P018E brandstofdruksensor "B" Circuit Onderbroken / Erratic

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

brandstofdruksensor B Circuit intermitterende / Erratic

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen die een brandstof druksensor (Chevrolet, Ford, GMC, Chrysler, Toyota, etc.). Hoewel generieke, kan de exacte reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model. Deze code is niet erg gebruikelijk.

De meeste moderne voertuigen zijn uitgerust met een brandstof druksensor (FPS). FOD is een van de belangrijkste ingangen van de aandrijflijn (PCM) voor brandstofpomp en / of brandstofinjector controle.

De brandstofdruksensor is een type sensor genaamd een transducer. Dit type sensor varieert de inwendige weerstand ten opzichte druk. De FOD gewoonlijk aangebracht op ofwel de brandstofrail of brandstofleiding. Over het algemeen zijn er drie draden naar de FOD verzoek, signaal- en massacontacten. De sensor ontvangt een referentiespanning van de PCM (kenmerkend 5 volt) en zendt een retoursignaal spanning die correspondeert met brandstofdruk.

Bij deze code ” B ” geeft het probleem is met een gedeelte van het systeem schakeling, in plaats van een bepaald symptoom of onderdeel.

Code P018E ingesteld wanneer het PCM een intermitterend probleem met de brandstof druksensor detecteert. Gerelateerde codes omvatten P018A, P018B, P018C en P018D

Een voorbeeld van een brandstofdruksensor.
brandstofdruksensor FPS P018E

Code Ernst & Symptomen

De ernst van deze codes is matig tot ernstig. In sommige gevallen kunnen deze codes resulteren in een auto die niet wil starten. Het is een goed idee om deze code te pakken zo snel mogelijk.

De symptomen van een P018E foutcode kunnen zijn:

  • Illuminated check engine licht
  • Een motor die is moeilijk te starten of start niet
  • Slechte prestaties van de motor
  • Common oorzaken van deze DTC code

    Mogelijke oorzaken voor deze code kunnen zijn:

  • defecte brandstofdruksensor
  • De brandstoftoevoer problemen
  • De bedrading problemen
  • defecte PCM
  • en Reparatie Procedures

    Controleer eerst de brandstofdruksensor en bijbehorende bedrading. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde bedrading, etc. Als schade wordt gevonden, reparatie nodig, schakelt u de code en kijk of het rendement. Vervolgens zoeken we naar bulletins technische dienst (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, moet u om vooruit te gaan stap voor stap diagnose van het systeem.

    De volgende is een algemene procedure, zoals het testen van deze code varieert tussen voertuigen. Om het systeem nauwkeurig te testen, wil je verwijzen naar de fabrikant diagnostische stroomschema.

    Controleer de bedrading

    Alvorens verder te gaan, wil je naar de fabriek elektrische schema’s raadplegen om te bepalen welke draden die. AutoZone biedt gratis online reparatiehandleidingen voor vele voertuigen en ALLDATA aanbiedingen enkel voertuig abonnementen.

    Controleer de referentiespanning gedeelte van het circuit

    Met de ontsteking van het voertuig op, gebruik dan een digitale multimeter ingesteld op DC volt te controleren referentiespanning (gewoonlijk 5 volt) vanaf het PCM. Hiertoe sluit de negatieve meter leiding met aarde en de positieve meter kabel naar de sensor B + aansluiting harnas zijde van de connector. Indien geen referentiesignaal aanwezig is, sluit de meter ingesteld op ohm (Contact uit) tussen de referentiespanning pin op de brandstofdruksensor en de referentiespanning pin op de PCM. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit.

    Als alles goed is tot op dit punt, zult u wilt controleren of er spanning die uit de PCM. Om dit te doen, zet het contact aan en zet de meter op DC volt. Sluit de positieve meter kabel met de referentiespanningsklem de PCM en de negatieve draad op de grond. Als er niet een referentie spanning van de PCM, de PCM waarschijnlijk defect. Echter, PCM’s zelden gaan slecht, dus het is een goed idee om dubbel te controleren uw werk tot op dit punt.

    Controleer de grond gedeelte van het circuit

    Met het contact van de auto uit, gebruik een digitale multimeter ingesteld op ohm om te controleren op doorverbinding naar massa. Verbind de meter tussen de brandstofdruksensor stekker aardaansluiting en chassisaarding. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd.

    Controleer het retoursignaal van de schakeling

    Schakel het contact van de auto uit en draai je multimeter om de ohm-setting. Verbind één meter leiden tot het retoursignaal aansluiting van de PCM en de andere om het rendement aansluiting van de stekker. Als de meter displays buiten bereik (OL), is er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gerepareerd. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit.

    Controleer de brandstofdruk sensoraflezing tegen werkelijke brandstofdruk

    De testen gedaan op dit punt aan dat de brandstofdruksensor circuit OK. Vervolgens wil je de sensor zelf tegen werkelijke brandstofdruk controleren. Hiertoe beginnen Een kabelslot brandstofdrukmeter de brandstofrail. Vervolgens sluit u een scanner om het voertuig en selecteer de data parameter FPS voor het bekijken. Start de motor en tegelijkertijd het bekijken van zowel de werkelijke brandstofdruk en de FOD sensor data op de scan tool. Als de waarden niet binnen een paar psi elkaar het defect is en moet worden vervangen. Als beide metingen onder de fabrikant brandstofdruk specificaties, wordt de FOD niet kwalijk nemen. In plaats daarvan, is er waarschijnlijk een levering brandstof probleem, zoals een defecte brandstofpomp, die diagnose en reparatie nodig is.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p018e
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p018e

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp