OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Diesel Intake Air Flow Position Sensor Circuit Range / performance
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code (DTC) kunnen meestal van toepassing op alle diesel OBD-II motoren uitgerust, maar verschijnt vaker in bepaalde Chevy, Dodge, Ford en GMC trucks.
Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
De Diesel Intake Air Flow Position Sensor (DIAFPS) wordt gewoonlijk met bouten aan de gashendel orgaan aangebracht op het inlaatspruitstuk of een buis in de inlaat luchtstroom. De DIAFPS sensor zet het volume binnenkomende luchtstroom in een elektrisch signaal voor de Motormanagementsysteem (PCM).
De PCM ontvangt dit signaal om te bepalen hoeveel schone, gefilterde lucht wordt dat de motor versus hoeveel invoeren via het uitlaatsysteem via uitlaatgasrecirculatiesysteem of EGR systeem. Wanneer de EGR-systeem wordt geactiveerd, moet de PCM merken een verandering in de luchtstroom. Zo niet, dan is er iets mis met het EGR-systeem, of kan er iets mis met de DIAFPS, ook bekend als een MAF sensor. Deze code wordt ingesteld als deze ingang niet overeenkomt met de normale bedrijfsomstandigheden van de motor opgeslagen in het geheugen van de PCM’s, zelfs voor een tweede, omdat deze foutcodes tonen. Ook wordt gekeken naar de spanning signaal van de DIAFPS om te bepalen of het juist bij de eerste Key On is.
De code P02E7 Diesel Intake Air Flow Position Sensor Circuit Range / performance duidt op een buiten bereik of prestaties probleem gedetecteerd in de diesel inlaatluchtstroom positiesensor circuit. Het kan zijn ingesteld door mechanische (fysieke schade aan de sensor zelf, waardoor een elektrische storing veroorzaakt) of elektrische (DIAFPS sensorcircuit) problemen. Deze kunnen niet worden genegeerd in de proef probleemoplossing, vooral dan wanneer het een intermitterend probleem.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type DIAFCS motor / besturing en metaalgaas kleuren.
Wat is de ernst van deze DTC?
ernst in alle gevallen niet ernstig zijn. Omdat ze elektrische storingen, kan de PCM naar behoren te compenseren voor hen
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P02E7 foutcode kunnen zijn:.? P >
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?
oorzaken voor deze P02E7 code kunnen omvatten:
Wat zijn sommige P02E7 stappen voor probleemoplossing?
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Zoek vervolgens de DIAFPS sensor op uw voertuig. Deze sensor wordt gewoonlijk met bouten aan de smoorklep aangebracht op het inlaatspruitstuk of een buis in de inlaat luchtstroom. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Even laten drogen en breng de elektrische vet waar de terminals contact.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P02E7 code rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de P02E7 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de DIAFPS sensor en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de DIAFPS sensor. Sluit een digitale voltmeter zwarte draad op de aardaansluiting aan de DIAFPS sensor bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter het signaal terminal van de DIAFPS sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet 5 volt lezen. Zo niet, herstel het signaal of aarddraad of vervangen PCM.
Als de voorafgaande test doorstaan en u nog steeds een P02E7 krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte DIAFCS sensor, hoewel een mislukte PCM kon niet worden uitgesloten totdat de DIAFCS sensor was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM’s moeten worden geprogrammeerd, of gekalibreerd om het voertuig correct kan worden geïnstalleerd.