OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
turbocompressor / Supercharger Inlet druksensor High (Stroomafwaarts van gasklep)
Wat betekent dat?
deze diagnostische (DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen die een turbocharger of supercharger inlaat druksensor hebben. Brand van de voertuigen kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Ford, Dodge, Saturnus, Nissan, Subaru, Honda, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model / engine.
Deze bijzondere code geeft een hoge toestand binnen de Turbo / Supercharger inlaatdruk Sensor (TCIP) circuit. De turbo / supercharger verantwoordelijk voor het vergroten ” volumetrisch rendement ” (Hoeveelheid lucht) binnen de verbrandingskamer door het creëren van druk in het inlaatsysteem.
algemeen Turbo zijn uitlaatgassen aangedreven en aanjagers zijn riemaandrijving. De inlaat van de turbo / supercharger is waar ze hun gefilterde lucht krijgen van de luchtfilter. De inlaat sensor werkt met de ECM (Electronic Control Module) of PCM (Motormanagementsysteem) om te controleren en te reguleren inlaatdruk
” (Stroomafwaarts van gasklep) ” geeft aan welke specifieke inlaatsensor heeft de storing en de locatie. De druksensor kan bevatten ook een temperatuursensor erin.
Deze foutcode is nauw verwant aan P012A, P012B, P012C en P012E.
Wat zijn de symptomen van de code
de symptomen van een P012D motorcode kunnen zijn:?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken van deze code kan worden:
Wat zijn enkele van de stappen voor probleemoplossing?
Zorg ervoor dat u check voor bulletins technische dienst (TSBs) voor uw voertuig. Toegang krijgen tot een bekende fix kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
2013 Ford F150 EcoBoost P012B / P012D Bulletin 14-0082
Een bekende bulletin, bijvoorbeeld, is Ford TSB 14-0082 die van toepassing is tot en met 2013 Ford F-150 pick-ups met de 3.5L EcoBoost V6 motor. Als u een P012B en / of P012D code met dat voertuig, hier is een PDF-kopie van het volledige bulletin. De oplossing is om de sensor & amp vervangen; connector met bijgewerkte onderdelen, draad onderdeelnummer BU2Z-14S411-ATA- en sensordeel nummer CV2Z-9F479-A. Samenvatting hieronder:
Sommige 2013 F-150 voertuigen met 3.5L GTDI motoren kan Mil verlicht met diagnostische (DTC) P012B (turbo / supercharger inlaat druksensor bereik / prestaties) en vertonen / of P012D (turbo / supercharger inlaat druksensor hoog) opgeslagen aandrijflijn (PCM) geheugen.
Extra
Wanneer u werkt met elektrische systemen, enkele van de fundamentele instrumenten die zijn een goed idee te hebben zijn:
Safety Tips
Basic Step # 1
visueel de TCIP en s urroundings. Gezien de aard van deze codes, is het zeer waarschijnlijk is er een soort van fysiek probleem veroorzaakt deze kwestie. Dat gezegd zijnde, controleer het harnas goed omdat het harnas voor deze sensoren meestal langs gebieden waar extreem hoge temperaturen aanwezig zijn. Om die sensor circuit defecte Zie & quot te lokaliseren; Stroomafwaarts van Gasklep “. Stroomafwaarts betekenis na de smoorklep de zijde dichter bij het inlaatspruitstuk. De smoorklep is kenmerkend bevestigd aan het inlaatspruitstuk zelf. Zodra u de TCIP hebt gevonden, volgt u de draden uit het en inspecteren op gerafelde / bitter / cut draden die een probleem kunnen veroorzaken. Afhankelijk van de locatie van de sensor op uw merk en model, kunt u voldoende toegang tot de sensoren connector. Als dat zo is, kunt u deze los te koppelen en te inspecteren de pennen op corrosie.
NOTA: De groene kleur is een goed teken dat er corrosie aanwezig is. Visueel alle gemalen banden en uiterlijk op corrosie of losse aardverbindingen. Een probleem in het algemeen elektrisch systeem kan en zal rijgedrag kwesties, slechte kilometers veroorzaken onder andere niet-gerelateerde problemen.
Basic Step # 2
Afhankelijk van het merk en model van uw auto, is er kan een toepassing voor het circuit. Zekeringenkasten kan zowat overal worden geplaatst in de auto, maar een paar goede plaatsen om te beginnen zijn: onder het dashboard, achter het handschoenenkastje, onder de motorkap, onder een stoel etc. Locate zekering en zorg ervoor dat het past binnen de sleuf strak en dat het niet wordt geblazen.
Basic Tip # 3
Controleer uw filter! Voer een visuele inspectie luchtfilter op tekenen van verstopping of vervuiling. Een verstopte filter kan een lage druktoestand veroorzaken. Dus, als het luchtfilter verstopt of enige tekenen van beschadiging (bijvoorbeeld: water binnendringen), moet worden vervangen. Dit is een kostenefficiënte manier van de uitspraak van dit omdat de meeste keren, luchtfilters zijn goedkoop en gemakkelijk te vervangen
. OPMERKING: Controleer of uw luchtfilter te reinigen. Zo ja, kunt u in staat om uw filter schoon te maken in plaats van samenkomst het vervangen van de gehele.
Basic Stap # 4
Als alles controles op dit punt, en u nog steeds niet vinden van een storingen zou het circuit zelf controleren. Dit kan onder meer los te koppelen van de ECM of PCM elektrische connector dus zorg ervoor dat de batterij is aangesloten. Basic elektrische tests moeten worden uitgevoerd op het circuit. (D.w.z. controleren continuïteit controle kort naar massa, energie enz ..). Elke vorm van open of kortgesloten zal een probleem dat moet worden gerepareerd te geven. Good luck!