OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
turbocompressor Wastegate Solenoid A Storing
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code doorgaans geldt voor turbocharged en supercharged motoren, inclusief maar niet beperkt tot bepaalde Audi, Ford, GM, Mercedes, Mitsubishi, VW en Volvo voertuigen.
De Motormanagementsysteem (PCM) de laaddruk bij een benzine of dieselmotor door regeling van de uitgangsschakeling op de ” A ” wastegate / vuldruk magneetklep.
Anytime is er een elektrisch probleem met dit circuit daarvan niet kan identificeren, zal de PCM code P0243 stellen. Deze code wordt als een elektrisch circuit defect alleen.
Problemen zijn stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type wastegate / boost drukregeling en draadkleuren de magneetklep.
Symptomen
De symptomen van een P0243 motor code kan zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goede s tarting punt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Zoek vervolgens naar de wastegate / boost druk solenoïdeklep van uw specifieke voertuig. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Even laten drogen en breng de elektrische vet waar de terminals contact.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P0243 rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de elektromagneet en de bijbehorende circuits te testen. Doorgaans zijn er 2 draden in de wastegate / vuldruk magneetklep. Ten eerste, de stekker uit het harnas te gaan naar de wastegate / boost drukregeling solenoid. Een digitale Volt ohmmeter (DVOM) verbindt een leiding van de meter met een aansluiting van de solenoïde. Sluit de resterende meter leiding naar de andere spoel terminal. Het mag niet geopend of kortgesloten zijn. Controleer de weerstand specificaties van uw specifieke voertuig. Indien de solenoïde open of kortgesloten (oneindige weerstand of geen weerstand / 0 ohm) Vervang de solenoïde.
Als die test slaagt, met een DVOM, controleer dan of u 12V op de wastegate / boost drukregeling solenoid voedingscircuit (rode kabel aan op de elektromagnetische voedingscircuit, zwarte leiden tot een goede grond ). Insure contact is ingeschakeld. Als er geen 12 volt aan de solenoïde, of als er 12 volt wanneer de ontsteking wordt uitgezet, het herstel van de bedrading van de PCM of doorgeven aan de solenoïde, of eventueel een slechte PCM.
Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de wastegate / boost drukregeling solenoid. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de wastegate / vuldruk magneetklep circuitaarde. Met behulp van de scan instrument om de wastegate / boost drukregeling solenoid bedienen, te zien of de test gaan branden telkens wanneer de scanner bedient de elektromagnetische. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de elektromagnetische om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.
Als alle tests tot nu toe zijn verstreken, en je blijft een P0243 code te krijgen , zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte wastegate / boost druk solenoïdeklep, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de elektromagnetische was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.