OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation temperatuursensor B Circuit Low
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische problemen (DTC) die typisch geldt voor OBD-II voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Mazda, VW, Audi, Mercedes Benz, Ford, Dodge, Ram, enz.
Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
voor de EGR (Exhaust Gas Recirculation) systemen effectief werden ingevoerd om voertuigen in de jaren 1970, werden de motoren actief verspillen onverbrande brandstof en het verdrijven van het aan de atmosfeer. Deze dagen aan de andere kant, een voertuig moet een zekere uitstraling schattend hebben om door te gaan met de productie.
Het gebruik van EGR-systemen is sterk verbeterd uitstoot met circuleren van schoon uitlaatgassen afkomstig van het uitlaatspruitstuk en / of andere delen van het uitlaatsysteem en het recyclen of opnieuw branden op ervoor te zorgen dat we efficiënt verbranden van de brandstof die we betalen voor onze hard verdiende geld!
De werking van het EGR temperatuursensor in wezen een middel voor ECM (motorregeleenheid) om de temperatuur binnen het EGR-systeem te bewaken en / of aanpassen stroomt derhalve via de EGR klep te verschaffen. Dit gebeurt gemakkelijk via een gemeenschappelijke temperatuurgevoelige weerstand-sensor.
De OBD (On Board Diagnostic) scanner kan P041C en bijbehorende codes actieve weergegeven als de ECM een storing in het EGR temperatuursensor detecteert of het is circuits. Zoals ik al eerder zei, het systeem omvat de uitlaat die is warm, niet alleen dat, maar u te maken met een van de heetste gebieden van het voertuig, zodat de hoogte zijn van waar uw handen / vingers zijn zelfs met de motor uit te schakelen voor een korte periode van . tijd
de code P041C uitlaatgasrecirculatie temperatuursensor B Circuit laag wordt door de ECM ingesteld wanneer er een gedetecteerde een lage elektrische grootheid binnen de EGR Temperature sensor ” B ” circuit. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat het ” B ” deel van het circuit bij uw specifieke toepassing.
Wat is de ernst van deze DTC?
De ernst varieert hier sterk afhankelijk van uw specifieke probleem, maar ik zou dit niet kwalificeren als ernstig GIVEN dat het gehele systeem werd aan voertuigen gewoon als emissiereductie strategie. Dat gezegd zijnde uitlaat lekken niet ” goede ” voor uw voertuig noch lekken of defect EGR temp sensoren, zodat onderhoud is de sleutel hier, eerder vroeger dan later
Een voorbeeld van een EGR temperatuursensor:
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
symptomen van een P041C foutcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?
oorzaken voor deze P041C motorcode kunnen omvatten:
Wat zijn enkele stappen P041C het oplossen van problemen?
Basic stap # 1
het eerste wat ik hier zou doen is check voor alles wat we kunnen zien door gewoon een visuele inspectie van de sensor en de omliggende EGR-systeem, op zoek naar uitlaat lekken in het bijzonder. Lees ook de sensor en zijn harnas, terwijl je daar. Vergeet niet wat ik zei over die hoge temps? Ze kunnen veroorzaken ravage op plastic en rubber geïsoleerde draden, zodat ze grondig te inspecteren
TIP:.. De zwarte roet kan een uitlaat lek rond het gebied aan te geven
Basic Step # 2
een groot deel van EGR problemen die ik heb gezien in het verleden is veroorzaakt door verzamelde roet in de uitlaatgassen mogelijk veroorzaakt door een aantal dingen (slecht onderhoud, lage kwaliteit van de brandstof etc.). In dit geval is het geen uitzondering, dus is het goed om je EGR systeem schoon kan zijn of op zijn minst de temperatuursensor. Wees ervan bewust dat de sensoren in het uitlaatsysteem gemonteerd kan voelen als ze zijn in beslag genomen wanneer het proberen om los te maken.
Vergeet niet, deze sensoren zijn onderhevig aan sterke schommelingen temperatuur, dus een beetje warmte met behulp van een Oxyacetylene fakkel (niet voor de leek) kan helpen Maak de sensor. Zodra sensor wordt verwijderd, gebruik carburator of soortgelijk product effectief inwerken het roet. Gebruik een staalborstel om roet los in een overdreven geaccumuleerde gebieden. Wanneer het opnieuw installeren van de schone sensor, zorg ervoor om toe te passen een aantal anti-grijpen om de draden te helpen bij het voorkomen grijpen
. OPMERKING: Het laatste wat je wilt doen hier is breek de sensor in het spruitstuk / uitlaat. Dit kan een dure vergissing dus take it easy als verpletterend de sensor.
Basic Stap # 3
Controleer de integriteit van de sensor door het meten van de werkelijke elektrische waarden vergeleken met de gewenste fabrikant specifieke waarden. Doe dit met behulp van uw multimeter en volgende fabrikant specifieke pin-out testprocedures.