P0333 Knock Sensor 2 Circuit High Input (Bank 2)

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P0333 Knock Sensor 2 Circuit High Input (Bank 2)

P0333 Knock Sensor 2 Circuit High Input (Bank 2)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Knock Sensor 2 Circuit High Input (Bank 2)

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Knock sensoren worden gebruikt om de motor pre-detonatie detecteren (motor kloppen of ping).

De klopsensor ( KS) gewoonlijk een tweedraads sensor. Een 5 volt verwezen wordt naar de sensor en is een signaal terugkeer van de pingelsensor de PCM (Motormanagementsysteem). De sensor signaaldraad stelt de PCM als een knock optreedt en in welke mate van ernst. De PCM zal het ontstekingstijdstip te voorkomen pre-detonatie vertragen. De meeste PCM’s hebben de mogelijkheid om te leren vonk trends in de motor te kloppen tijdens de normale werking.

Een P0333 code is een generieke DTC, dus het geldt voor alle merken van voertuigen, en verwijst naar een hoge uitgangsspanning van de klopsensor. In veel gevallen betekent de spanning boven 4.5V maar specifieke waarde afhangt van het specifieke merk en model van voertuig. Code verwijst naar de sensor op bank # 2 (de zijkant van de motor die niet cilinder nr.1 stoffen).

Symptomen

De symptomen van een P0333 DTC kunnen zijn:

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) verlichting
  • Audible kloppen uit de motorruimte
  • pingen van de motor tijdens het accelereren
  • Als de stroom
  • Irregular RPM
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P0333 code omvatten:

  • Klopsensor connector beschadigd
  • Klopsensor circuit open of kortgesloten naar aarde
  • Knock sensorcircuit kortgesloten spanning
  • klopsensor mislukt
  • Losse detonatiesensor
  • Elektrische interferentie in kring
  • Lage brandstofdruk
  • Verkeerde brandstof octane
  • Mechanische motorprobleem
  • Kan / defecte PCM
  • Mogelijke oplossingen

    Als u kunt pingelen (detonatie), eerste fix hoor de bron van het mechanisch probleem en test opnieuw. Zorg ervoor dat de juiste octaan brandstof werd gebruikt (sommige motoren nodig premium brandstof, check de handleiding). Afgezien van dat voor deze code de oorzaak waarschijnlijk zullen ofwel liggen bij de terugslag sensor zelf of de bedrading & connectoren gaande van de sensor naar de PCM.

    Realisitcally, voor de doe voertuigeigenaar, de beste Nu nog de weerstand tussen de twee pingelsensor kroonstenen wanneer zij in de PCM gaan meten. Controleer ook de spanning van dezelfde klemmen. Vergelijk die nummers de specificaties van de fabrikant. Controleer ook alle bedrading en aansluitingen die vanaf de pingelsensor naar het PCM. Daarnaast moet u ook de weerstand tegen het gebruik van een digitale Volt Ohm Meter (DVOM) van de knock sensor zelf, vergelijk het met de autofabrikanten specificatie. Als de pingelsensor weerstandswaarde buiten de specificaties, dan moet deze worden vervangen.

    Andere klopsensor DTC omvatten P0324, P0325, P0326, P0327, P0329, P0330, P0331, P0332, P0333, P0334

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0333 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X