OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder 3 Fuel Injector Offset Learning Op Min Limit
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en in het algemeen van toepassing op alle benzine OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Mazda, GMC, Chevrolet, BMW, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
Als zie je leert in de beschrijving van een code’s, zoals deze, is het verwijst naar het proces van de ECM (Engine control Module) te leren en / of aanpassen van een systeem om steeds wisselende factoren.
relateren, het menselijk lichaam ” leert ” hinken na het kwetsen van een voet, aan te passen aan de huidige situatie. Dit is zeer vergelijkbaar met het leerproces wanneer de ECM (Engine Control Module) en de motor betreft. Indien deze code wordt echter verwezen naar de cilinder nr.3 brandstofinjector offset leerparameters. Zoals motoronderdelen slijten, het weer verandert, bestuurder behoeften veranderen, onder talloze andere variabelen, output behoeften van de brandstofinjectoren aan te passen aan deze. Het heeft een bepaald bereik kan werken binnen aan te passen aan de behoeften van uw en uw voertuig, maar dat gezegd zijnde, als de behoeften van uw motor hoger zijn dan de injectoren van leerbaarheid, de ECM (Engine Control Module) zal deze code activeren om u te laten weten dat het geen langer aan te passen aan de huidige situatie.
Als de ECM toezicht op de brandstofinjectoren leren waarden vallen buiten normale parameters, activeert P02D0. De meeste tijden, is deze code wordt ingesteld omdat er iets is de oorzaak van de injector te hebben om het aanpassingsvermogen te putten. Dit betekent meestal is een andere factor veroorzaakt dit. Om één of andere reden is de ECM proberen om het brandstofmengsel volgens de behoeften van de bestuurder te wijzigen, maar iets wat de oorzaak is aan te passen aan het is minimum te beperken.
De P02D0 Cilinder 3 Brandstof Injector Offset Learning Op Min Limit code wordt ingesteld wanneer de ECM bewaakt de cilinder # 3 brandstof injector aan te passen om het de minimumgrens
een dwarsdoorsnede van een typische benzinemotor brandstof injector.
Wat is de ernst van deze DTC?
Alles wat het veroorzaken van een injector aan te passen buiten de bedrijfsgrenzen is zeker reden tot enige bezorgdheid. De ernst is ingesteld op matig-hoog. Vergeet niet, brandstofmengsels aan te passen voor veel variabelen, maar een van deze versleten interne motoronderdelen, zodat de diagnose gedaan voor deze fout moet worden gedaan door een professional.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code ?
De symptomen van een P02D0 foutcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P02D0 brandstofinspuiting diagnostische code kunnen omvatten:?
Wat ar e sommige P02D0 stappen voor probleemoplossing?
De eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is om de Technical Service Bulletins onderzoeken voor bekende problemen met de specifieke voertuig.
Geavanceerde diagnostische stappen worden erg een bepaald voertuig en kan de geschikte geavanceerde apparatuur en kennis om nauwkeurig uit te voeren. We nemen basisstappen onder, maar verwijzen naar een jaar voertuig / merk / model / powertrain specifieke reparatie gids voor specifieke stappen voor uw auto.
Basic Step # 1
Met de motor draait, ik zou voor een duidelijke tekenen van een vacuüm lek aanwezig luisteren. Op sommige momenten kan dit een belasting fluitend geluid dat op zijn beurt, maakt het makkelijker om vast te stellen te produceren. Het kan de moeite waard intake vacuüm met een juiste dikte zijn. Noteer alle metingen en vergelijken met gewenste waarden gevonden in jouw service manual. Ook is het een goed idee om uw luchtfilter alvorens over te gaan naar een andere stap te controleren, kan een verstopt filter intake vacuüm waarde omhoogschieten veroorzaken dus vervang indien nodig. Een verstopt luchtfilter meestal ziet er verzonken in, in zichzelf.
OPMERKING: Een vacuümlek veroorzaakt unmeasured lucht in de inlaat waardoor onregelmatig brandstof / luchtmengsels. Op zijn beurt kan leiden tot de injectoren aan te passen aan hun grenzen.
Basic Step # 2
De locatie van de brandstofinjectoren hun kabelbomen en de aansluitingen te gevoelig voor corrosie en het binnendringen van water zijn . Ze zijn gemonteerd op een plaats waar water / vuil / vuil ophopen. Voer een visuele inspectie voor. Als het een puinhoop, maken gebruik van een lucht aangedreven blaaspijp (of vacuüm) om alle vuil te verwijderen om het gebied goed te inspecteren op duidelijke tekenen van beschadiging.
Basic Stap # 3
Afhankelijk op mogelijkheden beperkingen van uw scanner, kunt u de brandstof injector met draaiende motor te controleren om eventuele onregelmatige of abnormaal gedrag te controleren. Als je iets van een punt van zorg, afhankelijk van de kosten van een injector, zou je kunnen proberen en te vervangen om te zien, maar ik denk het niet aanraden.
Basic Stap # 4
de ECM (Engine control Module) bewaakt de cilinder 3 injector te compenseren leren parameters, dus is het uiterst belangrijk om te kunnen worden in rijklare toestand. Niet alleen dit, maar gezien zijn elektrische volatiliteit, moet u ervoor zorgen dat het vrij is van vocht en / of vuil is gemonteerd. Soms wordt de ECM gemonteerd in een duister gebied dat accumuleert water of kan ergens in de buurt van uw gemorste koffie ’s ochtends, dus zorg ervoor dat er geen enkel teken van het binnendringen van vocht. Elk teken van deze moeten worden aangepakt door een professionele, zoals ECM’s in het algemeen moeten worden geprogrammeerd door de dealer. Niet te vergeten, de diagnostische procedure voor een ECM is lang en vervelend, dus laat deze aan hen!