OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
02 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 3)
Wat betekent dat?
Deze diagnostische problemen (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.
De katalytische Convertor wordt gebruikt voor het helpen bij het controleren uitstoot. De PCM (Motormanagementsysteem) gebruikt het signaal van de zuurstofsensor aan de achterzijde van de katalysator om de efficiëntie van de katalysator te bewaken.
Dit is de bank 1,3 sensor. Het is een vierdraads sensor leverde een 0,5 volt referentiespanning en een voeding en aarde schakeling voor de O2 sensor verwarmingselement. Er is ook een signaaldraad van de zuurstofsensor het PCM die kan variëren tussen ongeveer 0,1 volt tot ongeveer 0,9 volt naar zuurstofgehalte van het uitlaatgas. Een goed werkende post-cat sensor kleine veranderingen langzamer dan voor O2 sensoren vertonen
Om opnieuw te vereenvoudigen. Hoofdbaan een post-cat sensor is katalysatorefficiëntie, geen controle brandstofadministratie monitor (alhoewel ze kunnen een maat voor invloed op de werking voren o2 sensor hebben). Indien de PCM vast dat de post-cat o2 sensorsignaal spanning onder een bepaalde drempel te lang zal P0143 stellen. PCM gedetecteerd de HO2S signaal was minder dan 156 mv gedurende 28 seconden.
Symptomen
Meestal achterste O2 sensor problemen niet veroorzaakt rijgedrag problemen omdat zij een ingang die maatregelen katalysatorefficiëntie (anders dan voor O2 sensoren). Als je echter nog andere codes aanwezig, zoals lean codes of pre-o2 sensor codes, dan kunnen zij drivability problemen veroorzaken evenals P0143. De volgende symptomen kunnen aanwezig zijn:
Oorzaken
Een motor die lean kon deze code in te stellen wordt uitgevoerd, maar er zal waarschijnlijk andere codes aanwezig.
Mogelijke oplossingen
het is altijd goed om te beginnen met het controleren op luchtlekken in het uitlaatspruitstuk en in de uitlaatpijpen.
met KOER (toets aan draaiende motor) gebruik een scanner of een voltmeter controleren O2 sensor signaalspanning bij warme motor. Het kan zijn dat het toerental te verhogen tot een snel stationair aan de spanning van de bank 1,3 sensor te controleren. Als het de spanning vast laag (minder dan een halve volt) en je hebt geen andere o2 sensor codes aanwezig zijn in de PCM, dan is het een goede gok dat de sensor is slecht. Als de spanning niet vast zit laag en de O2 sensor lijkt te werken prima, het is waarschijnlijk steken laag tussenpozen. Dit blijkt vaak de sensor
Dat gezegd hebbende, als je geïnteresseerd bent in zeker weten wat het probleem dan wordt het volgende uitvoeren:. 1. Zet de motor uit en trek de 1,3 o2 stekker. Zorg ervoor dat er batterij spanning en aarde aanwezige O2 sensor kachel. Als er niet dan is de diagnose dat eerst dan hertest. Als dat controles dan met behulp van een draadbrug leveren een chassisaarding de o2 sensor connector (PCM zijde) massacircuit. Nu nemen de scanner bank 1,3 o2 sensormeting. Als het nu ongeveer een halve volt plaats het O2 sensor. Indien na het toevoeren van een grond om de PCM losgekoppeld van de O2 stekker, de spanningswaarde niet verandert controleer het harnas kort naar massa.
Controleer harnas maken van contact met uitlaatgasbestanddelen. Controleer pinnen op schade en voor vocht. Reparatie als dat nodig is. Als je geen harnas problemen kan vinden, dan kan de PCM slecht zijn.