OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Low Fuel Pressure – Gedwongen Limited Power
Wat betekent dat
Deze generieke aandrijflijn diagnostische code ( DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Hyundai, Ford, Mazda, Dodge, etc.
Lage brandstofdruk systemen worden over het algemeen gebruikt in diesel systemen. Het feit dat de injectiepomp doet het zware werk voor zover het verstrekken van dieselmotoren met de hoge brandstofprijzen drukken die ze nodig hebben om de brandstof op adequate wijze te vernevelen.
Dat gezegd hebbende, de injectiepomp moet nog worden voorzien de brandstof in de eerste plaats. Hier lage brandstofdruk pompen / systemen een rol spelen. Het is uiterst belangrijk voor de ECM (Engine Control Module) aan deze voorwaarden nauwlettend blijven volgen. Reden hiervoor is, elke ingebrachte lucht veroorzaakt door een uitgehongerde injectiepomp / injector onder belasting kan en zal grote problemen veroorzaken. Geforceerde beperkt vermogen meestal een soort modus die het voertuig in wanneer het moet bepaalde controlewaarden voor de gebruiker verhinderen de motor verder te beschadigen. Brandstof, heeft ook te gaan door een groot aantal filters, pompen, injectoren, lijnen, aansluitingen etc. om uiteindelijk worden geleverd aan de motor, zodat u zich kunt voorstellen, zijn er veel mogelijkheden hier. Zelfs kleine brandstof lekt bieden u meestal met een geur sterk genoeg is om kennisgeving dus hou dat in gedachten.
Alle terwijl het toezicht op tal van andere systemen en sensoren, de ECM heeft een lage brandstofdruk staat en / of onvoldoende doorstroming gedetecteerd . Wees je bewust van de plaatselijke brandstof omstandigheden. Repetitive fill-ups met vuile brandstof kan verontreinigen niet alleen de brandstoftank, maar ook de brandstofpomp en alle andere betrokkenen om eerlijk te zijn
P00BA Low Fuel Pressure -. Gedwongen Limited Power code wordt ingesteld als de ECM detecteert verlagen dan gewenst brandstof drukken en gaat voertuig in fail-safe mode.
Wat is de ernst van deze DTC?
Zoals eerder uitgelegd, lage brandstof druk kan en zal kwesties in de toekomst leiden tot wanneer dieselmotoren betreft. Ik zou zeggen dat de ernst zou worden ingesteld op matig-hoog, want als je van plan bent om dagelijks uw voertuig rijden, en het is een diesel, moet u ervoor zorgen dat uw brandstofsysteem is functie adequaat.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
de symptomen van een P00BA diagnostische code kunnen omvatten:?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?
oorzaken voor deze code kan onder andere:
Wat zijn enkele stappen P00BA het oplossen van problemen?
Basic Step # 1
Zorg ervoor dat als er lekken, om ze meteen te pakken. Dit kan en zal lager zijn dan gewenst brandstof druk veroorzaken elk gesloten systeem, zodat het systeem waarborgen goed afgesloten en niet actief lekt overal. Verroeste lijnen, brandstoffilter pakkingen, verslechterd O-ringen, etc. alle leiden tot brandstoflekkage.
Basic Tip # 2
Controleer filter uw lage brandstofdruk van het systeem. Deze kunnen zich op de chassisbalk of dichtbij de brandstoftank. Het moet vrij duidelijk zijn indien de brandstoffilter is onlangs vervangen of als het lijkt alsof het nooit is veranderd (al dan niet voor een tijdje). Vervanging daarvan. Houd in gedachten, het inbrengen van lucht in een diesel-systeem kan een lastig probleem te verhelpen zijn dus zorg ervoor dat u de juiste bloeden en filter vervanging procedures volgen. Raadpleeg de service manual voor specificaties en procedures.
Basic Stap # 3
Als het mogelijk is, de locatie van uw brandstof injector. Deze zijn meestal vrij eenvoudig te vinden, maar dat gezegd, soms plastic deksels en andere beugels kunnen in een goede werking van visuele inspectie. Zorg ervoor dat u controleren of er geen hulpstukken of aansluitingen zijn lekkende brandstof. Ook rond de injector zelf (O-ring) is een gemeenschappelijk lek. Visueel op tekenen van beschadiging of wat dat betreft alles wat zou veroorzaken brandstofstroom te reduceren (d.w.z. geknikte lijn bij verstuiver). Deeltjes in de brandstof een reële mogelijkheid gezien de openingen zo klein. Adequate brandstofsysteem onderhoud (bijvoorbeeld brandstoffilters, EVAP, enz.)