OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation “A” Controle Circuit hoog
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain code, bedraagt, dus voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig.
De motor foutcodes betrekking op een storing in het EGR (uitlaatgasrecirculatie) systeem. de elektrische aspect – Om meer specifiek te zijn. De EGR is een integraal onderdeel van het uitlaatsysteem van voertuigen waarvan de functie is om de vorming van schadelijke NOx (stikstofoxiden) voorkomen waarbij in de cilinders.
De EGR wordt beheerd door motormanagementsysteem. De computer opent of sluit de EGR als lading, en temperatuur dicteren om de juiste cilinderkop temperatuur. Er zijn twee draden aan de elektrische spoel de EGR waarmee de computer activeert. Een potentiometer is ook gelegen in de EGR solenoïde die signalen de positie van de EGRs tap (bedrijfsresultaat mechanisme dat opent en sluit de passage.)
Dit werkt net als het dimmen van uw verlichting in de woning. Als de schakelaar de lichten helderder terwijl je de spanning te verhogen. Uw engine computer niet aan elke spanning verandering te zien als het probeert te openen of sluiten van de EGR aangeeft dat het is vast in een positie. Codes P0490 EGR besturingsschakeling ” A ” betekent geen grote spanningsverandering aan de EGR geven dat het openen of sluiten. P0489 is in principe identiek, maar het betekent circuit vanaf tegenstelling tot hoog.
ongelode benzine is gevoelig voor het produceren Nox wanneer onder extreme temperaturen in de cilinders van de motor. De EGR routes een geregelde hoeveelheid uitlaatgassen terug in het inlaatspruitstuk. Het doel is om de binnenkomende brandstofmengsel voldoende te verdunnen tot de cilinderkop temperatuur beneden die waarbij Nox vormen
EGR werking is essentieel voor meer redenen dan voorkomen NOx uitstoot -. Het mogelijk geavanceerder timing langer macht zonder detonatie, en een slankere brandstofmengsel voor een lager brandstofverbruik.
Symptomen
De symptomen variëren afhankelijk van de positie van de tap in de EGR op het moment van falen.
mogelijke oorzaken
De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:
Reparatie Procedures
Als uw voertuig onder 100.000 mijl, is het raadzaam om uw garantie te lezen. De meeste voertuigen hebben ofwel een 80 of 100.000 mijl garantie op de emissie controles. Ten tweede, online gaan en controleer of er relevante TSBs (technische dienst bulletins) in verband met deze codes en hun reparatie
Om deze diagnostische procedures de volgende gereedschappen nodig zullen zijn te bereiken.
Open de motorkap en start de motor. Als de motor heeft een ruwe inactief is, trek de stekker van de EGR. Als de motor vlakt de tap zit vast in de EGR. Schakel de motor uit en vervang de EGR.
Kijk naar de draad connector op de EGR. Er zijn 5 draden, beide buitendraden voeding accuspanning en de grond. Het centrum drie draden potentiometer gebruikt om de computer te signaleren omtrent de hoeveelheid EGR stroom. Het centrale aansluitpool is 5 volt referentieklem.
Controleer de connector grondig geduwd pennen, corrosie of verbogen. Kijk goed naar de bedrading voor eventuele ontbrekende isolatie of mogelijke shorts. Zoek gebroken draden die kunnen veroorzaken en onbelast.
Tip de EGR circuit repareren zonder hun computer. Kijk op het schema en zoek de koelmiddeltemperatuur spanningsreferentie terminal. Probe deze terminal met de sleutel op. Als de 5-volt ref. Voltage is er Draai het uit en teken de twee terminals referentie gebruikt bij deze proeven. Trek ingang van de computer, soldeer een draadbrug tussen deze twee terminals. Installeer de connector en de EGR normaal werken zonder de computer te vervangen.