OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
brandstofniveausensor Circuit Low Input
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code normaliter van toepassing op alle OBDII motoren uitgerust, maar verschijnt vaker in bepaalde Chrysler, GM, Ford, Lincoln, Mercury, Honda / Acura, Kia, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Infiniti, Nissan en Subaru voertuigen.
De brandstofniveausensor (FLS) wordt meestal gemonteerd in de tank, gewoonlijk in de top van de brandstoftank / brandstofpompmodule. De FLS zet de mechanische brandstofniveau in een elektrisch signaal voor de Motormanagementsysteem (PCM). Typisch zal het PCM dan stelt de andere regelaars gebruikmaking gegevenscommunicatiebus van het voertuig.
De PCM ontvangt dit signaal om te bepalen hoeveel brandstof heeft in de brandstoftank, monitoring brandstofverbruik en waarbij bepaald brandstofverbruik. Deze code wordt ingesteld als deze ingang niet overeenkomt met normale spanningen opgeslagen in het geheugen van de PCM. Het kijkt ook naar het spanningssignaal van de FLS sensor om te bepalen of het juist op is begintoonaard On.
P0462 wordt doorgaans ingesteld door elektrische (FLS sensorcircuit) problemen. Deze kunnen niet worden genegeerd in de proef probleemoplossing, vooral dan wanneer het een intermitterend probleem.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type FLS sensor wire kleuren.
Related brandstofniveau sensor circuit foutcodes zijn onder andere:
Ernst & Symptomen
Ernst meestal niet zo ernstig. Omdat het een elektrische storing, kan de PCM compenseren. De vergoeding meestal betekent dat de brandstofmeter leest leeg of vol is de hele tijd
De symptomen van een P0462 motor code kunnen zijn:.
p >
mogelijke oorzaken
Kenmerkend de oorzaken van deze code reeks zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goed uitgangspunt is altijd een technische dienst bulletin (TSB) zoeken in uw specifieke auto. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde weg.
Een goed voorbeeld hiervan is op Ford producten waarbij een aftermarket systeem op afstand te beginnen is geïnstalleerd. Het kan leiden tot een verkeerde code in te stellen. Er is een TSB met betrekking tot dit onderwerp en moeten worden gevolgd om deze aandoening de juiste diagnose. Extra brandstoftanks zijn behandeld in deze TSB ook. Zwaartekracht tanks worden niet aanbevolen voor gebruik op deze systemen en bij het tanken Ford vrachtwagens. Het wordt aanbevolen om de belangrijkste tanks tanken met het contactslot in de stand uit.
Zoek vervolgens naar de brandstofniveausensor (FLS) van uw specifieke voertuig. Deze sensor is meestal gemonteerd in de tank of eventueel zelfs in de top van de brandstoftank / brandstofpompmodule. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer het contact terminals.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P0462 code rendement. Als dit niet het geval, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Dit is de meest voorkomende bron van zorg voor deze code, als de brandstoftank aansluitingen het grootste aantal problemen met corrosie. P >
Als de P0462 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de FLS sensor en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de FLS sensor. Sluit een digitale voltmeter (DVOM) zwarte draad op de grond of lage referentieklem aan de FLS sensor bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter het signaal terminal van de FLS sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet ofwel 12 volt of 5 volt te lezen. Als de spanning correct, herstel van de stroom of aarddraad of vervangen PCM.
Als de stand doorstaan, verbindt een leiding van een ohmmeter de signaalaansluiting op de FLS sensor en de andere leiding in de grond of lage referentieklem aan de sensor. De ohmmeter meting moet niet nul ohm en mag ook niet oneindig. Controleer specificaties van de fabrikant van de weerstand van de sensor naar de weerstand tegen brandstof niveau nauwkeurig te testen (1/2 tank brandstof zou kunnen lezen 80 ohm). Als de ohmmeter metingen niet voorbij, vervang dan de FLS.
Als alle voorgaande tests hebben gepasseerd en je blijft een P0462 te krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte FLS sensor, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de FLS sensor was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.