P0248 turbocompressor Wastegate Solenoid B Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

turbocompressor Wastegate Solenoid B Range / performance

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code geldt doorgaans naar turbocharged en supercharged motoren, inclusief maar niet beperkt tot bepaalde Ford, Mercedes en Subaru voertuigen.

De Motormanagementsysteem (PCM) de laaddruk bij een benzine of dieselmotor door regeling van de uitgangsschakeling op de ” B ” wastegate / vuldruk magneetklep.

Anytime is er een probleem met de totale impuls bereik of motor verbonden prestatie die anders niet worden toegeschreven aan andere circuit fouten, zal de PCM code P0248 stellen. Deze code kan een elektrisch circuit defect of een motor mechanisch probleem zijn, afhankelijk van de fout.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type wastegate / boost drukregeling en draadkleuren de magneetklep.

Symptomen

De symptomen van een P0248 motor code kan zijn:

  • Malfunction Indicator Light On
  • Instrument cluster bericht waarschuwen bestuurder voorwaarde
  • het ontbreken van de macht
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Open in de stuurschakeling (aardingscircuit) tussen de wastegate / vuldruk solenoïdeklep B en de PCM
  • Open in het voedingscircuit tussen de wastegate / vuldruk solenoïdeklep B en PCM
  • Korte geaard in de voedingsschakeling aan de wastegate / vuldruk solenoïdeklep B
  • Kortsluiting naar de voedingsschakeling aan de wastegate / vuldruk solenoïdeklep B
  • Wastegate / turbodruk solenoïdeklep B defect
  • Eventueel een PCM is mislukt (onwaarschijnlijk)
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd check voor bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens diagnose

    Zoek vervolgens naar de ” B ” wastegate / turbodruk solenoïdeklep van uw specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Even laten drogen en breng de elektrische vet waar de terminals contact.

    De meest voorkomende fout is te wijten aan elektrische / vacuum verbindingsproblemen.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P0248 rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de elektromagneet en de bijbehorende circuits te testen. Doorgaans zijn er 2 draden in de wastegate / vuldruk magneetklep. Ten eerste, de stekker uit het harnas te gaan naar de wastegate / boost drukregeling solenoid. Een digitale Volt ohmmeter (DVOM) verbindt een leiding van de meter met een aansluiting van de solenoïde. Sluit de resterende meter leiding naar de andere spoel terminal. Het mag niet geopend of kortgesloten zijn. Controleer de weerstand specificaties van uw specifieke voertuig. Indien de solenoïde open of kortgesloten (oneindige weerstand of geen weerstand / 0 ohm) Vervang de solenoïde.

    Als die test slaagt, met een DVOM, controleer dan of u 12V op de wastegate / boost drukregeling solenoid voedingscircuit (rode kabel aan op de elektromagnetische voedingscircuit, zwarte leiden tot een goede grond ). Insure contact is ingeschakeld. Als er geen 12 volt aan de solenoïde, of als er 12 volt wanneer de ontsteking wordt uitgezet, het herstel van de bedrading van de PCM of doorgeven aan de solenoïde, of eventueel een slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de wastegate / boost drukregeling solenoid. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de wastegate / vuldruk magneetklep circuitaarde. Met behulp van de scan instrument om de wastegate / boost drukregeling solenoid bedienen, te zien of de test gaan branden telkens wanneer de scanner bedient de elektromagnetische. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Zo ja oplichten, wiebelen de bedrading naar de elektromagneet of de testlamp flikkert, wijst een intermitterende verbinding.

    Verzeker dat alle mechanische apparaten zijn aangesloten en zo goed werkt. Verzekeren dat als vacuümgestuurde er voldoende vacuüm bij het wastegate / vuldruk magneetklep. Zo niet, zoek de bron van verstopping of lekkage voor het vacuüm.

    Als alle tests tot nu toe zijn verstreken, en je blijft een P0248 code te krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte wastegate / boost drukregeling elektromagnetische, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de elektromagnetische was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p0248
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p0248

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp