OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Manifold Absolute Pressure – turbocompressor / Supercharger Boost Sensor een correlatie
Wat betekent dat
Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC) die normaliter van toepassing op OBD-II-voertuigen. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Land Rover (Range Rover, Discovery), Ford, Chevrolet, Mazda, Dodge, Peugeot, Saab, Toyota, enz.
Hoewel generieke, kan de exacte reparatie stappen afhankelijk van het jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.
Als OBD-II uitgerust voertuig een code P023D is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een discrepantie in het correlerende signalen heeft gedetecteerd tussen het verdeelstuk absolute druk (MAP) sensor en de turbo / supercharger boost sensor die is aangewezen ” A “.
” A ” duidt een specifieke impuls sensor in een systeem waarin meerdere boost sensoren gebruiken op verschillende locaties. Raadpleeg een betrouwbare voertuiginformatie bron precies welke referenties de A sensor (voor het desbetreffende voertuig) te bepalen. Deze code is alleen van toepassing op voertuigen die zijn uitgerust met geforceerde inductie inrichtingen Hetelucht inductie inrichtingen omvatten turbo’s en aanjagers.
De MAP sensor de PCM een spanningssignaal dat luchtdichtheid of druk in de inlaat weerspiegelt verdeelstuk. Het spanningssignaal wordt ontvangen (de PCM) als ofwel kilopascal (kPa) eenheden of inch kwik (Hg). In sommige voertuigtoepassingen, wordt MAP vervangen luchtdruk en gemeten in soortgelijke stappen.
De turbo / supercharger boost druksensor (aangeduid als A) zal waarschijnlijk een soortgelijk ontwerp als de MAP sensor. Controleert luchtdichtheid (laaddruk) in de turbo / supercharger inlaatbuis en geeft de PCM met een geschikt spanningssignaal.
Een code P023D worden opgeslagen, en een storing controlelampje (MIL) kan worden belicht als de PCM spanningssignalen tussen de MAP-sensor en de turbo / supercharger boost een sensor die meer verschillen dan een geprogrammeerd graad. Meerdere ontsteking cycli (met een storing) kan nodig zijn voor MIL verlichting.
Wat is de ernst van deze DTC?
Over het algemeen prestaties van de motor en een laag brandstofverbruik kan negatief worden beïnvloed door de omstandigheden die bijdragen aan een code P023D. Het moet worden gecategoriseerd als ernstig
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P023D foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P023D problemen code kunnen omvatten:?
Wat zijn enkele stappen P023D het oplossen van problemen?
ik zou eerst toegang tot de diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) te krijgen, een handleiding vacuüm manometer en een betrouwbare voertuiginformatie bron voordat een code P023D diagnosticeren. Diagnosticeren elke MAP-sensor gerelateerde code moet bevatten om ervoor te zorgen dat de motor maakt voldoende vacuüm. Dit kan worden gedaan met behulp van het vacuüm manometer.
Een visuele inspectie van MAP / turbo / supercharger boost sensorsysteem bedrading en aansluitingen in orde als er geen obstakels intercooler en het luchtfilter relatief schoon. Reparaties zoals vereist. Vervolgens zou ik de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Freeze frame data kan het best omschreven worden als een momentopname van de precieze omstandigheden die werden plaatsvinden op het tijdstip van de storing die hebben geleid tot de opgeslagen code P023D. Ik wil deze informatie opschrijven als het nuttig zijn als de diagnose opbrengst kan zijn. Nu, schakelt de codes en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset
Als het gaat om:.
Als de sensoren alle voldoen aan de specificaties van de fabrikant:
Als u referentiespanning en een grond:
Als het sensorsignaal schakeling geeft de juiste mate van spanning:
Verdachte PCM defect of PCM programmeren fout als alle MAP testen / turbo / supercharger boost druksensoren en circuits zijn binnen de specificaties.