OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Motor uitschakeling Solenoid Storing
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC), doorgaans geldt OBD-II uitgeruste voertuigen die een solenoïde afsluiter hebben. Merken van voertuigen kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Lexus, Peugeot, Citroën, Volkswagen, Toyota, Audi, Dodge, Ram, Mercedes Benz, GMC, Chevrolet, etc.
Als de OBD-II uitgerust voertuig exposities een code P0215, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een storing in het afsluitelement solenoïde van de motor gedetecteerd.
meestal de motorstopschakelaar solenoïde interfereert met de brandstoftoevoer naar de motor onder bepaalde specifieke omstandigheden. Deze omstandigheden kunnen omvatten (maar zijn niet beperkt tot) een voertuig botsing voertuig roll-over extreme oververhitting van de motor of extreem veel oliedruk van de motor. De motorstopschakelaar magneetsysteem wordt meestal gebruikt in diesel aangedreven voertuigen, maar niet uitsluitend.
Typisch wordt de motorstopschakelaar solenoïde gepositioneerd in het brandstoftoevoersysteem. Het bestaat uit een elektronisch geregelde elektromagneet (waarin een klep verstelorgaan werking), en een methode voor herroutering brandstof naar het voorraadvat wanneer de motorstopschakelaar solenoïde wordt geactiveerd. De PCM gebruik ingangssignalen van verschillende motor en lichaamshouding sensoren te bepalen wanneer brandstofkraan vereist. Wanneer dit gebeurt, de PCM levert een spanningssignaal aan de motor cutoff relais (die doorzendt aan de solenoïde) en de solenoïde wordt geactiveerd. Eenmaal geactiveerd, de klep voorkomt brandstof bereikt de motor en leidt het naar de brandstofopslagtank via een speciaal ontworpen lage druk retourleiding.
De PCM voortdurend bewaakt motorstopschakelaar solenoïde circuit weerstand (en resulterende veranderingen in spanning), wanneer de contactschakelaar zich in de aAN-stand. Als de PCM een spanningsniveau van de motorstopschakelaar solenoïde circuit dat verschilt van hetgeen is geprogrammeerd detecteert, wordt een code P0215 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. In sommige voertuigen zullen meerdere mislukking cycli noodzakelijk zijn voor MIL verlichting
Code Ernst & Symptomen
Aangezien de voorwaarden die bijdragen aan een opgeslagen code P0215 kan ook resulteren in een no-start staat, dient te worden als ernstig beschouwd.
De symptomen van een P0215 foutcode kan omvatten :
oorzaken van deze DTC code
Mogelijke oorzaken voor deze code kunnen zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
I wil graag toegang tot een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare voertuig informatiebron heeft voordat u een code P0215 vast te stellen.
Als er oliedruk of de motor oververhit codes aanwezig, diagnose en herstel die voordat aan deze. Bepaalde bijzondere (meestal met een focus op off-road) voertuigen maken gebruik van een voertuig kantelhoek indicator in het motorstopschakelaar systeem, indien van toepassing op het betrokken voertuig herzien indien codes die relevant zijn voor het aanpakken van de P0215 ook.
Motor uitschakeling systemen zijn zeer divers. Verschillende ingangssignalen worden door de PCM te bepalen of motorstopschakelaar gerechtvaardigd. Automaker kan het niveau van de oliedruk te gebruiken en een ander voertuig kan kantelhoek gebruiken. Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor de specifieke kenmerken van de motor uitschakeling systeem in kwestie.
Sluit de scanner aan de diagnostische poort van het voertuig en op te halen al opgeslagen codes en freeze frame data. Maak een verslag van deze informatie als het waarschijnlijk nuttig zijn als uw diagnose opbrengst zal zijn. Nu, schakelt de codes en proefrit het voertuig of de code wordt gereset.
de diagnose
Extra diagnostische notities
recht te zetten