OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
nokkenasstandsensor A Circuit Interval (Bank 1)
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC), wat betekent dat het geldt voor alle merken / modellen beginnen rond 2003. De code lijkt vaker op Dodge, Chrysler, Ford, Honda, Jeep, BMW en Acura voertuigen, maar elk merk voertuig kan worden beïnvloed. Specifieke probleemoplossing is afhankelijk van het voertuig.
Deze voertuigen kunnen één nokkenas blok of een (SOHC) of dubbele (DOHC) nokkenassen, maar dit is strikt bezorgd over de inkomende signaal van de nokkenas positiesensor (s) vanaf Bank 1 wordt mist op een gegeven moment wanneer het niet hoort te zijn. Dit is een elektrisch circuit defect, en met onderbrekingen. Het is er niet de hele tijd. Bank # 1 is de bank van de motor die cilinder # 1.
bevat De PCM gebruikt de nokkenaspositiesensor om het te vertellen wanneer de Krukassensor signaal correct is, wanneer een gegeven krukaspositiesensor signaal wordt getimed om cilinder # 1 voor timing en het wordt ook gebruikt voor synchronisatie brandstofinjector / starten van de injectie.
Codes P0340 of P0341 kunnen ook bij het gelijktijdig met de P0344 zijn. Het enige verschil tussen deze 3 codes is hoe lang duurt het probleem en het soort elektrisch probleem dat de sensor / circuit / motor controller hebben. Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type nokkenasstandsensor en draadkleuren
Symptomen
De symptomen van een P0344 enginecode kunnen omvatten:.
mogelijke oorzaken
Kenmerkend de oorzaken van deze code zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goed uitgangspunt is altijd een technische dienst bulletin (TSB) te zoeken naar uw specifieke voertuig. De voertuigfabrikant kan een PCM-flash / herprogrammeren om deze kwestie te dekken, en het loont om te controleren op dit voordat je merkt dat je bent gegaan door een lange / verkeerde weg.
Zoek vervolgens naar zowel de nokkenas en de krukas positie sensoren van uw specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner te krijgen op alle onderdelen winkel als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel om ze schoon met. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de sensor en de bijbehorende circuits te testen. De volgende stappen zullen worden bepaald door welk type sensor u: Hall-effect of Magnetic Pick-up. U kunt meestal vertellen welke je hebt door het aantal draden uit de sensor. Als er 3 draden van de sensor is een Hall-sensor. Als het heeft 2 draden, zal het een Magnetic Pick-up stijl sensor zijn.
Hall-sensor
Als het een Hall-sensor, koppelt het harnas naar de nokkenas en de krukas Positie sensoren. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), het testen van de 5V voeding circuit zal elke sensor te verzekeren het wordt opgestart (Red leiden tot de 5V voeding circuit, zwarte leiden tot een goede grond) .Als er geen 5 volt naar de sensor, herstel van de bedrading van de PCM de sensor of mogelijk een slechte PCM.
Als dat is OK, met een DVOM, controleer dan of je 5V op elk signaal circuit zal elke sensor om te verzekeren dat het een signaal circuit (Red leiden tot de sensor signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt tot de sensor, herstel van de bedrading van de PCM de sensor of mogelijk een slechte PCM.
Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond bij elke sensor. Sluit een testlamp 12V en raken het andere uiteinde van de testlamp de aardschakeling naar elke sensor. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Zo ja oplichten, wiebelen de bedrading naar elke sensor of de testlamp flikkert, wijst een intermitterende verbinding.
magnetische Pickup sensor met
Als het een magnetische pickup stijl sensor, kunnen we de sensor zelf te zien of het goed werkt controleren. We zullen testen voor:
met de sensor losgekoppeld, sluit de twee kabels van je ohmmeter om de 2 aansluitingen van de nokkenas / krukaspositiesensor. Lees de ohm weerstand en vergelijk het met de specificaties voor uw voertuig: meestal 750 – 2000 Ohm. Hoewel nog steeds op ohm, koppelt 1 voorsprong van uw ohmmeter van de sensor en sluit deze aan op een goede grond op het voertuig. Als u een of Ohm anders dan oneindig of OL lezen, de sensor heeft een interne kortsluiting naar de grond. Vergeet niet om het metalen deel van de leads met de vingers, omdat dit je metingen kunnen beïnvloeden.
Sluit de twee kabels van uw DVOM om de 2 aansluitingen van de nokkenas / krukaspositiesensor. Stel uw meter te lezen A / C voltage. Terwijl het starten van de motor over, lees de a / c voltage uitgang van uw DVOM. Vergelijk aan de fabrikanten de specificaties voor uw voertuig. Een goede vuistregel is over het algemeen .5V AC.