P0106 ​​Manifold Absolute Pressure / luchtdruk Circuit Range / prestatie Problem

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0106 ​​Manifold Absolute Pressure / luchtdruk Circuit Range / prestatie Problem

P0106 ​​Manifold Absolute Pressure / luchtdruk Circuit Range / prestatie Problem

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Manifold Absolute Pressure / luchtdruk Circuit Range / performance Probleem

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

De Powertrain Control Module (PCM) maakt gebruik van de Manifold Absolute druksensor (MAP) voor de motorbelasting controleren. (OPMERKING: Sommige voertuigen hebben een barometrische druk (BARO) sensor die integraal deel uitmaakt van de luchtmassameter (MAF) sensor en beschikken niet over een MAP-sensor Andere voertuigen hebben een MAF / BARO en een redundante MAP-sensor waar de MAP-sensor-functies. als backup ingang bij MAF storing.

de PCM levert een 5 Volt referentiesignaal naar de MAP-sensor. gewoonlijk PCM levert een aardschakeling op de MAP sensor ook. aangezien het verdeelstuk drukveranderingen met last, de MAP sensoringang informeert de PCM. stationair de spanning dient 1 tot 1,5 volt en ongeveer 4,5 volt bij vol gas (WOT). de PCM looks voor een bijgewerkt verzamelleiding wordt voorafgegaan door een verandering in de motor lading in de vorm van veranderingen in de hoek smoorklep motortoerental of uitlaatgasrecirculatie (EGR) stroom. Als de PCM geen van deze factoren verandering te zien tijdens het detecteren van een snelle verandering in MAP waarde, zal een P0106 ​​stellen.

A t
ypical MAP-sensor

Mogelijke Symptomen

Het volgende zou symptomatisch voor een P0106 ​​zijn:

  • De motor loopt rough
  • Zwarte rook bij uitlaat
  • De motor draait niet stil
  • Poor brandstofverbruik
  • Motor-ongevallen bij snelheid
  • Oorzaken

    A P0106 ​​kan worden veroorzaakt door:

  • Bad MAP sensor
  • Water / vuil binnendringen invloed MAP stekker
  • Intermittent openen in de referentiesequentie , gemalen of signaaldraad de MAP sensor
  • Intermittent kortsluiting in de referentie, gemalen of signaaldraad de MAP sensor
  • grond problemen als gevolg van corrosie veroorzaakt intermitterend signaalprobleem
  • Een breuk in de flexibele lucht inlaatkanaal tussen de MAF en het inlaatspruitstuk
  • Bad PCM (niet aannemen dat de PCM is slecht totdat u alle andere mogelijkheden zijn uitgeput)
  • Mogelijke oplossingen

    met behulp van een scanner, kijk naar de MAP-sensor waarde met de sleutel op, motor af. Vergelijk de BARO lezen met het kaartlezen. Zij moet ongeveer gelijk zijn. De spanning voor de MAP-sensor moet ca lezen. 4,5 volt. Nu start de motor en op zoek naar een aanzienlijke daling van de MAP-sensor spanning met vermelding van de MAP-sensor werkt

    Als het kaartlezen verandert niet het volgende doen:.

  • met de sleutel op, motor uit, koppelt u de zuigslang van de MAP-sensor. Met behulp van een vacuümpomp 20 trekken in. Vacuüm op de MAP-sensor. Heeft de spanningsverlies? Het zou moeten. Als het niet Controleer de MAP-sensor vacuümpoort en zuigslang met verdeelstuk voor een beperking van een soort. Repareren of vervangen indien nodig
  • Als er geen beperkingen, en de waarde niet veranderen met de stofzuiger, dan is de volgende uit te voeren:. Met de sleutel op en de motor uitgeschakeld en de MAP-sensor losgekoppeld, cheque van 5 volt bij de referentiedraad de MAP-sensor connector met een digitale voltmeter. Als er geen, controleren op referentiespanning bij de PCM connector. Indien de referentie spanning op de PCM-, maar niet de MAP connector, controleer open of kortsluiting in de referentiedraad tussen MAP en PCM en test opnieuw.
  • Als referentiespanning is, controleer dan bestaande gemalen bij de MAP stekker. Als deze niet aanwezig dan reparatie open / short circuit in de grond.
  • Als ondergrond aanwezig is, vervangt MAP-sensor.
  • Andere MAP-sensor omvatten foutcodes P0105, P0107, P0108 en P0109.

