P0322 Ignition / Distributeur Engine Speed ​​Ingangscircuit No Signal

Home » OBD Codes » P0300-P0399 » P0322 Ignition / Distributeur Engine Speed ​​Ingangscircuit No Signal

P0322 Ignition / Distributeur Engine Speed ​​Ingangscircuit No Signal

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Starten / Distributeur Engine Speed ​​Ingangscircuit Low

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische foutcode normaliter van toepassing op alle motoren met elektrische ontsteking, met inbegrip van maar niet beperkt tot bepaalde Audi, Mazda, Mercedes en VW voertuigen.

De krukaspositiesensor (CKP) voorziet krukaspositie of krukas naar Motormanagementsysteem of PCM. Deze informatie wordt meestal gebruikt voor het toerental van de motor.

De nokkenasstandsensor (CMP) geeft de PCM de exacte lokatie van de nokkenas, nokkenas of distributeur timing. Open laat de spanning beneden een bepaald niveau in een van deze twee circuits, zal de PCM code P0322 stellen. Deze code wordt als een elektrisch circuit defect alleen.

Problemen zijn stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, ontstekingssysteemtype / verdeler / motorsnelheidssensor en draadkleuren de sensor.

Symptomen

De symptomen van een P0322 motor code kan zijn:

  • Malfunction Indicator Light On
  • motor draait maar start niet
  • Ontsteking, aarzeling, Stumble, Gebrek aan Power
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Open in de stuurschakeling (aardingscircuit) tussen het contact / verdeler / toerentalsensor en de PCM
  • Open in het voedingscircuit tussen het contact / verdeler / toerentalsensor en de PCM
  • Korte aan grond in het voedingscircuit tegen ontsteking / verdeler / toerentalsensor
  • ontsteking / verdeler / motortoerental defect
  • Eventueel een PCM is mislukt ( zeer onwaarschijnlijk is)
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt punt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens naar de ontsteking / distributeur / motortoerental sensor op uw specifieke voertuig. Dit kan een krukas sensor / cam sensor; het misschien een opneemspoel / sensor in de verdeler; het kan zelfs een draad van de spoel naar het PCM ontstekingssysteem afvuren kan verifiëren. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Even laten drogen en breng de elektrische vet waar de terminals contact.

    Afhankelijk van het voertuig, de meest waarschijnlijke oorzaak voor de P0322 aan set is slechte verbindingen / bijgewerkt ontstekingsonderdelen. Dit is de reden waarom een ​​TSB zoekopdracht op uw voertuig niet kan genoeg worden benadrukt.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P0322 rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de P0322 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de sensor en de bijbehorende circuits te testen. De volgende stappen zullen worden bepaald door welk type sensor u: Hall-effect of Magnetic Pick-up. U kunt meestal vertellen welke je hebt door het aantal draden uit de sensor. Als er 3 draden van de sensor is een Hall-sensor. Als het heeft 2 draden, zal het een Magnetic Pick-up stijl sensor zijn.

    Als het een Hall-sensor, koppelt het harnas naar de nokkenas en de krukas Positie sensoren. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), het testen van de 5V voeding circuit zal elke sensor te verzekeren het wordt opgestart (Red leiden tot de 5V voeding circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt tot de sensor, herstel van de bedrading van de PCM de sensor of mogelijk een slechte PCM.

    Als dat is OK, met een DVOM, controleer dan of je 5V op elk signaal circuit zal elke sensor om te verzekeren dat het een signaal circuit (Red leiden tot de sensor signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt tot de sensor, herstel van de bedrading van de PCM de sensor of mogelijk een slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond bij elke sensor. Sluit een testlamp 12V en raken het andere uiteinde van de testlamp de aardschakeling naar elke sensor. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading van plan om elke sensor om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.

    Als het een magnetische pickup stijl sensor, we kunnen de sensor zelf te controleren zien of het goed werkt. We zullen testen: 1) Weerstand 2) A / C spanningsuitgang 3) Korte geaard

    Met de sensor aangesloten, sluit de twee draden van ohmmeter de 2 aansluitingen van de nokkenas / krukaspositie Sensor. Lees de ohm weerstand en vergelijk het met de specificaties voor uw voertuig: meestal 750 – 2000 Ohm. Hoewel nog steeds op ohm, koppelt 1 voorsprong van uw ohmmeter van de sensor en sluit deze aan op een goede grond op het voertuig. Als u een of Ohm anders dan oneindig of OL lezen, de sensor heeft een interne kortsluiting naar de grond. Vergeet niet om het metalen deel van de leads met de vingers, omdat dit je metingen kunnen beïnvloeden.

    Sluit de twee kabels van uw DVOM om de 2 aansluitingen van de nokkenas / krukaspositiesensor. Stel uw meter te lezen A / C voltage. Terwijl het starten van de motor over, lees de a / c voltage uitgang van uw DVOM. Vergelijk aan de fabrikanten de specificaties voor uw voertuig. Een goede vuistregel is over het algemeen .5V AC.

    Als alle tests tot nu toe zijn verstreken, en je blijft een P0322 code te krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte ontsteking / distributeur / motortoerental sensor, hoewel een mislukte PCM niet naar buiten kon worden uitgesloten totdat de sensor was vervangen. In sommige gevallen, zodra de sensor is vervangen, zal het moeten goed worden gekalibreerd om de PCM om te kunnen functioneren.

    Als je onzeker bent, zoek dan hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0322 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X