OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Inlaatluchtkoeler Bypass Position Sensor A Circuit Range / performance
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn diagnostische foutcode (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II-voertuigen uitgerust met een laadluchtkoeler. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Chevy, Mazda, Toyota, etc.
In gedwongen ingewijd systemen, gebruiken ze een Inlaatluchtkoeler of wat ik ga noemen, een Intercooler ( IC) om te helpen bij het koelen van de inlaatlucht van de motor gebruik. Deze werken vergelijkbaar met een radiator.
In het geval van de IC’s, in plaats van het koelen van antivries, koelt de lucht te maken voor een meer efficiënte lucht / brandstofmengsel op zijn beurt beter brandstofverbruik, betere prestaties, enz. De IC behoort tot de vuldruk van het inlaatsysteem. De omleidingsklep wordt gebruikt net zoals de naam impliceert, om de lucht te laten bypass de interkoeler in de atmosfeer te storten en / of gerecycled.
De Electronic Control Module (ECM) gebruikt het om de klep aan te passen aan de huidige motor omstandigheden en behoeften. De ECM bewaakt ook de fysieke positie van de afsluiter door een Inlaatluchtkoeler bypass positiesensor.
De ECU verlicht het motor licht met P024D en bijbehorende codes wanneer deze voorwaarde buiten een bepaald bereik binnen monitoren de IC’s Bypass Controle circuit en / of binnen de betrokken sensoren. Deze code kan door mechanische en / of elektrische storing. Als ik hier moest raden, zou ik neigen naar een mechanische problemen meer kans kern van het probleem. Dat gezegd zijnde ofwel mogelijk zijn.
P024D Inlaatluchtkoeler bypass positiesensor een circuit Bereik / optreden code wordt ingesteld als er een buiten werkingsbereik toestand binnen de positiesensor of het circuit.
Wat is de ernst van deze DTC?
ernst zou in dit geval worden gematigd. Je wilt niet dat deze kwestie niet onbeheerd achter als het vrij snel kan ontwikkelen tot iets veel ernstiger. Houd in gedachten, problemen niet beter na verloop van tijd, tenzij verholpen. Motorschade is duur, bijna elke keer, dus als je je vaardigheden hebt uitgeput, breng voertuig naar een gerenommeerde reparatie faciliteit.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
Symptomen van een P024D motorcode kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P024D het oplossen van problemen?
Zorg ervoor dat u voor bulletins technische dienst (TSBs) voor uw voertuig . Toegang krijgen tot een bekende fix kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Basic Step # 1
Zoek uw lading bypassregeling koelerafsluiter door het volgen van de lading leidingen naar uw intercooler (IC), kunnen direct worden bevestigd aan pijp te laden. Afhankelijk zwaar op uw specifieke merk en model, kunt u uw IC direct onder de motorkap onder vele andere mogelijke locaties gemonteerd in uw voorbumper, voorste spatborden of mogelijk. Zodra ventiel ligt, controleer op zichtbare beschadiging.
OPMERKING: Zorg ervoor dat de motor is uitgeschakeld
Basic Step # 2
Het kan vrij eenvoudig om de klep volledig uit het voertuig te verwijderen om de functionaliteit te controleren. . Speciaal aanbevolen indien code P024B actief. Eenmaal verwijderd, controleer obstakels in het bewegingsbereik van de klep. Indien mogelijk, schone klep opnieuw op voordat u
. OPMERKING: Altijd verwijzen naar service handleiding eerste omdat dit niet altijd mogelijk of aanbevolen voor die kwestie op uw voertuig
Basic Tip # 3 <. / p>
de harnas voor de omloopklep kan worden geleid door gebieden die zijn blootgesteld aan de elementen. Deze gebieden moeten nauwgezet worden gecontroleerd op wondjes, snijwonden, tekenen van corrosie, enz. In de betrokken partijen binnen het circuit draden
. OPMERKING: Zorg ervoor dat de accu loskoppelen voordat u elektrische herstellingen
<. p> Basic Stap # 4
Afhankelijk van uw scanner, kunt u in staat zijn om de functionaliteit van de klep te controleren door het beheersen van het en observeren door het aanbod aan beweging. Als toegankelijk kon je het ene uiteinde van de klep los te koppelen aan het zicht van de bewegende delen te krijgen. Met behulp van uw scanner, open klep volledig en sluiten met inachtneming van de mechanische werking van de klep zelf. Als u de klep plakken opmerken en er is niets belemmeren het, meer dan waarschijnlijk, de afsluiter is defect. In dat geval kunt u proberen te vervangen. Zorg ervoor dat de fabrikant adviseert ook een nieuwe klep in dit geval. . Zie handleiding
De lading cooler bypass-sensor bevindt zich doorgaans / gemonteerd aan de klep zelf in lijn met de klep ” deur ” teneinde monitorpositie effectief. Het is van hoge im- portance om ervoor te zorgen dat de ” deur ” vrij is van obstructie door zijn gamma van de beweging.
Basic Stap # 5
U wilt uitsluiten van elektrisch probleem binnen de betrokken harnas. Om dit te doen, moet u deze los te koppelen aan de klep en de ECM. Uw multimeter, controleert de integriteit van de keten door het uitvoeren van een groot aantal elementaire elektrische testen (bijvoorbeeld continuïteit). Als alles controles, kunnen er enkele ingangstesten je zou kunnen doen met betrekking tot het testen van de aansluiting bij de afsluiter in de ECM-functionaliteit met de klep controleren.