OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation Sensor ” B ” Circuit Range / performance
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC), wat betekent dat het geldt voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke stappen voor probleemoplossing variëren, afhankelijk van het voertuig
Aan boord van diagnostiek (OBD) foutcode P046E is een generieke foutcode betrekking tot een reeks of de prestaties probleem ontstaan in de ” B ” elektrisch circuit naar de uitlaatgasrecirculatie (EGR) klep.
Het doel van de EGR klep van een geregelde hoeveelheid uitlaatgas gas in het inlaatspruitstuk. Het doel is om cilinderkop temperaturen onder 2500 ° F nitraten van zuurstof (Nox) vorm behouden wanneer de temperatuur boven 2500 graden C. Nox is verantwoordelijk voor smog en luchtvervuiling.
De besturingscomputer, ofwel de aandrijflijn (PCM) of de elektronische regelmodule (ECM) heeft gedetecteerd een abnormaal lage, hoge of onbestaande signaalspanning. Verwijzen naar een bepaalde fabrikant reparatie gids om te bepalen wat het ” B ” sensor in exacte voertuig.
EGR Operating principals
De foutcode P046E betrekking op hetzelfde probleem op alle voertuigen, maar er zijn vele soorten EGRs, sensoren en werkwijzen voor activering . De enige overeenkomst is dat ze allemaal vent uitlaatgas in het inlaatspruitstuk aan de cilinderkop temperatuur afkoelen.
Introducing brachten uitlaatgas in de motor op het verkeerde moment beperkt vermogen en veroorzaakt een ruwe rust- of stal. Met dit in het achterhoofd, het programmeren van computers opent alleen de EGR wanneer het motortoerental boven 2000 en dicht bij het onder een belasting.
Symptomen
De symptomen zijn afhankelijk van de positie van de EGR tap op het moment van falen.
mogelijke oorzaken
Reparatie Procedures
Alle EGR kleppen hebben één ding gemeen: ze opnieuw circuleren uitlaatgassen uit de uitlaat naar het inlaatspruitstuk. Anders dan dat, verschillen ze in hun werkwijzen voor het regelen van de opening van de tap en detectie zijn positie.
De volgende herstelprocedures zijn de meest voorkomende problemen verantwoordelijk voor het merendeel van storingen in het EGR-systeem. De bedrading of sensorstoringen vereisen een service manual om de juiste draad identificatie en diagnostische procedures te bepalen.
Houd er rekening mee dat de bedrading verschilt tussen fabrikanten en computers niet goed reageren als de verkeerde draad wordt gepeild. Als u de verkeerde draad sonde en stuur overmatige spanning uit via sensor-ingang van de computer en de computer zal bakken.
Op hetzelfde moment, als de verkeerde connector is losgekoppeld van de computer kan de programmering te verliezen waardoor het voertuig niet in slagen om opnieuw te beginnen, totdat de dealer herprogrammeert de computer.
Als de meest voorkomende test niet in geslaagd om het probleem op te lossen, is een service manual nodig is door te gaan met de bedrading circuits te testen. De beste oplossing is om het voertuig te nemen om een servicepunt met de juiste diagnose-apparatuur. Ze kunnen detecteren en verhelpen dit soort problemen.