OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
krukaspositiesensor Circuit A Low Input
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen (GM, Chevrolet, Volvo, GMC, Saab, Dodge, Ford, Kia, Hyundai, etc.). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.
Als ik een opgeslagen code P0337 gediagnosticeerd (in het verleden) was het omdat de aandrijflijn besturingsmodule (PCM) had ontdekt een lage input spanningssignaal van de krukas positie (CKP) sensorcircuit.
NOKKENASSENSOR sensoren verantwoordelijk voor het controleren motortoerental (RPM) en krukaspositie. Beide factoren worden in diverse motorbesturing’s maar bijzonder kritisch voor ontsteking (bougie) timing en brandstoftoevoer.
De positie van de krukas, in het bijzonder met betrekking tot de nokkenas / s, is een van de belangrijkste elementen waarmee de PCM berekenen ontstekingsvonk timing. De nokkenassen draaien op halve snelheid van de krukas, dus is het belangrijk dat het PCM is onderscheid maken tussen de motor inlaat en uitlaat stokes (rotaties). De krukassensor en elke nokkenasstandsensor (CMP) sensor minstens ene circuit toegewijd om PCM met een ingangssignaal, een 5 volt referentiesignaal, en gemalen.
NOKKENASSENSOR sensoren hebben typisch de elektromagnetische, Hall-effect ras. Ze zijn in nabijheid (meestal slechts enkele mil) van een kringloop compleet motor bodem bevestigd aan de buitenzijde van de motor. Deze motor grond meestal een reluctor ring (met precisie vervaardigd tanden) bevestigd aan een uiteinde van de krukas of geïntegreerd in de krukas zelf.
De Krukassensor is zodat de krukas reluctor wiel geeft zeer goed naar bevestigd zijn magnetische tip. Als de krukas roteert, de verhoogde zones (de reluctor wiel) volledig een elektromagnetisch circuit met de sensor. Wanneer de spleten tussen de tanden langs de Krukassensor de schakeling kortstondig onderbroken. Het circuit onderbrekingen maken spanningsschommelingen dat de PCM waarneemt als golfvormpatroon.
Bij draaiende motor, de PCM vergelijkt continu de ingangssignalen van de CKP en CMP sensoren. Als CKP invoersignaal lager is dan verwacht, onder bepaalde omstandigheden, een P0337 code worden opgeslagen en MIL kan worden verlicht.
Andere krukaspositiesensor foutcodes omvatten P0335, P0336, P0338 en P0339. < br>
Code Ernst & Symptomen
Wanneer een P0337 is opgeslagen, zal de motor waarschijnlijk niet lopen en deze code moet worden gecategoriseerd als ernstig. Zelfs als de motor wordt gestart en lopen, is er een hoog risico op een geen beginnen staat en er zullen zijn rijgedrag gevolgen.
De symptomen van deze code kunnen zijn:
Oorzaken
mogelijke oorzaken van deze code reeks zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Voordat diagnosticeren van een code P0337, moet ik toegang een geschikte diagnose scanner met geïntegreerde digitale volt / ohmmeter (DVOM) en oscilloscoop. Ik zal ook toegang tot alle gegevens DIY (als een betrouwbare voertuig informatiebron) nodig hebben.
Een werkbare startpunt voor een code diagnose is een visuele inspectie van het systeem gerelateerde bedrading en stekkers. Aangezien petroleum basis de beschermende isolatie compromis over de bedrading en tot kortgesloten of open circuits (en opgeslagen P0337), circuits, elektrische sensoren, en / of verbindingen die zijn verontreinigd met motorolie, koelvloeistof of stuurbekrachtigingsvloeistof worden onderzocht voorzichtig.
Als alles er goed uitziet, sluit u de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen foutcodes en freeze frame data. Ik zoals het schrijven van deze informatie naar beneden als het kan helpen als de P0337 blijkt intermitterend te zijn.
Test spanning op de krukassensor betrokken. Verwijzing vijf volt wordt meestal gebruikt voor Krukassensor werking maar check specificaties van de fabrikant voor het betrokken voertuig. Er moet ook een aardsignaal en één of meer output circuits. Als referentiespanning en aarde aansturing herkent de Krukassensor connector, verder met de volgende stap.
Na het losmaken van de elektrische connector van de krukassensor betrokken proef volgens de specificaties van de fabrikant, met de DVOM. Als de weerstand niveaus in de krukassensor niet voldoet aan de specificaties van de fabrikant, vervangen. Als de krukassensor samenvallen met bril doet, verder met de volgende stap. Sluit de krukassensor betrokken. Bevestig de positieve testdraad van de oscilloscoop met de signaaluitgang kabel en sluit de negatieve draad op de sensor massacircuit. Nu, de macht van de oscilloscoop en selecteert u de juiste voltage-instelling. Bij draaiende motor, observeert de golfvormpatroon op de oscilloscoop gericht op onverwachte pieken of storingen. Als pieken of storingen worden waargenomen voorzichtig wiebelen de bedrading en de aansluiting voor de krukassensor in kwestie of het probleem is een losse verbinding of een defecte sensor. Als ontbrekende voltage blokken worden opgemerkt in het golfvormpatroon, verdachte of een gebroken of versleten reluctor ring of het magnetische uiteinde van de Krukassensor heeft overmatige metallische afval. Als er geen problemen zijn in het golfvormpatroon verder met de volgende stap.
Sluit de meetkabels van de oscilloscoop krukassensor signaalingang en aarde schakelingen bij de PCM-stekker en bekijk het golfvormpatroon. Als het golfvormpatroon bij de PCM-ongelijksoortig is aan wat werd waargenomen wanneer de meetkabels zijn verbonden nabij het Krukassensor vermoeden een open of kortgesloten circuit tussen de Krukassensor stekker en PCM connector. Als dit het geval is, koppelt u alle bijbehorende controllers en beginnen met het testen van individuele circuits met de DVOM. Kortgesloten of open circuits moet worden gerepareerd of vervangen. Als het golfvormpatroon identiek aan wat werd waargenomen wanneer de meetkabels zijn verbonden nabij het Krukassensor vermoeden een defecte PCM of PCM programmeerfout
Verdere diagnostische informatie:.