OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Bobine J Primair / secundair circuit Storing
Wat betekent dat?
Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.
De COP (bobine op bougie) ontstekingssysteem is wat wordt gebruikt op de meeste moderne motoren. Er is een individuele spoel voor elke cilinder die wordt bestuurd door de PCM (Motormanagementsysteem)
overbodig bougiekabels door er de spoel direct boven de bougie. Twee draden zijn gewijd aan elke spoel. Een daarvan is een batterij-feed meestal van de macht distributie centrum. De andere draad de spoel aandrijfcircuit van het PCM. De PCM terrein / ungrounds dit circuit te activeren of deactiveren van de spoel. De spoel stuurschakeling wordt bewaakt door de PCM op gebreken
Als een open of kort wordt gedetecteerd in de stuurschakeling voor spoel # 10, een P0360 kan instellen. Ook afhankelijk van de auto, het PCM ook het afsluiten van de brandstofinjector om de cilinder ook
Symptomen
De symptomen van een P0360 DTC kunnen omvatten:.
oorzaken
Mogelijke oorzaken van een P0360 code onder andere:
Mogelijke oplossingen
Is de motor verwarring op dit moment? Zo niet, dan wordt het probleem waarschijnlijk intermitterend. Probeer wiebelen het testen van de bedrading op de # 10 spoel en langs de bedrading naar de PCM. Als het manipuleren van de bedrading veroorzaakt voor de ontstekingsfouten aan de oppervlakte, reparatie van het probleem met de bedrading. Controleer op slechte aansluiting op de spoel connector. Controleer of het harnas is niet verkeerd verzonden of schuren op iets. Reparatie noodzakelijk
Als de motor wordt momenteel verwarring, stopt de motor en verwijder de # 10 spiraal bedradingsconnector. Dan start de motor en controleer of er een driver signaal naar de # 10 spoel. Met behulp van een scope geeft je een visueel patroon te observeren te geven, maar omdat de meeste mensen geen toegang hebben tot één is er een eenvoudiger manier. Gebruik een voltmeter in AC Hertz schaal en zien of er een Hz lezen van tussen de 5 en 20 of zo, dat geeft aan dat de bestuurder werkt. Als er een Hertz signaal, vervang dan de # 10 bobine. Het is waarschijnlijk slecht. Als u geen signaal detecteren van de PCM op de bobine stuurschakeling waarin de PCM aarding / ungrounding het circuit (of er geen zichtbare patroon op het toepassingsgebied als u hebt) laat dan de spoel los en controleer gelijkspanning op de stuurschakeling op de bobine. Als er een aanzienlijke spanning op die draad dan is er een kort om spanning ergens. Vind de korte en repareren.
Als er geen spanning op de driver circuit, zet het contact uit. Neem de PCM los en controleer de continuïteit van de bestuurder tussen PCM en de spoel. Als er geen continuïteit is het herstel van de onderbreking of kortsluiting aan de grond in het circuit. Indien continuïteit aanwezig is, vervolgens controleren weerstand tussen aarde en de bobine. Er moet oneindige weerstand. Als er geen, herstel van de korte naar massa in de spoel stuurschakeling
Opmerking: Als de bobine stuursignaal kabel niet open of kortgesloten spanning of aarde en er geen triggersignaal naar de spoel dan vermoed dat een defecte PCM coil driver. Houd er ook rekening mee dat als de PCM-bestuurder schuld draagt, kan er een probleem met de bedrading dat de PCM-storing veroorzaakt zijn. Het is een goed idee om de bovenstaande controle na PCM vervanging te verifiëren of er niet een herhaling mislukking te doen. Als u vindt dat de motor niet verwarring, wordt de spoel goed wordt geactiveerd, maar P0360 wordt voortdurend wordt gereset, is er de mogelijkheid dat de PCM-coil monitoringsysteem defect kan zijn.