P0393 Nokkenaspositiesensor "B" Circuit Hoog (Bank 2)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

nokkenaspositiesensor B Circuit High Input (Bank 2)

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC), wat betekent dat het geldt voor alle merken / modellen beginnen rond 2003. De code lijkt vaker op Kia, Hyundai, Chevrolet, Toyota en Ford voertuigen, maar elk merk voertuig kan worden beïnvloed.

Specifieke probleemoplossingsstappen zal variëren afhankelijk van het voertuig.

deze voertuigen kunnen één nokkenas blok of een (SOHC) of dubbele (DOHC) nokkenassen, maar dit is strikt bezorgd over het inkomende signaal van de nokkenas positiesensor (s) ” B ” van Bank 1 wezen ontbreekt, meestal op de motor opstarten. Dit is een elektrisch circuit defect. Bank # 2 is de bank van de motor die niet cylinder # bevat 1.

De PCM gebruikt nokkenaspositiesensor te vertellen wanneer de Krukassensor signaal correct is, wanneer een gegeven krukaspositiesensor signaal getimed Cilinder # 1 voor timing en het wordt ook gebruikt voor synchronisatie brandstofinjector / starten van de injectie.

Codes P0390 of P0391 kunnen ook bij het gelijktijdig met de P0393 zijn. Het enige verschil tussen deze 3 codes is hoe lang duurt het probleem en het soort elektrisch probleem dat de sensor / circuit / motor controller hebben. Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type nokkenasstandsensor en draadkleuren

Symptomen

De symptomen van een P0393 enginecode kunnen omvatten:.

  • Check Engine Light op
  • het hardnekkig verzetten tegen of Surging
  • Dies uit, maar kan opnieuw starten als het probleem is inconsistent
  • kan prima draaien, totdat deze opnieuw wordt gestart; dan zal niet herstart
  • mogelijke oorzaken

    In het algemeen de oorzaken van deze code zijn:

  • Open in de grond circuit om de nokkenas positiesensor ” B ” op Bank 2
  • Open in het signaalcircuit tussen nokkenaspositiesensor ” B ” en de PCM
  • Korte tot 5 volt in het signaalcircuit om nokkenaspositiesensor
  • Af-nokkenasstandsensor defect – intern kortgesloten spanning
  • Diagnostic and Repair Procedures

    een goed uitgangspunt is altijd een technische dienst bulletin (TSB) te zoeken naar uw specifieke voertuig. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde weg.

    Zoek vervolgens naar zowel de nokkenas en de krukas positie sensoren van uw specifieke voertuig. Omdat ze delen gemeenschappelijke voeding en aarde circuits, en deze code richt zich rond de voeding en aarde circuits van de nokkenaspositiesensor, het maakt alleen maar zin om ze te controleren om te zien of er schade aan een van beide. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner te krijgen op alle onderdelen winkel als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel om ze schoon met. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de sensor en de bijbehorende circuits te testen. Meestal zijn er 2 soorten nokkenaspositiesensor Sensoren Hall-effect of Magnetic Pick-up. U kunt meestal vertellen welke je hebt door het aantal draden uit de sensor. Als er 3 draden van de sensor is een Hall-sensor. Als het heeft 2 draden, zal het een Magnetic Pick-up stijl sensor zijn.

    Deze code wordt alleen ingesteld als de sensor is een Hall-effect sensor. Koppel het harnas te gaan naar de nokkenaspositiesensor. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), testen van de 5V voeding circuit naar de sensor te verzekeren het wordt opgestart (Red leiden tot de 5V / 12V voeding circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Verifiëren van een schema of diagnostische grafiek als deze sensor omhoog wordt gevoed met 5 volt of 12 volt. Als er 12 volt aan de sensor als er moet 5 volt, herstel van de bedrading van de PCM de sensor gedurende een korte 12 volt, of eventueel een slechte PCM.

    Als dat is OK, met een DVOM, controleer dan of je 5V op de nokkenasstandsensor signaal circuit (Red leiden tot de sensor signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt op de sensor, of als je 12 volt naar de sensor, het herstel van de bedrading van de PCM aan de sensor, of opnieuw een mogelijke slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond bij elke sensor. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de nokkenas sensor circuitaarde. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Zo ja oplichten, wiebelen de bedrading naar elke sensor of de testlamp flikkert, wijst op een intermitterende verbinding

    Zie nokkenas foutcodes. P0340, P0341, P0342, P0343, P0345, P0346 , P0347, P0348, P0349, P0365, P0366, P0367, P0368, P0369, P0390, P0391, P0392, P0394.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p0393
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p0393

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp