P02E1 Diesel Intake Air Flow Control Prestaties

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Diesel Intake Air Flow Control Prestaties

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code (DTC) kunnen meestal van toepassing op alle diesel OBD-II motoren uitgerust, maar verschijnt vaker in bepaalde Chevy, Dodge, Ford en GMC trucks.

Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

De Diesel Intake Air Flow Control System (DIAFCS) wordt gewoonlijk met bouten aan de inname verdeelstuk in de inlaat luchtstroom. Het DIAFCS systeem regelt de hoeveelheid binnenkomende luchtstroom door het variëren van een signaal naar een motor aangedreven door Motormanagementsysteem (PCM). De motor opent en sluit een smoorplaat die de luchtstroom regelt.

De PCM weet hoeveel schone, gefilterde lucht wordt dat de motor op basis van de Diesel Intake luchtstroom positiesensor, ook bekend als MAF-sensor. Wanneer de lucht flow control systeem wordt geactiveerd, moet de PCM merken een verandering in de luchtstroom. Zo niet, dan is er iets mis met de DIAFCS systeem, of dat er iets mis is met de MAF-sensor zijn. Deze codes worden ingesteld als deze ingang niet overeenkomt met de normale bedrijfsomstandigheden van de motor opgeslagen in het geheugen van de PCM’s, zelfs voor een tweede, omdat deze foutcodes tonen. Ook wordt gekeken naar de spanning signaal van de DIAFCS om te bepalen of het juist bij de eerste Key On is.

De code P02E1 Diesel Intake Air Flow Control De prestaties worden ingesteld als er een ontdekt probleem met de prestaties binnen de diesel intake luchtstroomregeling. Het kan zijn ingesteld door mechanische (fysieke schade aan het besturingssysteem zelf, waardoor een elektrische storing veroorzaakt) of elektrische (DIAFCS motorcircuit) problemen. Deze kunnen niet worden genegeerd in de proef probleemoplossing, vooral dan wanneer het een intermitterend probleem.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type DIAFCS motor / besturing en metaalgaas kleuren.

Wat is de ernst van deze DTC?

ernst in alle gevallen niet ernstig zijn. Als mechanische problemen zijn de oorzaak, de typische mislukking is laag stationair toerental. Als het een elektrische storing kan de PCM naar behoren te compenseren voor hen

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P02E1 foutcode kunnen zijn:.?

  • Malfunction Indicator Light On
  • Mogelijke lage stationair toerental alleen
  • Flashing Electronic Throttle control symbool
  • geen regeneratie van het roetfilter te branden uit het roet opbouw (zal niet verbranden roet uit de DPF katalysator) – eventueel verlies van de macht klagen
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    Oorzaken hiervoor P02E1 code kunnen omvatten:

  • Open in het signaalcircuit om de DIAFCS motor / control – mogelijk
  • Korte spanning in het signaalcircuit de DIAFCS motor / control – mogelijk
  • Korte aan grond in het signaalcircuit om de DIAFCS motor / control – mogelijk
  • kan DIAFCS motor / control – waarschijnlijk
  • mislukt PCM – onwaarschijnlijk
  • Wat zijn sommige P02E1 stappen voor probleemoplossing

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren op bulletins technische dienst (TSB) voor uw voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende fix

    Zoek vervolgens naar de DIAFCS motor / besturing op uw voertuig te zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.. Deze motor / besturing wordt gewoonlijk met bouten aan het inlaatspruitstuk in de inlaat luchtstroom. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer de klemmen contact.

    Als een mechanische code is ingesteld, gebruikt intake schoner en een schone doek te roeien het koolafzettingen achter de gasklep van de motor besturing. Spray de reiniger op de doek en veeg uit de deposito’s bij de doek. Spuit nooit deze afzettingen in de motor, omdat ze arm lopen, weigeringen en met voldoende inname schoner, katalysator schade en mogelijk schade aan de motor kan veroorzaken.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit geheugen, en kijk of P02E1 code rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de P02E1 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de DIAFCS en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de DIAFCS motor / controle. Sluit een digitale voltmeter zwarte draad op de aardaansluiting aan de DIAFCS motor / besturing bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter aan de motor terminal van de DIAFCS sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet 12 volt lezen. Zo niet, herstel het vermogen of aarddraad of vervangen PCM. Controleer specificaties van de fabrikant voor complete testprocedures op een bepaald voertuig bij twijfel.

    Als de voorafgaande test doorstaan ​​en u nog steeds een P02E1 krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte DIAFCS motor / controle, hoewel een mislukte PCM kon niet worden uitgesloten totdat de DIAFCS motor / controle was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM’s moeten worden geprogrammeerd, of gekalibreerd om het voertuig correct kan worden geïnstalleerd.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p02e1
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p02e1

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp