OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
brandstoftemperatuursensor A Circuit hoge input
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Nissan, Ford, Fiat, Chevrolet, Toyota, Dodge, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Ik heb ontdekt dat een opgeslagen code P0183 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een spanningssignaal van de brandstoftemperatuursensor heeft gedetecteerd ( of keten) die hoger is dan verwacht. Brandstoftemperatuur sensoren, in mijn ervaring, worden typisch geïntegreerd in de brandstofsamenstelling sensor. & Quot; A ” verwijst naar een gebied van een schakeling in plaats van een specifieke schakeling of.
De brandstofsamenstelling sensor de PCM een nauwkeurige brandstofsamenstelling en brandstoftemperatuur analyse. De brandstofsamenstelling sensor is geautomatiseerd en in lijn tussen de brandstoftank en de brandstofrail.
Als brandstof gaat door de brandstofsamenstelling sensor, het percentage ethanol, water en andere verontreinigingen worden beoordeeld. Blokgolf spanningsverlopen worden ingevoerd in de PCM volgens de vervuilingsgraad van de brandstof. Kortere golfvorm frequenties wijzen op een hoog percentage van de besmetting brandstof. Golfvorm frequentie kan ook worden weergegeven als verticale posten van de patroon. De hoeveelheid ethanol die in de brandstof wordt typisch gecategoriseerd onafhankelijk van andere verontreinigingen. Flexfuelvoertuigen normaal functioneren zelfs als brandstofsamenstelling niveaus zo hoog als vijfentachtig procent ethanol.
Brandstoftemperatuur wordt herkend door de PCM als pulsbreedte of het horizontale gedeelte van de golfvorm. Hoe dikker de pulsbreedte signaal, hoe hoger de temperatuur van de brandstof die door de brandstofsamenstelling sensor. Een en vijf milliseconden (honderdsten-of-a-seconde) is de gebruikelijke pulsbreedte variatie in de meeste voertuigen.
Als brandstoftemperatuur veel hoger dan de omgevingstemperatuur wordt, zal een P0183 code worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. De meeste OBD II uitgeruste voertuigen zal vereisen meerdere ontsteking cycli (met een falen) voor de MIL verlichting
Code Ernst & Symptomen
Vanwege het feit dat brandstoftemperatuur wordt gebruikt voor het berekenen brandstoftoevoer strategie flexfuelvoertuigen deze code moet worden beschouwd als ernstig. Symptomen van een P0183 code kunnen zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Misschien wel de meest complete tool voor de diagnose van een code P0183 is een diagnostische scanner met een geïntegreerde DVOM en oscilloscoop. Een infrarood thermometer en een informatie bron in het voertuig (zoals All Data DIY) kan ook zeer nuttig zijn.
Een visuele inspectie van alle bijbehorende bedrading en stekkers is een passend begin aan een diagnose. Beschadigd, verbrand of gecorrodeerde bedrading en connectors zal moeten worden gerepareerd of vervangen. Vervolgens wist u de codes en test het systeem. Gebruik maken van de OBD II readiness-modus wanneer meerdere falen cycli nodig zijn voor MIL verlichting. Vul gewoon je reparaties en duidelijk de codes, dan rijdt het voertuig gewoonlijk. Als de PCM binnenkomt gereedheid modus, uw reparaties waren effectief. Evenzo, de storing nog aanwezig is als de code wordt gereset.
Brandstofsamenstelling sensoren wordt gewoonlijk bereikt met een vijf-volt referentiesignaal en gemalen. De variabele weerstand brandstofsamenstelling sensor voltooit het circuit en levert het PCM een wisselende brandstoftemperatuur spanningssignaal. Verder door het testen referentiespanning en aarde bij de brandstof temperatuur stekker met de DVOM. Als referentiespanning niet op de brandstoftemperatuur stekker Gebruik de DVOM te testen parallelle schakelingen aan de PCM-stekker. Indien geen referentiespanning wordt ontdekt in de PCM-, kan een defecte PCM of PCM programmeerfout het probleem. Overweeg PCM falen alleen als laatste redmiddel.
Via de oscilloscoop, kunt u live data golfvorm patronen waarnemen als de referentie en gemalen beide aanwezig bij de brandstoftemperatuur stekker. Sluit de meetkabels op de grond en signaalschakelingen en observeer de golfvorm patronen op het beeldscherm. Met de infraroodthermometer werkelijke brandstoftemperatuur verkrijgen en te vergelijken met de temperatuur weergegeven door de golfvorm patronen op de oscilloscoop. Als de brandstoftemperatuur gereflecteerd door de golfvorm spanningsverlopen niet samenvalt met die van de thermometer, vermoeden dat de brandstoftemperatuursensor defect
Verdere diagnostische informatie:.