P023D Manifold Absolute Pressure - turbocompressor / Supercharger Boost sensor "A" Correlatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Manifold Absolute Pressure – turbocompressor / Supercharger Boost Sensor een correlatie

Wat betekent dat

Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC) die normaliter van toepassing op OBD-II-voertuigen. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Land Rover (Range Rover, Discovery), Ford, Chevrolet, Mazda, Dodge, Peugeot, Saab, Toyota, enz.

Hoewel generieke, kan de exacte reparatie stappen afhankelijk van het jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.

Als OBD-II uitgerust voertuig een code P023D is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een discrepantie in het correlerende signalen heeft gedetecteerd tussen het verdeelstuk absolute druk (MAP) sensor en de turbo / supercharger boost sensor die is aangewezen ” A “.

” A ” duidt een specifieke impuls sensor in een systeem waarin meerdere boost sensoren gebruiken op verschillende locaties. Raadpleeg een betrouwbare voertuiginformatie bron precies welke referenties de A sensor (voor het desbetreffende voertuig) te bepalen. Deze code is alleen van toepassing op voertuigen die zijn uitgerust met geforceerde inductie inrichtingen Hetelucht inductie inrichtingen omvatten turbo’s en aanjagers.

De MAP sensor de PCM een spanningssignaal dat luchtdichtheid of druk in de inlaat weerspiegelt verdeelstuk. Het spanningssignaal wordt ontvangen (de PCM) als ofwel kilopascal (kPa) eenheden of inch kwik (Hg). In sommige voertuigtoepassingen, wordt MAP vervangen luchtdruk en gemeten in soortgelijke stappen.

De turbo / supercharger boost druksensor (aangeduid als A) zal waarschijnlijk een soortgelijk ontwerp als de MAP sensor. Controleert luchtdichtheid (laaddruk) in de turbo / supercharger inlaatbuis en geeft de PCM met een geschikt spanningssignaal.

Een code P023D worden opgeslagen, en een storing controlelampje (MIL) kan worden belicht als de PCM spanningssignalen tussen de MAP-sensor en de turbo / supercharger boost een sensor die meer verschillen dan een geprogrammeerd graad. Meerdere ontsteking cycli (met een storing) kan nodig zijn voor MIL verlichting.

Wat is de ernst van deze DTC?

Over het algemeen prestaties van de motor en een laag brandstofverbruik kan negatief worden beïnvloed door de omstandigheden die bijdragen aan een code P023D. Het moet worden gecategoriseerd als ernstig

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P023D foutcode kunnen zijn:.?

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Overmatig rijk of arm uitlaat
  • uitgestelde motor start-up (vooral wanneer koud)
  • Diminished brandstofverbruik
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P023D problemen code kunnen omvatten:?

  • Defecte MAP / turbo / supercharger boost sensor A
  • open of kortgesloten MAP / turbo / supercharger boost sensor A bedrading of connector
  • Motorstoring (onvoldoende vacuum productie)
  • openbare intercooler
  • PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P023D het oplossen van problemen?

    ik zou eerst toegang tot de diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) te krijgen, een handleiding vacuüm manometer en een betrouwbare voertuiginformatie bron voordat een code P023D diagnosticeren. Diagnosticeren elke MAP-sensor gerelateerde code moet bevatten om ervoor te zorgen dat de motor maakt voldoende vacuüm. Dit kan worden gedaan met behulp van het vacuüm manometer.

    Een visuele inspectie van MAP / turbo / supercharger boost sensorsysteem bedrading en aansluitingen in orde als er geen obstakels intercooler en het luchtfilter relatief schoon. Reparaties zoals vereist. Vervolgens zou ik de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Freeze frame data kan het best omschreven worden als een momentopname van de precieze omstandigheden die werden plaatsvinden op het tijdstip van de storing die hebben geleid tot de opgeslagen code P023D. Ik wil deze informatie opschrijven als het nuttig zijn als de diagnose opbrengst kan zijn. Nu, schakelt de codes en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset

    Als het gaat om:.

  • Test de afzonderlijke MAP / turbo / supercharger laaddruk sensoren met behulp van de DVOM en uw informatie bron in het voertuig
  • Plaats de DVOM op de ohm het instellen en testen van de sensoren, terwijl ze unplugged
  • Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor het testen van onderdelen specificaties
  • MAP / turbo / supercharger boost sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant moet worden vervangen
  • Als de sensoren alle voldoen aan de specificaties van de fabrikant:

  • Test op referentiespanning (kenmerkend 5 volt) en een grond bij sensorconnectoren
  • Gebruik DVOM en sluit de positieve meetkabel op de referentiespanning pin van de stekker met de negatieve meetkabel verbonden grond pin van de connector
  • Als u referentiespanning en een grond:

  • Sluit de sensor en test de sensorplaatje al circuit met draaiende motor
  • Volg de temperatuur spanning grafiek binnen de informatiedrager bron te bepalen of de respectievelijke sensoren correct functioneren
  • Sensoren die niet aan de mate van spanning geven (volgens manifold absolute druk en turbo / supercharger opvoerdruk) aangegeven door de fabrikant moet worden vervangen
  • Als het sensorsignaal schakeling geeft de juiste mate van spanning:

  • Test het signaalcircuit (de desbetreffende sensor) en PCM-stekker. Als er een sensorsignaal aan de sensoraansluiting en geen op de PCM-, er een open circuit tussen de twee componenten
  • Test individueel systeem schakelingen via de DVOM. Neem de PCM (en alle bijbehorende regelaars) en voer de diagnostische stroomschema of connectorpen diagrammen individuele circuitweerstand en / of continuïteit
  • Verdachte PCM defect of PCM programmeren fout als alle MAP testen / turbo / supercharger boost druksensoren en circuits zijn binnen de specificaties.

  • Controleer technische bulletins dienst (TSB) voor hulp bij uw diagnose
  • De turbo / supercharger boost sensor is vaak linker sloot na luchtfilter vervangen en andere onderhoud
  • Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p023d
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p023d

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp