P02AF Cilinder 6 - Fuel Trim op Min Limit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cilinder 6 Fuel Trim bij Min Limit

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en in het algemeen van toepassing op alle benzine OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Mazda, Land Rover, Jaguar, Subaru, Ford, BMW, Dodge, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

een opgeslagen P02AF codemiddelen de aandrijflijn (PCM) een zeer rijk mengsel in een bepaald motorcilinder het is cilinder # 6 heeft gedetecteerd, in dit geval.

de PCM gebruikt de brandstofafstelling systeem te verhogen of zoals vereist brandstoftoevoer te verminderen. Invoersignalen van de zuurstof sensoren de PCM met de gegevens om brandstofafstelling passen. De PCM toepassingen variaties in brandstofinjector pulsbreedtemodulatie van kracht lucht / brandstofverhouding verandert.

Korte termijn brandstofafstelling is voortdurend berekend door de PCM. Het fluctueert snel en is een van de belangrijkste factoren bij de berekening van de lange termijn brandstof trim. Elk voertuig heeft een minimale en maximale brandstofafstelling percentage parameters geprogrammeerd in de PCM. De parameters voor de korte termijn brandstofafstelling zijn veel breder dan de parameter specificaties voor de lange termijn brandstof trim.

Kleine variaties in brandstofafstelling, kenmerkend gemeten in positieve of negatieve percentage normaal en veroorzaakt geen code P02AF worden opgeslagen. Maximale brandstofafstelling parameters (positief of negatief) zijn gewoonlijk in de vijfentwintig procent bereik. Zodra dit maximum is overschreden, wordt een code van dit type worden opgeslagen.

Wanneer de motor werkt optimaal rendement en er weinig behoefte te verhogen of de hoeveelheid brandstof die aan elke cilinder te verlagen brandstofafstelling moet weerspiegelen tussen nul en tien procent. Wanneer magere uitlaatgassen worden gedetecteerd door de PCM, moet brandstof worden verhoogd en brandstofafstelling zal weerspiegelen een positieve percentage. Als de uitlaat is te rijk, de motor heeft minder brandstof en brandstofafstelling moet een weerspiegeling zijn van een negatief percentage

Zie ook:. Alles wat je wilt weten over brandstof afwerking

OBD-II. voertuigen moet een patroon voor de lange termijn brandstofafstelling strategie vast te stellen en dit zal meerdere ontsteking cycli vereisen

brandstoffijnafstelling grafieken zoals getoond door OBD-II scanner.
P02AF korte en lange termijn brandstof Trim Grafieken

Wat is de ernst van deze DTC?

de P02AF moet worden aangemerkt als ernstig, omdat een rijke brandstof aandoening kan leiden tot tal van drivability kwesties en katalysator schade.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

symptomen van een P02AF foutcode kunnen zijn:

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Minder brandstofverbruik
  • Vertraagde starten van de motor
  • De aanwezigheid opgeslagen rijke uitlaatgas codes
  • Ontsteking codes kunnen ook worden opgeslagen
  • Wat zijn de c ? EMEENSCHAPPELIJKE oorzaken van de code

    Oorzaken voor deze P02AF brandstofafstelling code kan zijn:

  • Defecte injector
  • Bad brandstof drukregelaar
  • Defecte zuurstofsensor
  • Massa luchtstroom (MAF) of Manifold Air Pressure (MAP) sensor defect
  • Wat zijn sommige P02AF stappen voor probleemoplossing?

    Als er MAF of MAP gerelateerde codes aanwezig, diagnosticeren en te repareren die door alvorens het P02AF code vast te stellen.

    ik zou beginnen mijn diagnose met een algemene inspectie van de brandstofinspuiting rail gebied. Mijn focus zou liggen op de brandstof drukregelaar en de vacuümbron voor de brandstof drukregelaar (indien van toepassing). Ik zou de regulator controleren op tekenen van lekkage. Als er gas aan de binnen- of ooutside van de regulator, vermoeden dat het is mislukt.

    Als er geen voor de hand liggende mechanische problemen worden ontdekt in de motorruimte, zijn er verschillende tools die nodig zullen zijn om uw diagnose verder :

  • Een diagnostische scanner
  • Een digitale volt / ohmmeter (DVOM)
  • Een brandstofdrukmeter met adapters
  • A betrouwbare informatie bron in het voertuig
  • Vervolgens heb ik zou de scanner om het voertuig diagnostische poort aan te sluiten. Ik zou alle opgeslagen codes en freeze frame gegevens op te halen, schrijf het allemaal op voor later gebruik dan. Nu zou ik de codes te wissen en proefrit het voertuig om te zien of gereset.

    Open de scanner datastroom en observeer zuurstofsensor operatie om te zien of een rijke uitlaat aandoening daadwerkelijk bestaat. Ik wil de datastroom te beperken tot alleen relevante gegevens op te nemen. Dit levert een snellere data reactietijd en een nauwkeuriger aflezing

    Als een feitelijke rijke uitlaatgas toestand aanwezig is.

    Stap 1

    Gebruik brandstofdrukmeter om te testen brandstofdruk en het vergelijken met specificaties van de fabrikant. Als brandstofdruk binnen specificaties verder naar stap 2. Wanneer brandstofdruk bovengenoemde maximale specificaties gebruik DVOM om testbrandstof drukregelaar schakelingen, alsmede de regulator zelf (als het elektronisch). Koppel alle bijbehorende besturingen van het circuit alvorens de DVOM te testen weerstand en / of continuïteit van het DVOM. Controller schade kan optreden als het niet wordt verbroken.

    repareren of vervangen systeem circuits of onderdelen die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant. Indien de brandstof drukregelaar wordt aangedreven door de motor vacuüm moet worden vervangen als brandstofdruk buitensporig.

    Stap 2

    Open de injectorstekker (de injector betrokken) en het gebruik de DVOM (of noid lamp indien beschikbaar) om te testen voor injector spanning en aarde puls (deze laatste uit het PCM). Indien geen reden puls wordt ontdekt in de injectorstekker of de grond constant is (bij draaiende motor), verder met stap 3.

    Als de spanning en aarde puls aanwezig zijn, sluit de injector en gebruik een stethoscoop (of een ander apparaat luisteren) en beluisteren met draaiende motor. Een hoorbaar klikkend geluid moet worden herhaald met regelmatige tussenpozen. Als het geluid niet aanwezig is, of als het intermitterend, vermoeden dat de injector voor de cilinder in kwestie defect of verstopt. Beide condities zal waarschijnlijk bevel vervanging van de injector.

    Stap 3

    De meeste moderne brandstofinjectiesystemen ontwikkelen voortdurend van de accuspanning aan elke brandstofinjector, de PCM toevoeren van een grond puls op het juiste tijdstip, het circuit en resulteren in een spray van brandstof aan de cilinder voltooien. Met de DVOM te testen voor injector puls bij de PCM-stekker. Indien er geen reden puls (of constante gemalen) en PCM-, zonder andere codes aanwezig, vermoedt een defect PCM of PCM programmeerfout

    . Opmerking: Wees voorzichtig bij het testen / vervangen hogedruk brandstofsysteem componenten.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p02af
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p02af

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp