OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
krukaspositiesensor A Circuit Storing
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
De krukas positiesensor (CKP) maatregelen krukas locatie en relais deze informatie aan de PCM (Motormanagementsysteem).
Afhankelijk van de auto, de PCM gebruikt deze informatie om krukaspositie moment dat de vonk behoorlijk of op bepaalde systemen is alleen overslagdetectie en geen toezicht ontstekingstijdstip. De krukassensor stationair en in harmonie met reluctor ring (of tandring) dat aan de krukas is gevoegd. Aangezien deze reluctor ring loopt langs de Krukassensor het magnetische veld dat door de Krukassensor onderbroken en hierdoor een blokgolf spanningssignaal dat het PCM interpreteert als krukaspositie. Als de PCM detecteert dat er geen krukas pulsen of als het een probleem ziet met de pulsen aan de uitgang circuit, zal P0335 in te stellen.
Zie ook krukas positie sensor foutcodes:
P0336 krukaspositiesensor A Circuit Range / performance
P0337 krukaspositiesensor A Circuit Low Input
P0338 krukaspositiesensor A Circuit hoge input
P0339 krukaspositiesensor A Circuit Onderbroken
Symptomen
OPMERKING: Als de krukas sensor wordt gebruikt voor overslagdetectie en niet ontstekingstijdstip (dit varieert van voertuig), dient het voertuig te starten en uitvoeren MIL (storingsindicatielampje) verlichting. Ook zijn sommige voertuigen moet een aantal belangrijke cycli aan de MIL branden. Als dit het geval is, kan er geen MIL verlichting totdat het probleem vaak genoeg in de tijd. Als de krukas sensor wordt gebruikt voor zowel overslagdetectie en ontstekingstijdstip, het voertuig al dan niet starten. Symptomen kunnen zijn:
voertuig mag niet worden begonnen (zie hierboven)
Voertuig kan rauw lopen of ontstekingsfout
MIL verlichting
Oorzaken
A P0335 ” motor licht ” code kan worden veroorzaakt door:
Beschadigde Krukassensor connector
Beschadigde reluctor ring (ontbrekende tanden of niet draaien vanwege afgeschoven-off spiebaan)
sensoruitgangssignaal openen
sensoruitgangssignaal kortgesloten naar aarde
sensoruitgangssignaal kortgesloten spanning
Kan crank sensor
gebroken distributieriem
Kan PCM
Mogelijke oplossingen
Met behulp van een scanner, controleren of, wanneer de motor loopt of cranking, dat er een toerentalsignaal .
als er geen RPM lezen, dan inspecteer de krukas sensor en de aansluiting voor schade of reparatie nodig. Indien er geen zichtbare schade, en u toegang tot een bereik, kan de CKP 5 Volt vierkant golfpatroon controleren. Als je dat niet doet, dan het verkrijgen van een weerstand lezing van uw crank sensor van een reparatie handleiding. (Er zijn zo veel verschillende soorten crank sensoren dat er geen manier is om hier te zetten die resistentie lezing correct is). controleer dan de weerstand van de Krukassensor door loskoppelen van de sensor en meetweerstand van de sensor. (Het beste is om weerstand lezingen controleren vanuit het PCM-connector. Deze regels eventuele problemen met de bedrading vanaf het begin. Maar het vereist wel enige mechanische vaardigheid en dient niet te worden uitgevoerd als je ‘re niet vertrouwd zijn met de auto elektrische systemen). Is de sensor binnen weerstand specs?
Indien niet, vervang dan de CKP sensor. Zo ja, controleer gemeten weerstand van de PCM-stekker. Is het lezen nog steeds goed?
Zo niet, reparatie openen of kortsluiting in de bedrading naar de crank sensor en re-check. Als de waarde in orde is, het probleem is onderbroken of de PCM kan zijn in gebreke is gebleven. Probeer opnieuw aan te sluiten en het controleren op RPM signaal weer. Als er nu een RPM-signaal, Wiggle testen van de bedrading te proberen en wekken de storing.
Deze code is in principe identiek aan P0385. Deze code P0335 betreft Krukas posistion Sensor ” A “, dat P0385 betreft krukaspositiesensor ” B “. Andere krukas sensor codes omvatten P0016, P0017, P0018, P0019, P0335, P0336, P0337, P0338, P0339, P0385, P0386, P0387, P0388 en P0389.