OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Diesel Intake Air Flow Control Prestaties
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code (DTC) kunnen meestal van toepassing op alle diesel OBD-II motoren uitgerust, maar verschijnt vaker in bepaalde Chevy, Dodge, Ford en GMC trucks.
Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
De Diesel Intake Air Flow Control System (DIAFCS) wordt gewoonlijk met bouten aan de inname verdeelstuk in de inlaat luchtstroom. Het DIAFCS systeem regelt de hoeveelheid binnenkomende luchtstroom door het variëren van een signaal naar een motor aangedreven door Motormanagementsysteem (PCM). De motor opent en sluit een smoorplaat die de luchtstroom regelt.
De PCM weet hoeveel schone, gefilterde lucht wordt dat de motor op basis van de Diesel Intake luchtstroom positiesensor, ook bekend als MAF-sensor. Wanneer de lucht flow control systeem wordt geactiveerd, moet de PCM merken een verandering in de luchtstroom. Zo niet, dan is er iets mis met de DIAFCS systeem, of dat er iets mis is met de MAF-sensor zijn. Deze codes worden ingesteld als deze ingang niet overeenkomt met de normale bedrijfsomstandigheden van de motor opgeslagen in het geheugen van de PCM’s, zelfs voor een tweede, omdat deze foutcodes tonen. Ook wordt gekeken naar de spanning signaal van de DIAFCS om te bepalen of het juist bij de eerste Key On is.
De code P02E1 Diesel Intake Air Flow Control De prestaties worden ingesteld als er een ontdekt probleem met de prestaties binnen de diesel intake luchtstroomregeling. Het kan zijn ingesteld door mechanische (fysieke schade aan het besturingssysteem zelf, waardoor een elektrische storing veroorzaakt) of elektrische (DIAFCS motorcircuit) problemen. Deze kunnen niet worden genegeerd in de proef probleemoplossing, vooral dan wanneer het een intermitterend probleem.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type DIAFCS motor / besturing en metaalgaas kleuren.
Wat is de ernst van deze DTC?
ernst in alle gevallen niet ernstig zijn. Als mechanische problemen zijn de oorzaak, de typische mislukking is laag stationair toerental. Als het een elektrische storing kan de PCM naar behoren te compenseren voor hen
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P02E1 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code ? h2>
Oorzaken hiervoor P02E1 code kunnen omvatten:
Wat zijn sommige P02E1 stappen voor probleemoplossing
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren op bulletins technische dienst (TSB) voor uw voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende fix
Zoek vervolgens naar de DIAFCS motor / besturing op uw voertuig te zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.. Deze motor / besturing wordt gewoonlijk met bouten aan het inlaatspruitstuk in de inlaat luchtstroom. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer de klemmen contact.
Als een mechanische code is ingesteld, gebruikt intake schoner en een schone doek te roeien het koolafzettingen achter de gasklep van de motor besturing. Spray de reiniger op de doek en veeg uit de deposito’s bij de doek. Spuit nooit deze afzettingen in de motor, omdat ze arm lopen, weigeringen en met voldoende inname schoner, katalysator schade en mogelijk schade aan de motor kan veroorzaken.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit geheugen, en kijk of P02E1 code rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de P02E1 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de DIAFCS en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de DIAFCS motor / controle. Sluit een digitale voltmeter zwarte draad op de aardaansluiting aan de DIAFCS motor / besturing bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter aan de motor terminal van de DIAFCS sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet 12 volt lezen. Zo niet, herstel het vermogen of aarddraad of vervangen PCM. Controleer specificaties van de fabrikant voor complete testprocedures op een bepaald voertuig bij twijfel.
Als de voorafgaande test doorstaan en u nog steeds een P02E1 krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte DIAFCS motor / controle, hoewel een mislukte PCM kon niet worden uitgesloten totdat de DIAFCS motor / controle was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM’s moeten worden geprogrammeerd, of gekalibreerd om het voertuig correct kan worden geïnstalleerd.