    Related DTC discussies

    Schrijf u nu in op de vraag (gratis)

  • verminderde kracht 2.008 vragen chevy lawine P0420, p0430, p0106, p069e, p1682, c0035, c0561, c0899, c0900, en p0573
    na een aantal check engine licht problemen en na het lezen over dit op diverse locaties het klinkt als het kan krijgen kostbaar en lastig .. Er is een TSB, waar het gasklephuis sensor wordt vervangen onder garantie als onder 120k mijl …. ik denk dat het het sensor en of elektrische gerelateerd. Ik kocht de truck nieuwe …
  • 09 Silverado 4.8 Random codes p0106, P0004
    Ok ik werd willekeurig krijgen van een p0106 code en P0004 . Ik verving de kaart sensor, geen verandering. Ik vergat te vermelden dat mijn vrachtwagen willekeurig zou sluiten op mij te zeggen dienst stabiltrack en gereduceerd vermogen. Als ik de codes of stront een truck voor een paar minuten geklaard zou het zichzelf passen en rijdt perfect fi …
  • 2005 Ford Focus hulp p0106 p0400 p0452 p0191 P0300 < / b>
    2005 Ford focus heeft po106 po400 po452 po191 PO300 codes lijkt prima kunt u duidelijk uit codes po452 direct draaien terugkomt enige hulp of ideeën zouden waarderen …
  • 2012 Chevy Cruze p0106, P0171, p0111 en P2270
    ik heb p0106, P0171, p0111 en P2270 heb ik nodig vervangen o2 sensoren of mAP-sensor en hoe verhoudt dit invloed op mijn turbo. ..
  • 2003 t & c multipule codes P0106, P0107, P0108, P0122, P1478, P1598
    ik heb 6 codes die het blijven dezelfde. al de rest niet blijven na een reset. codes zijn P0106, P0107, P0108, P0122, P1478, P1598. Moest converter en beide O2 sensoren vervangen. testte enkel vleermuis. en alt. zowel de test- goed. kan elk vacuüm lek niet vinden. soort verloren. even welke input zou kunnen helpen ….
  • 2004 Chevy Trailblazer – P0106 ​​
    Oke, dus laat het me uitleggen de situatie: vrachtwagen Mijn vriend is een 2004 Chevy Trailblazer EXT met een 6-cyclinder motor en een 4×4. De motor licht zou komen en gaan dus we wisten niet dat er iets van het tot we geprobeerd om het uit te voeren door middel van emissies en zij faalden omdat de check engine licht was op. …
  • Codes P0171, P0174, P0106 ​​en P0507
    Ik heb de 171 en 174 codes voor ongeveer 3 maanden. Ik controleerde voor het vacuüm lekkage meerdere malen (gevonden niets), gecontroleerd brandstofdruk (OK), en gereinigd de MAF. Geen geluk. Nu krijg ik de 106 en 507 codes willekeurig, en de laatste keer dat alle 4 de codes bij elkaar.
  • Controleer de motor nog steeds op na het vervangen van de MAP-sensor code p0106
    We verandering batterij, Ik heb de MAP en de MAF sensoren met …
    & nbsp vervangen gisteren. Het had dode cellen in het. E nieuwe accu was dezelfde spanning net iets groter in omvang. De check engine licht kwam vervolgens op. Na te hebben getest kregen we te horen van de MAP-sensor was slecht. Verving de sensor vandaag. Haakte de grond op de batterij langer een dertig minuten …
  • Ford Escape 07. P0106 ​​
    Hoe manifold absolute druk te veranderen / Barosensor range / prestatie ..? 07 Ford Escape … Alle info of video’s op dit jaar en het model alstublieft. Dank u …
  • mazda mpv 6cyl 2000 model p0106 p0126 p1528
    Ik heb mijn auto van de diagnose en dit zijn de codes p0106; p0126, p1528 …
    ?
  • Meer hulp nodig met een p0106 code

    Als u nog steeds hulp nodig heeft met betrekking tot de P0106 ​​foutcode, gelieve stel je vraag in onze gratis garage forums.

    OPMERKING: Deze informatie is louter ter informatie. Het is niet bedoeld als reparatie-advies en wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele acties die u op elk voertuig te nemen. Alle informatie op deze site is auteursrechtelijk beschermd.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0106 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X