P02A2 Cilinder 3 - Fuel Trim bij Max Limit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cilinder 3 Fuel Trim bij Max Limit

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en in het algemeen van toepassing op alle benzine OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Land Rover, Mazda, Jaguar, Ford, Mini, Nissan, GM, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

een opgeslagen P02A2 codemiddelen de aandrijflijn (PCM) een zeer arm mengsel in een bepaald motorcilinder is de cilinder gedetecteerd in casu # 3.

de PCM gebruikt de brandstofafstelling systeem te verhogen of zoals vereist brandstoftoevoer te verminderen. Invoersignalen van de zuurstof sensoren de PCM met de gegevens om brandstofafstelling passen. De PCM toepassingen variaties in brandstofinjector pulsbreedtemodulatie van kracht lucht / brandstofverhouding verandert.

Korte termijn brandstofafstelling is voortdurend berekend door de PCM. Het fluctueert snel en is een van de belangrijkste factoren bij de berekening van de lange termijn brandstof trim. Elk voertuig heeft een minimale en maximale brandstofafstelling percentage parameters geprogrammeerd in de PCM. De parameters voor de korte termijn brandstofafstelling zijn veel breder dan de parameter specificaties voor de lange termijn brandstof trim.

Kleine variaties in brandstofafstelling, kenmerkend gemeten in positieve of negatieve percentage normaal en veroorzaakt geen code P02A2 worden opgeslagen. Maximale brandstofafstelling parameters (positief of negatief) zijn gewoonlijk in de vijfentwintig procent bereik. Zodra dit maximum is overschreden, wordt een code van dit type worden opgeslagen.

Wanneer de motor werkt optimaal rendement en er weinig behoefte te verhogen of de hoeveelheid brandstof die aan elke cilinder te verlagen brandstofafstelling moet weerspiegelen tussen nul en tien procent. Wanneer magere uitlaatgassen worden gedetecteerd door de PCM, moet brandstof worden verhoogd en brandstofafstelling zal weerspiegelen een positieve percentage. Als de uitlaat is te rijk, de motor heeft minder brandstof en brandstofafstelling moet een weerspiegeling zijn van een negatief percentage

Zie ook:. Alles wat je wilt weten over brandstof afwerking

OBD-II. voertuigen moet een patroon voor de lange termijn brandstofafstelling strategie vast te stellen en dit zal meerdere ontsteking cycli vereisen

brandstoffijnafstelling van grafieken, zoals getoond door de OBD-II scanner.
const lazyloadRunObserver = () => { const lazyloadBackgrounds = document.querySelectorAll( `.e-con.e-parent:not(.e-lazyloaded)` ); const lazyloadBackgroundObserver = new IntersectionObserver( ( entries ) => { entries.forEach( ( entry ) => { if ( entry.isIntersecting ) { let lazyloadBackground = entry.target; if( lazyloadBackground ) { lazyloadBackground.classList.add( 'e-lazyloaded' ); } lazyloadBackgroundObserver.unobserve( entry.target ); } }); }, { rootMargin: '200px 0px 200px 0px' } ); lazyloadBackgrounds.forEach( ( lazyloadBackground ) => { lazyloadBackgroundObserver.observe( lazyloadBackground ); } ); }; const events = [ 'DOMContentLoaded', 'elementor/lazyload/observe', ]; events.forEach( ( event ) => { document.addEventListener( event, lazyloadRunObserver ); } );