OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Secondary Air Injection System Switching Valve B Circuit Shorted
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Dodge, Ram, Ford, GMC, Chevrolet, VW, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Een opgeslagen code P0417 eenvoudig betekent dat de aandrijflijn (PCM) een kortsluiting in een secundaire luchtinjectie heeft gedetecteerd (SAI) -systeem omschakelventiel circuit. Deze bijzondere schakelklep is de aanduiding B verwijst naar een bepaalde schakelklep in een systeem dat meervoudige schakelkleppen gebruikt. Een kortgesloten circuit zou kunnen betekenen dat de getroffen circuit in contact met een onverwachte spanningssignaal of een grond is gekomen. Een kortgesloten circuit zal gewoonlijk resulteren in een gesprongen zekering.
De SAI pompt omgevingslucht in het uitlaatsysteem een werkwijze voor het verminderen van schadelijke uitlaatgassen. Automotive SAI systemen gebruiken ofwel een riem aangedreven pomp of een elektrische pomp op te stellen in de lucht, het verkleinen licht, en spuit de onder druk staande lucht in het uitlaatgas spruitstukken. Eenrichtingskleppen, schakelkleppen, anti-terugslag kleppen en bypassarmaturen (gecontroleerd door de PCM) worden gebruikt voor het regelen en verdelen luchtdruk en beschermen de HCI luchtpomp.
De PCM spanning ontvangt invoersignalen van druksensoren fluctuaties in SAI systeemdruk te bewaken. Wanneer aan de voorwaarden is voldaan, de PCM opent elektronisch noodzakelijke kleppen en maakt secundaire lucht in het uitlaatsysteem te verpompen. De PCM controleert SAI druksensoren en activeert de pomp als in voertuigen die zijn voorzien van elektrische pompen.
Als de PCM een spanning ingangssignaal van de SAI schakelklep detecteert (aangeduid als B) circuit dat indicatief een korte (spanning of aarde), een code P0417 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.
Andere secundaire luchtinjectiesysteem foutcodes omvatten P0410, P0411, P0412, P0413, P0414, P0415, P0416, P0418, P0419, P041F, P044F, P0491 en P0492
Code Ernst & Symptomen
Een opgeslagen code P0417 mag niet worden ernstig beschouwd. Het HCI wordt slechts betrekking op uitlaatemissies reductie en is niet essentieel voor de motorwerking. Indien de SAI maakt kortsluiting spanning kan constant motoraansturing resulteren in een ontladen batterij
De symptomen van deze code kunnen omvatten:.
Oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code reeks zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare voertuig informatiebron (zoals All data DIY) zal nodig zijn om de juiste diagnose te stellen een code P0417.
het inspecteren systeem bekabeling, connectoren, en de serpentine gordel die de pomp aandrijft (indien van toepassing) is een goede plek om uw diagnose te beginnen. Repareer of kortgesloten circuits te vervangen indien nodig en test het systeem. Als de band ontbreekt of anderszins defect (riem aangedreven pomp) vervangen alvorens verder te gaan. Zorg ervoor dat de pomp vrij draait met de hand voor het vervangen van de riem. Graag het systeem zekeringen en relais controleren op dit moment als de HCI pomp wordt aangedreven door een elektromotor.
Sluit vervolgens de scanner met het voertuig diagnosepoort en ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data, indien uw visuele inspectie leidt tot geen duidelijke storingen. Ik wil deze informatie op te schrijven, omdat het later goed van pas kan komen in mijn diagnose. Vervolgens heb ik duidelijk de codes en proefrit het voertuig om te zien of de P0417 wordt gereset.
Zoeken naar technische dienst bulletins (TSB) gebruik van uw voertuig informatiebron die aan items die overeenkomt met de code vinden / s en symptoom / s vertoond door de betrokken voertuig. TSBs bestaan uit honderden-of-duizenden reparaties en de daarin vervatte informatie kan zeer nuttig zijn bij het bereiken van een succesvolle diagnose. SAI riem aangedreven pompen zijn gevoelig microcomputer (vanwege bevroren condensatie) in extreme koude weersomstandigheden. Een enkele terugslagklep normaal van lob toevoerslang om condensvorming te voorkomen bereiken van de SAI pomp. Eenweg-kleppen mislukken en maken condensatie van het uitlaatgas naar de SAI pomp voeren. De condens bevriest en ijs kan ofwel veroorzaakt SAI pomp te grijpen (riemaandrijving) of veroorzaakt dat het binden en blaas een zekering (elektrische pomp).
Ga door de scanner op de elektrische SAI pomp activeren . Nadat de pomp is geactiveerd, kunt u de DVOM te testen voltage en de grond te gebruiken op de SAI pomp. Vermoeden een gesprongen zekering of een slechte voeding relais wanneer geen spanning wordt gedetecteerd. Met de DVOM te controleren of er een onderbreking tussen de voedingsbron en de pomp als alle zekeringen en relais goed. Voordat u de DVOM om circuitweerstand controleren: ontkoppel alle bijbehorende controllers.
Test individueel systeem circuits op kortsluiting naar aarde of spanning met behulp van de DVOM en een bedradingsschema van uw voertuig informatiebron. Repareren of circuits die blijken onverwachte grond of spanningssignalen hebben vervangen.
Verdere diagnostische informatie: