OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Main Catalyst Efficiency beneden niveau (Bank 2)
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
katalysator A voertuigen (katalysator) verbetert uitlaatemissies zuurstof door de uitlaatgassen. Het helpt omzetten koolwaterstoffen (HC), koolmonoxide (CO) en stikstofoxiden (NOx) in waterdamp (H20), kooldioxide (CO2) en stikstof (N).
De PCM ( regeleenheid aandrijflijn) bewaakt de katalysatorrendement middels een postalyst Zuurstofsensor. Deze sensor wordt hoofdzakelijk gebruikt voor dit doel. Er zij veel langzamer dan de voorste zuurstofsensoren schakelen. Als op enig moment het PCM dat postalyst O2 sensor te snel schakelen (hetgeen geen verandering tussen de inlaat en uitlaat van de katalysator) interpreteert dat als een katalysator die niet goed functioneert.
bank 2 is de zijde van de motor die werkt * not * cilinder nr.1 bevatten
Symptomen
de symptomen van een P0432 DTC kunnen omvatten:.
oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0432 code zijn onder andere:
Mogelijke oplossingen
Katalysatoren bevatten edele metalen zoals platina, palladium, rhodium onder anderen. In principe, hoe goedkoper de kat, de minder edele metalen gebruikt. Opgemerkt moet worden dat er een aantal auto-merken die zeer kieskeurig als het gaat om katalysatoren en de logica dat de PCM gebruikt om hen te controleren. Juist omdat de onderdelen man zegt dat het zal werken, betekent niet dat het zal. De reden is dat de techniek van het voertuig werd gedaan met een hoge kwaliteit katalysator in het achterhoofd en het kan niet worden vervangen door een low cost katalysator. Er zijn ook verschillende soorten katalysatoren. Sommige merken zal zorgen voor een goedkopere katalysator, terwijl anderen gewoon niet. Toyota & Subaru’s zijn het meest berucht voor dit. Subaru’s vereisen CARB gecertificeerd katalysatoren aan de check engine licht af te houden en zal een aftermarket katalysator, ongeacht niet tolereren hoe duur.
Dus eigenlijk als je een herhaling van deze code na de katalysator te vervangen door een aftermarket katalysator, dit kan uw probleem. Als je deze code en hebben niet vervangen van de kat, is er in principe twee waarschijnlijke oorzaken: De katalysator is niet goed, of de motor loopt uit de optimale brandstof-luchtmengsel. Een tune up of motorreparatie kan corrigeren. Anders zul je nodig hebt om de katalysator te vervangen.