OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation ” B ” Controle Circuit
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen met een Exhaust Gas Recirculation systeem. Automerken kunnen omvatten (maar zijn niet beperkt tot) Land Rover, GMC, Chevrolet, Dodge, Chrysler, Ford, Toyota, Honda, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.
De uitlaatgasrecirculatie (EGR) wordt geregeld door een solenoïde vacuum. De solenoïde is meegeleverde ontsteekspanning. De Motormanagementsysteem (PCM) de vacuum solenoïde door aarden van de stuurschakeling (massa) of driver.
De hoofdfunctie van de bestuurder naar aarde leveren voor het object dat wordt bestuurd. Elke chauffeur heeft een fout circuit dat de PCM-monitors. Wanneer de PCM wordt een onderdeel op de stuurschakeling laag is of bijna nul. Zodra het apparaat is uitgeschakeld, de spanning op de stuurschakeling hoog of nabij accuspanning. De PCM-horloges voor deze omstandigheden, en als het niet het juiste voltage niet ziet op het juiste moment, deze code is ingesteld.
Het EGR-systeem wordt gebruikt op motoren verbrandingstemperatuur die op zijn beurt de uitstoot vermindert verminderen . Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat het ” B ” EGR circuit in uw specifieke geval.
Mogelijke Symptomen
Meestal wordt er een fout in de controle circuit, zal niemand anders dan u de storing controlelampje (MIL) verlichting merkbare symptomen vertrekken. Echter, als de solenoïdeklep is vastgelopen open vanwege puin, enz. De code kan worden vergezeld door misfire bij het accelereren, onregelmatig stationair, of de motor helemaal dood te gaan.
Oorzaken
oorzaken van het P045A EGR code kan een van de volgende zijn:
Mogelijke oplossingen
Als u deze foutcode ondervindt, raden we u om te verwijzen naar een specifiek voertuig reparatie gids voor uw specifieke jaar, merk, model en de motor. De volgende informatie is van algemene aard. Ben zeker ook om te controleren op TSBs (technische dienst bulletins), die van toepassing kunnen zijn op uw auto.
Met het contact aan en motor uit, gebruik dan een scan tool voor het activeren van de EGR solenoïde. Luister of voelen voor een klikken, wat aangeeft dat de spoel in werking is.
Als de spoel werkt, moet je stroomverbruik te controleren op de grond circuit. Het moet minder dan een amp zijn. Als het dan is het probleem is intermitterend. Als het niet, dan is er grote weerstand in het circuit en voer de volgende
1. Als het geactiveerd zien als je licht kan blazen doorheen. Als je niet kan kan er een verstopping veroorzaken grote weerstand zijn. Vervang de EGR solenoïde als dat nodig is. Als er geen verstopping, koppelt de EGR solenoïde en de PCM-bevattende EGR solenoïde stuurschakeling. Met een digitale Volt-Ohm meter (DVOM) controle weerstand tussen het regelcircuit en de batterij gemalen. Het moet oneindig zijn. Indien niet, dan is er een kortsluiting naar de grond over de stuurschakeling. Repareer de kortsluiting naar aarde en test opnieuw als dat nodig is.
2. Indien de solenoïde niet naar behoren werkt klikt, koppelt de EGR solenoïde en sluit een testlamp tussen de twee draden. Met behulp van de scanner, het bevel van de EGR solenoïde op. Het moet gaan branden. Als dat zo is, vervang de EGR solenoid. a: Als het niet de volgende uitvoert. Controleer voor 12 Volt op de ontsteking voedingsspanning van de elektromagnetische. Indien niet aanwezig, controleer het voedingscircuit een open of kort als gevolg van wrijving of breuk en hertest. b. Als het nog niet werkt: vervolgens handmatig de EGR solenoïde stuurschakeling aarden. Het moet gaan branden. Zo ja, reparatie geopend EGR solenoïde besturingsschakeling en opnieuw testen. Als dit niet gebeurt, vervang EGR solenoïde.