasklephuis. Het gebruikt een elektronisch geregelde plaat uitlaatgasstroom te beperken zoals bepaald door de PCM. Er is ook een uitlaattegendruk regelklep positiesensor en / of een uitlaattegendruk sensor.
Verhoogde uitlaat tegendruk wordt gebruikt voor het verheffen motor en motorkoelvloeistoftemperatuur sneller. Dit kan erg handig in zeer koude klimaten.
Dit is een eenvoudige, algemene overzicht van de uitlaat verpakking drukventiel operatie. Controleer de specificaties voor het voertuig in kwestie voordat u veronderstellingen. Wanneer het PCM een koude lucht temperatuur die lager is dan een minimum drempelwaarde detecteert, wordt uitlaattegendruk klepbediening initiëren en te handhaven totdat de inlaatluchttemperatuur wordt genormaliseerd. Uitlaattegendruk drukregelaar activatie treedt meestal slechts eenmaal per cyclus voor aanzetten. De uitlaattegendruk drukregelventiel is ontworpen om te parkeren in de open positie hangt gedeactiveerd door de PCM.
Als de PCM detecteert dat de uitlaattegendruk regelaar niet in de gewenste positie, of indien de uitlaattegendruk druksensor aangeeft dat het uit positie, een code P04A4 wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.
Wat is de ernst van de DTC?
Sinds tegendruk van het uitlaatgas van invloed kunnen zijn klimaatbeheersing en rijgedrag functies, moet een opgeslagen code P04A4 worden aangepakt met een zekere mate van urgentie.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P04A4 foutcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P04A4 code kunnen zijn: / p>
Wat zijn sommige P04A4 stappen voor probleemoplossing?
een betrouwbare voertuig informatiebron nodig zal zijn om een code P04A4 diagnosticeren. Andere instrumenten die nodig zijn:
Na een zorgvuldige visuele controle van het systeem gerelateerde bedrading en connectoren, vind het voertuig diagnostische poort. Sluit de scanner op de haven en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Noteer deze informatie naar beneden, omdat het nuttig zijn als uw diagnose opbrengst kan zijn.
Nu, schakelt de codes en proefrit het voertuig om te zien of de P04A4 onmiddellijk rendement. Als er inlaatluchttemperatuur codes of motorkoelvloeistoftemperatuur codes aanwezig, diagnosticeren en te repareren die voordat u de P04A4 vast te stellen.
Zoeken naar technische bulletins dienst (TSB), die van toepassing zijn op het voertuig, codes, en symptomen in kwestie. Als je een die wedstrijden, zal het waarschijnlijk helpen je enorm in uw diagnose te vinden.
U kan de infrarood thermometer met een werkelijke uitlaattemperatuur lezing krijgen zonder scanner data display beschikbaar. Dit kan nuttig blijken te bepalen of de uitlaat drukregelklep feitelijk functioneert of niet. Het kan ook detecteren een klep die vastzit in hetzij de open of gesloten stand.