OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
brandstofniveausensor Circuit hoge input
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke aandrijflijn code die betekent dat geldt OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
De brandstofniveausensor (zender) zich in de brandstoftank gewoonlijk integraal met de brandstofpompmodule. Meestal kunnen ze niet worden vervangen zonder het vervangen van de brandstofpomp module, al zijn er uitzonderingen. Er is een vlotter bevestigd aan een arm die langs een weerstand die is geaard aan de tank, frame of een speciale aardschakeling. Spanning wordt toegevoerd aan de zender en de grond pad verandert met brandstofniveau. Hoeveel spanning is afhankelijk van het systeem, maar 5 volt is niet ongebruikelijk.
Aangezien de veranderingen in het brandstofniveau, de vlotter beweegt de arm en verandert de weerstand op de massa, die de spanning signaal varieert. Dit signaal kan reizen naar een brandstofpomp computer module of rechtstreeks op het instrumentenpaneel module. Afhankelijk van het systeem, kan de brandstofpomp computer module alleen toezicht houden op de weerstand op de massa en vervolgens relais het brandstofniveau informatie aan het instrumentenpaneel. Wanneer het brandstofniveau signaal naar de brandstofpompmodule (of instrumentenpaneel module of PCM (Motormanagementsysteem)) gaat boven 5 volt voor een bepaalde tijd, wordt de module controleert het brandstofpeil circuit zal deze foutcode op te nemen.
Zie ook brandstofniveausensor circuit foutcodes zijn onder andere:
Symptomen
De symptomen van een P0463 DTC kan omvatten :
oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0463 code omvatten:
Mogelijke oplossingen
benzinepomp afzenders normaal gesproken gaan de levensduur van de brandstofpomp. Dus als je deze code aanwezig te hebben, doe een visuele inspectie van de brandstoftank en de kabelboom. Kijk voor schade aan de tank aangeeft impact die de brandstofpomp of de afzender kan hebben beschadigd. Op ontbrekende aardingstrip of verroeste grond waar de brandstoftank is geaard aan het frame. Controleer op schade aan de bedrading connector. Reparatie als nodig is. Zoek uit wat voor soort systeem dat u hebt en controleer of spanning naar de brandstofniveausensor aanwezig bij de brandstofpomp kabelboom is. Zo niet, herstel de onderbreking of kortsluiting in de bedrading.
doen van een spanning valtest op grond circuit kan bepalen of er een hoge weerstand pad in de grond circuit. U kunt dit doen door een voltmeter en verbinden van één leiden tot de batterij massapool en de andere aan de brandstofniveausensor grond op de tank. Draai de sleutel op (bij voorkeur de motor moet draaien). Idealiter moet 100 millivolt of minder (0,1 volt). Iets dicht bij 1 volt geeft een actueel probleem of ontwikkeling probleem. Reparatie / reinigen van de brandstofniveausensor grond als nodig. Het is niet onmogelijk dat het combi-instrument intern of op de printplaat is mislukt (indien van toepassing). Deze zijn zeer moeilijk voor de leek om te testen. Maar als je toegang tot een schakelschema moet je in staat zijn om het cluster te verwijderen en zie de beschadigde circuit als het zich op de printplaat, maar anders moet je een scanner die met het instrumentenpaneel communiceren nodig hebben.
een eenvoudige manier om het brandstofniveau circuit te testen is een goede grond om de brandstofniveausensor verschaffen bij de brandstoftank connector. Met de sleutel op de brandstofmeter moet gaan naar het ene uiterste of het ander. de aardpad volledig verwijderd moet de meter om de tegenovergestelde veroorzaken. Als de meter reageert, weet je de bedrading die levert spanning en gemalen tot de brandstofniveausensor goed is en dat het instrumentenpaneel is waarschijnlijk goed. De waarschijnlijke verdachte zou het brandstofpeil sensor zelf. De brandstoftank kan verwijdering moeten toegang hebben tot de brandstofpompmodule krijgen in de tank. Een PCM of BCM (Body control module) falen is niet onmogelijk, maar zeer onwaarschijnlijk. Niet deze eerste vermoeden.