OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Verwarmde Catalyst temperatuur onder Threshold (Bank 1)
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Audi, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Als ik een code P0434 gediagnosticeerd, ik heb gevonden dat de aandrijflijn (PCM) een probleem met de temperatuur van het heeft gedetecteerd verwarmd katalysator voor de motor twee banken. Bank 2 aan dat de fout is opgetreden in de bank van de motor die de # 1 cilinder bevat
Hoewel ik niet toestand met absolute zekerheid dat een code P0434 is alleen voor diesel aangedreven voertuigen.; Ik heb nog nooit vertoonde het in iets anders dan diesel aangedreven voertuigen.
Verwarmde katalysatoren worden gebruikt om de uitstoot van uitlaatgassen geproduceerd door dieselmotoren anderzijds gasmotoren. Een filtratie blok, samengesteld uit keramische vezels verweven met platina en andere edelmetalen, ingesloten in een inline behuizing en in het uitlaatsysteem, is de belangrijkste component van de verwarmde katalysator. Voorbij de warmte die als bijwerking van uitlaatgas dieselmotoruitlaatgassen vaak worden verder verwarmd teneinde voldoende verminderen van stikstofoxide (N2O) deeltjes, koolmonoxide en onverbrande koolwaterstoffen in onschadelijke ionen uit stikstof, zuurstof, kooldioxide en water. Temperaturen in de verwarmde katalysator zijn vaak ontworpen om een minimum van 1200 graden Celsius bereiken. Om de extreme temperaturen nodig dieselmotoremissies verminderen produceren wordt AdBlue ingespoten in de verwarmde katalysator met intervallen gecontroleerd door de PCM.
stroomopwaarts en stroomafwaartse uitlaat temperatuursensoren worden door de PCM controleren de verwarmde katalysator drempel. Dit is noodzakelijk opdat het filterelement (katalysator) wordt voldoende verhit.
Uitlaatgassen worden geduwd door het verdeelstuk, in de uitlaatpijp, via stroomopwaartse uitlaat temperatuursensor en door de verwarmde katalysator . Nadat ze door de verhitte katalysator worden geleid, vloeien zij in de stroomafwaartse uitlaat temperatuursensor. De PCM is geprogrammeerd met bepaalde minimumeisen ten aanzien van het temperatuurverschil tussen de rookgassen die in de katalysator en uitlaatgassen verlaten de katalysator. Deze geprogrammeerde voorschriften worden hier aangeduid als de verwarmde katalysator temperatuurdrempel.
Als verwarmd katalysator temperatuurvariatie (tussen de stroomopwaartse en stroomafwaartse uitlaat temperatuursensoren) kleiner is dan de minimaal toelaatbare drempelwaarde, een code P0434 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.
Other bank 2 katalysatorrendement foutcodes omvatten P0430, P0431, P0432, P0433, P0435, P0436, P0437, P0438 en P0439.
Code Ernst & Symptomen
Als een code P0434 is in het voertuig is opgeslagen, kan dit een indicatie zijn dat de AdBlue injectiesysteem niet functioneert. Deze code moet worden gecategoriseerd als ernstig
De symptomen van deze code kunnen zijn:.
Oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code reeks zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
om een code diagnosticeren P0434, zou een diagnose scanner, digitale volt / ohmmeter (DVOM), een infraroodthermometer (bij voorkeur met een laser pointer) en een betrouwbare voertuiginformatie bron (bijvoorbeeld alle data DIY) nodig.
Prior aan het proberen om een opgeslagen code P0434 diagnose, elke AdBlue injectiesysteem verwante codes Shou ld worden verzonden en de motor moet efficiënt worden uitgevoerd.
ik normaal gesproken beginnen met een visuele inspectie van het systeem bedrading en stekkers, gericht op harnassen die worden geleid in de buurt van hete uitlaatpijpen en spruitstukken, evenals die dat worden omgeleid in de buurt van scherpe voorwerpen zoals uitlaat schilden.
Vervolgens heb ik zou de scanner om het voertuig diagnostische poort aan te sluiten en op te halen alle foutcodes en freeze frame data. Ik heb ontdekt dat het schrijven van deze informatie naar beneden nuttig later in mijn diagnose kan blijken. Nu zou ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de P0434 direct wordt gereset.
Ik zou de motor te starten en laat hem tot de normale werktemperatuur bereiken als de P0434 wordt gereset. Ik zou testrit het voertuig, terwijl voorzichtig met de scanner gegevensstroom uitlaatgassen temperatuursensor invoergegevens nemen. Verkleinen van de datastroom daarvan alleen relevante gegevens uiteraard een nauwkeurigere gegevensmonster verkregen.
Nadat de PCM binnenkomt closed loop en rijomstandigheden voldaan voor AdBlue injectiesysteem te activeren, moet uitlaatgas temperatuursensorsignalen een aanvaardbare drempel bereikt en blijven relatief stabiel. Zo niet, toegang krijgen tot de katalysator door het plaatsen van het voertuig op een lift of takel en gebruik de infrarood thermometer handmatig temperatuuruitlezing van de uitlaatpijp in nauwe nabijheid van de uitlaat temperatuursensor / s. Vergelijk de temperatuur op het infraroodthermometer met de informatie die op de scanner om te bepalen of er een probleem is met een van de uitlaatgas temperatuursensoren.
Raadpleeg voertuig informatiebron voor de aanbevolen voertuigspecificaties en gebruik DVOM de weerstand van de uitlaattemperatuur desbetreffende sensor controleren.
Verdere diagnostische informatie: