P0193 Fuel rail druksensor A Circuit High Input

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0193 Fuel rail druksensor A Circuit High Input

P0193 Fuel rail druksensor A Circuit High Input

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel rail druksensor “A” Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code normaliter van toepassing op de meeste brandstof ingespoten motoren, zowel benzine als diesel sinds 2000. de code geldt voor alle fabrikanten zoals Volvo, Ford, GMC, VW, etc.

Deze code is strikt bezorgd over de binnenkomend signaal van de brandstofrail druksensor die boven een gekalibreerde limiet voor gekalibreerde tijd. Dit kan mechanisch of elektrisch circuit fout, afhankelijk autofabrikant, brandstoftype en brandstofsysteem.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type brandstofrail druksysteem en brandstof raildruk sensor en draad kleuren

Symptomen

De symptomen van een P0193 motor code kunnen zijn:.

  • storingsindicatielampje (MIL) verlicht
  • het ontbreken van de macht
  • Motor draait maar start niet
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set worden :

  • FRP signaal kort PWR
  • FRP signaalcircuit openen
  • Beschadigde FRP sensor
  • Diagnose en Repair Procedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens Brandstof rail druksensor van uw specifieke voertuig. Het kan er hetzelfde uitzien naar deze:

    Als zich visueel op de connectoren en bekabeling. Kijk op schuurplekken, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze kijken gecorrodeerd, verbrand of eventueel groen van kleur ten opzichte van de normale metalen kleur je waarschijnlijk gewend. U kunt een aantal elektrisch contact schoner te krijgen op alle onderdelen winkel als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, vinden sommige 91% alcohol en een lichte plastic borstel om ze schoon met. Daarna laat ze drogen aan de lucht, nog wat diëlektrische siliconen verbinding (zelfde spullen die ze gebruiken voor de gloeilamp sockets en bougiekabels) en zet een aantal waar de terminals in contact komen.

    Vervolgens zorgen dat de zuigslang dat de sensor verbindt met het inlaatspruitstuk niet lekt (indien gebruikt). Visueel alle aansluitingen vacuümslang op de brandstofrail druksensor en inlaatspruitstuk. Let op eventuele brandstof komt uit de zuigslang. Dan is de brandstofrail druksensor is defect. Zo nodig vervangen.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de sensor en de bijbehorende circuits te testen. Typisch zijn er 3 draden aan de FRP-sensor. Koppel het harnas naar de FRP Sensor. Voor deze code, de makkelijkste om te doen is een samengesmolten doorverbindingsdraad (dat is een hulpdraad met een zekering in de rij, maar beschermt het circuit u aan het testen) en sluit de SIG RTN draad aan de FRP Signaalingang draad. Met de scanner aangesloten, toezicht houden op de FRP Sensor volt. Het luidt nu dicht bij nul volt. Als een scanner is niet beschikbaar die een datastroom heeft, dan zien of code P0192 FRP Sensor Circuit Low Input nu is ingesteld. Als een van deze voordoen, en de bedrading en PCM goed. De meest waarschijnlijke probleem is de sensor zelf.

    Als alle tests tot nu toe zijn verstreken, en je blijft een P0193 code te krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte FRP sensor, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de sensor was vervangen.

    LET OP! Bij dieselmotoren met Common Rail Fuel Systems: als brandstof raildruksensor wordt vermoed, wilt u misschien een professionele technicus installeren van de sensor voor u. Deze sensor kan worden gemonteerd op zichzelf, of kan een deel van de brandstofrail zijn. In beide gevallen brandstofrail de druk op deze dieselmotoren bij warm stationair loopt over het algemeen niet minder dan 2000 psi en onder belasting kan goed overschrijden 35.000 psi. Als dit niet goed afgesloten, kan deze brandstof druk huid opengesneden en diesel heeft bacteriën in dat kan leiden tot bloedvergiftiging.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0193 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X