OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder # 3 Injector Circuit Low
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.
Het OBD-foutcode P0267 is een generieke powertrain code voor alle voertuigen. Hoewel de referentie code dezelfde is, kan de reparatieprocedure enigszins variëren met de fabrikant.
Deze code betekent dat de aandrijflijn (PCM) een lage spanning situatie waarin de injector voor de # 3 cilinder in de ontstekingsvolgorde heeft ervaren.
In het kort, deze brandstof injector functioneert niet naar één van een verscheidenheid van redenen. Het is belangrijk om te diagnosticeren en repareren van dit soort problemen zo snel mogelijk.
Wanneer een brandstofinjector storingen, veroorzaakt rimpelingen later, waardoor bedrijfsparameters van de motor veranderen vanwege de gemengde signalen op de PCM.
Als de brandstofinjector spuitpatroon verminderd een arm mengsel resulteert. De rimpel begint. De zuurstof sensor signaleert een arm mengsel met het PCM. In reactie is Richens het brandstofmengsel alle cilinders. Brandstofverbruik lootjes.
De cilinder met de defecte verstuiver veroorzaakt een arm mengsel, dat op zijn beurt een hogere cilinderkop temperatuur leidt tot ontsteking. De knock sensor detecteert de ontploffing, signaleert de PCM die reageert door het vertragen van de timing. Nu is de motor loopt ruw en mist kracht.
Dit is niet het einde van de rimpel effect, maar het weerspiegelt het algemene idee.
Dwarsdoorsnede diagram van een typerende auto-injector (geleverd door WikipedianProlific):
symptomen
De symptomen verschijnen voor een P0267 code kunnen omvatten:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze DTC zijn onder andere:
Diagnose / Rep
algemeen wordt dit soort problemen is ofwel een losse of gecorrodeerde elektrische aansluiting van de injector, een vervuilde injector (vuil of verstopt) of een slechte injector n eeding vervangen.
45 jaar Ik heb ontdekt dat Slechte elektrische aansluitingen de oorzaak van de elektrische storing het merendeel van de tijd. Ik heb gevonden, maar in weinig gevallen laagspanningsbedrading werd kortgesloten of open is (bij rust gelaten).
De meeste elektrische problemen werden dynamo verband, aanzet magneetklepbedrading, zuurstofsensor bedrading als gevolg van de nabijheid de uitlaat en batterijgerelateerde. De meeste elektrische werk werd corrigeren door de klant geïnstalleerde items zoals high-power stereo’s en andere onderdelen of onjuist geïnstalleerd.
De brandstofinjectoren krijgen hun stroom van het brandstofpomprelais. De PCM bedient het relais als de sleutel is ingeschakeld. Dit betekent dat, zolang de toets aan is, de injectoren macht hebben.
De PCM activeert de injector, door in de grond op de benodigde tijd en de juiste tijd.
Online kopen of van een auto-onderdelen op te slaan een ” direct ” injector spoelen kit. Het zal bestaan uit een fles hogedruk-injector reiniger en een slang met een uiteinde van de injector schonere fles draad op.