OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Injectionpump Fuel Metering Controle B Storing (Cam / Rotor / Injector)
Wat betekent dat?
deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code kunnen meestal van toepassing op alle dieselvoertuigen OBD-II motoren uitgerust (bijvoorbeeld Ford, Chevy, GMC, Ram, enz.), maar verschijnt vaker in bepaalde Mercedes Benz en VW voertuigen.
Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie
De Injectionpump Metering Controle Circuit ” B ” wordt meestal aangebracht in / aan de zijkant van de injectiepomp bouten aan de motor. De injectiepomp Metering Controle Circuit ” B ” bestaat meestal uit van een Fuel Rack Position (FRP) sensor en een hoeveelheid brandstof Actuator.
De FRP sensor converteert de hoeveelheid diesel brandstof door de brandstofhoeveelheid actuator naar de injectoren worden geleverd in een elektrisch signaal voor de Motormanagementsysteem (PCM).
De PCM ontvangt deze spanning signaal om te bepalen hoeveel brandstof er in de motor op basis van bedrijfsomstandigheden van de motor zal zetten. Deze code wordt ingesteld als deze ingang niet overeenkomt met de normale bedrijfsomstandigheden van de motor opgeslagen in het geheugen van de PCM’s, zelfs voor een tweede, omdat deze diagnostische code aantoont. Het kijkt ook naar het spanningssignaal van de FRP sensor te bepalen of deze correct op begintoonaard Aan is.
De code P0256 injectiepomp Fuel Metering controle B Defect (Cam / Rotor / Injector) kunnen zijn ingesteld door mechanische (gewoonlijk EVAP systeem inhoudelijke problemen) of elektrische (FRP sensorcircuit) problemen. Deze kunnen niet worden over het hoofd gezien in het stadium het oplossen van problemen, in het bijzonder bij de behandeling van een intermitterend probleem. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat het ” B ” deel van de schakeling voor de specifieke toepassing.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type FRP sensor wire kleuren.
Wat is de ernst van de DTC? h2 >
Ernst in dit geval niet ernstig zijn. Aangezien het elektrische storing kan de PCM naar behoren te compenseren voor haar
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P0256 foutcode kunnen zijn:.? P >
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code? h2 >
Oorzaken hiervoor P0256 code kunnen omvatten:
Wat zijn enkele stappen P0256 voor probleemoplossing
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of de service bulletins technische? (TSB) voor uw voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Zoek vervolgens de FRP-sensor op uw voertuig. Deze sensor wordt gewoonlijk gevonden meestal gemonteerd in / aan de zijkant van de injectiepomp bouten aan de motor. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer het contact terminals.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P0256 code rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de P0256 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de FRP-sensor en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de FRP-sensor. Sluit een digitale voltmeter zwarte draad op de aardaansluiting aan de FRP-sensor bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter aan de vermogensaansluiting de FRP sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet ofwel 12 volt of 5 volt te lezen. Zo niet, herstel het vermogen of aarddraad of vervangen PCM.
Als de stand doorstaan, zullen we de signaaldraad testen. Waarbij het verbindingsorgaan nog los, beweegt de rode draad van de voltmeter van de stroomkabel terminal naar de signaaldraad terminal. De voltmeter luidt nu 5 volt. Zo niet, herstel van de signaaldraad of vervangen PCM.
Als alle voorgaande tests hebben gepasseerd en je blijft een P0256, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte FRP sensor / brandstofhoeveelheid Actuator, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de FRP-sensor / Fuel krijgen Aantal Actuator was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM’s moeten worden geprogrammeerd, of gekalibreerd om het voertuig correct kan worden geïnstalleerd.