OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
nokkenasstandsensor “A” Circuit Low (Bank 1)
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC), wat betekent dat het geldt voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig.
De auto-foutcode P0342 is een van ernstig defect codes betreffende nokkenaspositiesensor (CPS). Foutcodes P0335 tot P0349 zijn alle generieke codes met betrekking tot de CPS het afleiden van verschillende redenen voor de mislukking.
In dit geval signaalcode P0342 waakt de sensor te laag of niet sterk genoeg. Het signaal is laag genoeg vaag en moeilijk te interpreteren zijn. P0342 verwijst naar de Bank 1 ” A ” sensor. Bank 1 is de kant van de motor die cilinder # 1.
Beschrijving en correlatie van de krukas en de nokkenas positie sensoren bevat
Het is belangrijk in moderne auto’s om te begrijpen wat deze sensoren zijn en hoe ze met elkaar omgaan. Alle verdelerloze ontsteking voertuigen gebruiken een kruk en cam sensor op de plaats van de module en trekkerwiel in een elektronische verdeler.
De krukas positiesensor (CPS) signaleert de motorregeleenheid de locatie van de zuigers ten opzichte van het bovenste dode voorbereiding op het injecteren van brandstof en bakken van de bougies.
De nokkenasstandsensor (CMP) signaleert de positie van de nokkenas intake nok ten opzichte van het CPS signaal en het openen van de inlaatklep voor brandstofinjectie op elke cilinder.
Beschrijving en locatie sensoren
De krukas en de nok sensoren een & quot, aan en uit ” signaal. Beide zijn hetzij Hall effect of magnetische functie.
Een Hall-sensor gebruikt een elektromagnetische sensor en een reluctor. De reluctantie wordt gevormd als kleine kopjes met vierkantjes gesneden uit de zijkant waardoor het lijken op een paal hek. De reluctor draait terwijl de sensor stationair is gemonteerd en vlakbij het reluctor. Iedere keer dat een bericht loopt langs de sensor een signaal wordt geproduceerd, wanneer de post geeft het signaal af.
Magnetisch opnemer gebruikt een stationaire sensor en een magneet bevestigd aan het roterende deel. Telkens wanneer de magneet loopt voor de sensor een signaal geproduceerd.
Vestigingen
Een Hall-effect sensor kruk ligt aan de harmonische balanceerinrichting aan de voorzijde van de motor. De magnetische pickup kan in de zijde van het motorblok wanneer gebruikt het midden van de krukas voor een signaal, of kan in het koppelingshuis wanneer gebruikt het vliegwiel als trigger.
De nokkenas sensor mounts in de voor- of achterzijde van de nokkenas
. Opmerking: In het geval van GM voertuigen, deze code beschrijving is iets anders, is het CMP Sensor Circuit Low Input voorwaarden
Symptomen
De symptomen kunnen zijn:.
mogelijke oorzaken
De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Controleer de technische bulletins dienst (TSBs) voor enig die betrekking hebben deze code. TSBs zijn een lijst van klachten en storingen behandeld op het niveau van de dealers en de fabrikanten aanbevolen correctie.
Voorbeeldfoto een nokkenasstandsensor (CMP).
Zie nokkenas foutcodes: P0340, P0341, P0343, P0345, P0346, P0347 , P0348, P0349, P0365, P0366, P0367, P0368, P0369, P0390, P0391, P0392, P0393, P0394.