OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
brandstofdruksensor B Circuit intermitterende / Erratic
Wat betekent dat?
Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen die een brandstof druksensor (Chevrolet, Ford, GMC, Chrysler, Toyota, etc.). Hoewel generieke, kan de exacte reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model. Deze code is niet erg gebruikelijk.
De meeste moderne voertuigen zijn uitgerust met een brandstof druksensor (FPS). FOD is een van de belangrijkste ingangen van de aandrijflijn (PCM) voor brandstofpomp en / of brandstofinjector controle.
De brandstofdruksensor is een type sensor genaamd een transducer. Dit type sensor varieert de inwendige weerstand ten opzichte druk. De FOD gewoonlijk aangebracht op ofwel de brandstofrail of brandstofleiding. Over het algemeen zijn er drie draden naar de FOD verzoek, signaal- en massacontacten. De sensor ontvangt een referentiespanning van de PCM (kenmerkend 5 volt) en zendt een retoursignaal spanning die correspondeert met brandstofdruk.
Bij deze code ” B ” geeft het probleem is met een gedeelte van het systeem schakeling, in plaats van een bepaald symptoom of onderdeel.
Code P018E ingesteld wanneer het PCM een intermitterend probleem met de brandstof druksensor detecteert. Gerelateerde codes omvatten P018A, P018B, P018C en P018D
Een voorbeeld van een brandstofdruksensor.
Code Ernst & Symptomen
De ernst van deze codes is matig tot ernstig. In sommige gevallen kunnen deze codes resulteren in een auto die niet wil starten. Het is een goed idee om deze code te pakken zo snel mogelijk.
De symptomen van een P018E foutcode kunnen zijn:
Common oorzaken van deze DTC code
Mogelijke oorzaken voor deze code kunnen zijn:
en Reparatie Procedures h2 >
Controleer eerst de brandstofdruksensor en bijbehorende bedrading. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde bedrading, etc. Als schade wordt gevonden, reparatie nodig, schakelt u de code en kijk of het rendement. Vervolgens zoeken we naar bulletins technische dienst (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, moet u om vooruit te gaan stap voor stap diagnose van het systeem.
De volgende is een algemene procedure, zoals het testen van deze code varieert tussen voertuigen. Om het systeem nauwkeurig te testen, wil je verwijzen naar de fabrikant diagnostische stroomschema.
Controleer de bedrading
Alvorens verder te gaan, wil je naar de fabriek elektrische schema’s raadplegen om te bepalen welke draden die. AutoZone biedt gratis online reparatiehandleidingen voor vele voertuigen en ALLDATA aanbiedingen enkel voertuig abonnementen.
Controleer de referentiespanning gedeelte van het circuit
Met de ontsteking van het voertuig op, gebruik dan een digitale multimeter ingesteld op DC volt te controleren referentiespanning (gewoonlijk 5 volt) vanaf het PCM. Hiertoe sluit de negatieve meter leiding met aarde en de positieve meter kabel naar de sensor B + aansluiting harnas zijde van de connector. Indien geen referentiesignaal aanwezig is, sluit de meter ingesteld op ohm (Contact uit) tussen de referentiespanning pin op de brandstofdruksensor en de referentiespanning pin op de PCM. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit.
Als alles goed is tot op dit punt, zult u wilt controleren of er spanning die uit de PCM. Om dit te doen, zet het contact aan en zet de meter op DC volt. Sluit de positieve meter kabel met de referentiespanningsklem de PCM en de negatieve draad op de grond. Als er niet een referentie spanning van de PCM, de PCM waarschijnlijk defect. Echter, PCM’s zelden gaan slecht, dus het is een goed idee om dubbel te controleren uw werk tot op dit punt.
Controleer de grond gedeelte van het circuit
Met het contact van de auto uit, gebruik een digitale multimeter ingesteld op ohm om te controleren op doorverbinding naar massa. Verbind de meter tussen de brandstofdruksensor stekker aardaansluiting en chassisaarding. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd.
Controleer het retoursignaal van de schakeling
Schakel het contact van de auto uit en draai je multimeter om de ohm-setting. Verbind één meter leiden tot het retoursignaal aansluiting van de PCM en de andere om het rendement aansluiting van de stekker. Als de meter displays buiten bereik (OL), is er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gerepareerd. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit.
Controleer de brandstofdruk sensoraflezing tegen werkelijke brandstofdruk
De testen gedaan op dit punt aan dat de brandstofdruksensor circuit OK. Vervolgens wil je de sensor zelf tegen werkelijke brandstofdruk controleren. Hiertoe beginnen Een kabelslot brandstofdrukmeter de brandstofrail. Vervolgens sluit u een scanner om het voertuig en selecteer de data parameter FPS voor het bekijken. Start de motor en tegelijkertijd het bekijken van zowel de werkelijke brandstofdruk en de FOD sensor data op de scan tool. Als de waarden niet binnen een paar psi elkaar het defect is en moet worden vervangen. Als beide metingen onder de fabrikant brandstofdruk specificaties, wordt de FOD niet kwalijk nemen. In plaats daarvan, is er waarschijnlijk een levering brandstof probleem, zoals een defecte brandstofpomp, die diagnose en reparatie nodig is.