P0215 Motor uitschakeling Solenoid Storing

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Motor uitschakeling Solenoid Storing

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC), doorgaans geldt OBD-II uitgeruste voertuigen die een solenoïde afsluiter hebben. Merken van voertuigen kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Lexus, Peugeot, Citroën, Volkswagen, Toyota, Audi, Dodge, Ram, Mercedes Benz, GMC, Chevrolet, etc.

Als de OBD-II uitgerust voertuig exposities een code P0215, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een storing in het afsluitelement solenoïde van de motor gedetecteerd.

meestal de motorstopschakelaar solenoïde interfereert met de brandstoftoevoer naar de motor onder bepaalde specifieke omstandigheden. Deze omstandigheden kunnen omvatten (maar zijn niet beperkt tot) een voertuig botsing voertuig roll-over extreme oververhitting van de motor of extreem veel oliedruk van de motor. De motorstopschakelaar magneetsysteem wordt meestal gebruikt in diesel aangedreven voertuigen, maar niet uitsluitend.

Typisch wordt de motorstopschakelaar solenoïde gepositioneerd in het brandstoftoevoersysteem. Het bestaat uit een elektronisch geregelde elektromagneet (waarin een klep verstelorgaan werking), en een methode voor herroutering brandstof naar het voorraadvat wanneer de motorstopschakelaar solenoïde wordt geactiveerd. De PCM gebruik ingangssignalen van verschillende motor en lichaamshouding sensoren te bepalen wanneer brandstofkraan vereist. Wanneer dit gebeurt, de PCM levert een spanningssignaal aan de motor cutoff relais (die doorzendt aan de solenoïde) en de solenoïde wordt geactiveerd. Eenmaal geactiveerd, de klep voorkomt brandstof bereikt de motor en leidt het naar de brandstofopslagtank via een speciaal ontworpen lage druk retourleiding.

De PCM voortdurend bewaakt motorstopschakelaar solenoïde circuit weerstand (en resulterende veranderingen in spanning), wanneer de contactschakelaar zich in de aAN-stand. Als de PCM een spanningsniveau van de motorstopschakelaar solenoïde circuit dat verschilt van hetgeen is geprogrammeerd detecteert, wordt een code P0215 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. In sommige voertuigen zullen meerdere mislukking cycli noodzakelijk zijn voor MIL verlichting

Code Ernst & Symptomen

Aangezien de voorwaarden die bijdragen aan een opgeslagen code P0215 kan ook resulteren in een no-start staat, dient te worden als ernstig beschouwd.

De symptomen van een P0215 foutcode kan omvatten :

  • Er zijn vaak geen symptomen wanneer een P0215 is opgeslagen
  • De motor start niet
  • Andere brandstofsysteem codes
  • Lean uitlaat codes
  • oorzaken van deze DTC code

    Mogelijke oorzaken voor deze code kunnen zijn:

  • Defecte motor cutoff elektromagnetische
  • Defecte motor afsluitrelais
  • Defecte hellingshoek indicator (indien aanwezig)
  • open of kortgesloten circuit in motoren afsnijsysteem
  • Bad olie druk zendeenheid
  • Defecte motortemperatuursensor
  • Bad PCM of PCM programmafout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    I wil graag toegang tot een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare voertuig informatiebron heeft voordat u een code P0215 vast te stellen.

    Als er oliedruk of de motor oververhit codes aanwezig, diagnose en herstel die voordat aan deze. Bepaalde bijzondere (meestal met een focus op off-road) voertuigen maken gebruik van een voertuig kantelhoek indicator in het motorstopschakelaar systeem, indien van toepassing op het betrokken voertuig herzien indien codes die relevant zijn voor het aanpakken van de P0215 ook.

    Motor uitschakeling systemen zijn zeer divers. Verschillende ingangssignalen worden door de PCM te bepalen of motorstopschakelaar gerechtvaardigd. Automaker kan het niveau van de oliedruk te gebruiken en een ander voertuig kan kantelhoek gebruiken. Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor de specifieke kenmerken van de motor uitschakeling systeem in kwestie.

    Sluit de scanner aan de diagnostische poort van het voertuig en op te halen al opgeslagen codes en freeze frame data. Maak een verslag van deze informatie als het waarschijnlijk nuttig zijn als uw diagnose opbrengst zal zijn. Nu, schakelt de codes en proefrit het voertuig of de code wordt gereset.

  • Als de code niet onmiddellijk opnieuw rijdt het voertuig gewoonlijk tot PCM komt readiness modus. Als dit gebeurt, is de kans groot dat het probleem intermitterend of kan worden toegeschreven aan een voertuig botsing of hellingshoek aandoening die is hersteld. In ieder geval, als de PCM binnenkomt readiness-modus, is er niets meer te
  • Als de code wordt gereset voordat de PCM binnenkomt bereidheid mode, een storing blijft bestaan ​​en moet worden gericht aan
  • de diagnose

  • Gebruik de DVOM om de motor uitschakeling testen solenoïde door de specificaties in de informatie bron in het voertuig. Plaats de DVOM op het ohm instelling maatregel continuïteit en weerstand. Koppel de connector van de solenoïde afsluiter en sluit de meetkabels van de DVOM de pennen volgens de instructies in de voertuiginformatie bron. Als deze spoel niet voldoet aan de specificaties van de fabrikant; moet worden vervangen
  • Als de motorstopschakelaar solenoïde voldoet aan specificaties, gebruik DVOM te testen op spanning en aarde op de connector. Als geen van beide wordt gevonden, controleert de overeenkomstige pinnen van de PCM connector voor hun aanwezigheid. Als er geen spanning en aarde signalen op (het betreffende pinnen van) de PCM-, vermoedt een defect PCM of PCM programmeerfout. Als een van beide worden ontdekt in de PCM-stekker, maar afwezig zijn van de elektromagnetische connector, vermoedt dat er een defect relais of een open circuit
  • Extra diagnostische notities

  • Als de betrokken voertuig betrokken is geweest bij een botsing of wanneer het voertuig kantelhoek is extreem wissen van de code kan voldoende zijn om uw storing
  • recht te zetten

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p0215
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p0215

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp