OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder 6 Injector Beperkt
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische foutcode (DTC ) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Ford (Transit, Focus, etc), Land Rover, Mitsubishi, Maybach, Dodge, Subaru, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.
Als OBD-II uitgerust voertuig een code P02B0 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een eventuele beperking in een brandstofinjector heeft gedetecteerd gedurende een bepaalde cilinder van de motor, in casu de cilinders # 6.
Automotive brandstofinjectoren vereisen een nauwkeurige graad van brandstofdruk een exacte meting van brandstof leveren een exact gesproeid patroon aan de verbrandingskamer van elke cilinder. De eisen van dit specifieke patroon dient elke brandstofinjector vrij van lekken en beperkingen.
De PCM controleert factoren zoals de mate van brandstofafstelling vereist en uitlaat zuurstof sensorgegevens gecombineerd met krukaspositie en nokkenasstandsensor , een arm mengsel en lokaliseren welke cilinder van de motor maakt een defect te detecteren.
datasignalen van zuurstofsensoren alert de PCM magere uitlaatgas zuurstofgehalte en ook welke bank van de motor wordt beïnvloed. Zodra is vastgesteld dat er een magere uitlaatgas voorwaarde voor een specifieke bank van de motor, de positie van de nokkenas en de krukas om te beslissen welke injector een probleem. Zodra de PCM heeft vastgesteld dat er een arm mengsel en ligt het aangetaste brandstofinjector van cilinderbank # 6, een code P02B0 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.
Sommige voertuigapplicaties meerdere cycli kunnen falen om vereisen een MIL te verlichten
een dwarsdoorsnede van een typische brandstofinjector.
Wat is de ernst van deze DTC?
een P02B0 moet worden aangemerkt als ernstig, omdat een mager brandstof voorwaarde kon cilinderkop of schade aan de motor veroorzaken
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
de symptomen van een P02B0 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P02B0 brandstof injector code kan zijn:?
Wat zijn enkele stappen P02B0 het oplossen van problemen?
MAF en Plattegrond Zie codes moeten worden gediagnosticeerd en gerepareerd voordat u een code P02B0 vast te stellen.
ik mijn diagnose te beginnen met een algemene inspectie van de brandstofinspuiting rail gebied. Ik zou concentreren op de brandstofinjector betrokken (cilinder # 6). Inspecteer de buitenkant op tekenen van corrosie en / of lekkage. Als er zware corrosie op de buitenkant van de brandstof injector in kwestie, of als het lekt, vermoed dat het is mislukt.
Als er geen voor de hand liggende mechanische problemen worden ontdekt in de motorruimte, zijn er verschillende tools die is vereist voor een nauwkeurige diagnose:
Vervolgens heb ik zou de scanner om het voertuig diagnostische poort aan te sluiten en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Het zal nuttig zijn als mijn diagnose ontvouwt. Nu zou ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de P02B0 wordt gereset.
Als de code P02B0 onmiddellijk rendement, gebruik maken van de scanner om een injector balans test uit te voeren om te controleren of de misfire is een injector probleem. Zodra je dit hebt gedaan, ga dan naar stap 1.
Stap 1
Met de motor draait, gebruik maken van de stethoscoop hoorbaar toezicht op de injector in kwestie. Een hoorbaar klikgeluid te horen en herhaald in het patroon. Als het geluid niet aanwezig is, helemaal door naar stap 2. Wanneer gespannen of onderbroken, vermoeden dat de injector cilinder # 6 niet werkt of verstopt. Vergelijk de geluiden van die cilinder injector overige vergelijking, indien nodig.
Stap 2
Gebruik DVOM te testen op spanning en aarde puls, wanneer de motor draait. De meeste fabrikanten gebruiken een systeem van constante accuspanning een aansluiting van de brandstofinjector en een grond puls (uit het PCM) toegevoerd aan de andere aansluiting op het geschikte tijdstip.
Wanneer geen spanning wordt ontdekt bij de stekker van de brandstofinjector betrokken gebruikt om de DVOM testsysteem zekeringen en relais. Zekeringen vervangen en / of relais zoals nodig.
ik testsysteem zekeringen de stroomkring een last. Een defecte zekering die goed lijkt wanneer het circuit niet is geladen (key on / motor uit) kan mislukken met het circuit geladen (key on / draaiende motor).
Als alle systeem- zekeringen en relais zijn goed en er geen spanning, gebruik voertuig informatiebron die aan de keten naar het contactslot of brandstofinspuiting module (indien van toepassing) sporen.
. Let op: Wees voorzichtig bij het testen / vervangen hogedruk brandstofsysteem componenten