OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Pressure Control Valve ” B ” Hoog
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code normaliter van toepassing op dieselmotoren, inclusief maar niet beperkt tot bepaalde Ford Powerstroke, Dodge Cummins, Mercedes, Nissan, en voertuigen van VW.
Deze code kan ook van toepassing op deze trucks uitgerust met een dieselmotor en de dealer geïnstalleerd uitlaat remmen.
Een klep is geplaatst in de uitlaatgasstroom na het uitlaatspruitstuk aan warmte in de vorm van tegendruk in het uitlaatsysteem. Deze warmte en / of tegendruk kan worden gebruikt om te helpen bij koude start te warmen. Het kan ook worden gebruikt tegen cilinderdruk uit de motorcilinders uit de uitlaat, waardoor de motor naar beneden en voertuiginformatie en te vertragen. Dit is bijzonder nuttig tijdens het slepen.
Deze code is strikt bezorgd over het inkomende signaal van de druksensor uitlaatgas niet overeenkomen inlaatspruitstuk druk of omgevingsdruk luchtdruk tijdens normaal rijden. Dit kan mechanisch of elektrisch circuit fout, afhankelijk voertuigfabrikant.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van fabrikant, uitlaattegendruk controle en draadkleuren de magneetklep. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat het ” B ” klep in uw specifieke geval
Symptomen
De symptomen van een P04A2 motorcode kunnen zijn:.
Potentiële P04A2 Oorzaken
in het algemeen de oorzaken van deze code set zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
een goed uitgangspunt is altijd een technische dienst bulletin (TSB ) Te zoeken naar uw specifieke voertuig. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde pad. . = PCM Regeleenheid aandrijflijn
vervolgens naar de ” B ” Uitlaat druksensor van uw specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner te krijgen op alle onderdelen winkel als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel om ze schoon met. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.
Ook als de auto is uitgerust, verwijdert de waarneembuis de uitlaattegendruk sensor verbonden met het uitlaatspruitstuk. Poging om door te blazen. Indien het onmogelijk is om, dit is ook een mogelijke oorzaak voor deze code.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de code doet terugkeer, moet u de juiste turbo boost werking te controleren. U vindt er een scan tool die turbo boost druk kan lezen nodig hebben. Het kan zijn dat druk in het inlaatspruitstuk te kijken, omdat deze dezelfde informatie zal geven. Let op de druk bij Key On, maar met de motor uit. Daarna zal de motor te starten, rijdt het voertuig op een veilige snelheid, en vervolgens tijdelijk de motor te versnellen om volgas, verzekeren toerental van de motor niet meer dan 2500-3000 RPM. Je moet een verandering van ten minste 18 PSI mee, misschien meer afhankelijk van de fabrikant van het voertuig en het jaar van het voertuig werd gemaakt.
Als deze test geslaagd, of als u niet in staat om turbo boost te controleren waren, we zullen moeten de sensor en de bijbehorende circuits te testen. Typisch zijn er 3 draden aan de uitlaat Druksensor.
Maak de gordel naar de uitlaat druksensor. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), het testen van de 5V voeding circuit naar de sensor te verzekeren het wordt opgestart (Red leiden tot de 5V voeding circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er 12 volt aan de sensor als er moet 5 volt, herstel van de bedrading van de PCM de sensor gedurende een korte 12 volt, of eventueel een slechte PCM.
Als dat is OK, met een DVOM, controleer dan of je 5V op de Exhaust Pressure Sensor signaal circuit (Red leiden tot de sensor signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt op de sensor, of als je 12 volt naar de sensor, het herstel van de bedrading van de PCM aan de sensor, of opnieuw een mogelijke slechte PCM.
Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de Exhaust Pressure sensor. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de uitlaat druksensor circuitaarde. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de uitlaat druksensor om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.
Als alle voorgaande tests hebben doorgegeven en u nog steeds een P04A2 code te krijgen dit zou zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte Uitlaatgastegendrukregelaar sensor, hoewel een vast gesloten tegendruk in de uitlaat klep of een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de sensor was vervangen.