OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder # 1 Injector Circuit hoog
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Trouble code P0262 is een generieke code (voor alle fabrikanten) aanduidt bovengemiddelde belasting voor de brandstofinjector die de nummer één cilinder .
De cilinder nr.1 verstuiver slecht of niet continu in werking als gevolg van een probleem binnen het circuit. Het kan worden opgemerkt dat, hoewel deze code is voor alle voertuigen gemeen hebben, kan de prognose variëren tussen fabrikanten.
Als u bijvoorbeeld, kunnen zij hebben ervaren problemen met een partij van brandstofinjectoren, of een ander defect artikel binnen het circuit beperkt tot hun specifieke voertuigen.
Dit soort problemen is beter zo snel mogelijk om schade aan andere interne componenten te voorkomen aangepakt. Een slechte brandstofinjector de bougie ontsteking veroorzaken, effecten zuurstof sensor katalysator, en verschillende andere componenten te bewerkstelligen ook.
Ga online en toegang tot de technische dienst bulletins (TSBs) voor een bepaald voertuig. Kijk voor alle TSBs met betrekking tot P0262 en hun voorgestelde reparatie procedure.
Dwarsdoorsnede diagram van een typerende auto-injector (geleverd door WikipedianProlific):
symptomen
De symptomen verschijnen voor een P0262 code kunnen omvatten:
oorzaken
Mogelijke oorzaken hiervoor DTC omvatten:
Diagnose en Reparatie Procedure
het is mijn ervaring door de jaren heen, dat het probleem is meestal een gecorrodeerde of losse brandstof injector connector of een defecte brandstofinjector.
Een losse connector veroorzaakt grote weerstand waardoor de spanningverhogingsoperatie nodig voor de werking. De bedrading aan de aandrijflijn (PCM) niet gemakkelijk toegankelijk, en laat men zelden defect.
De brandstof injector, aan de andere kant, is vatbaar voor een scala van problemen. Het grootste probleem is brandstof met watervrije ethanol content. Deze brandstof additief vermindert de oliebasis brandstofverbruik.
De waterdamp geproduceerd E10 watervrije ethanol heeft een nadelige invloed op de inspuitventielen. Zij baseren zich op brandstof voor smering. Waterdamp vermindert de wrijving verminderende eigenschappen van benzine en veroorzaakt vroegtijdige slijtage van de verstuiver.
Kleine motorfabrikanten niet steunen het gebruik van ethanol gebaseerde brandstoffen, omdat zij aanzienlijk de levensduur van een kleine motor te verminderen.