OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
INLAATLUCHTTEMPERATUURSENSOR 1-circuit storing Bank 2
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke code aandrijflijn, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
De IAT (inlaatluchttemperatuur) sensor een thermistor, die in feite betekent meet luchttemperatuur door het detecteren van resistentie in de lucht. Het is meestal ligt ergens in de inlaatlucht leidingen, maar kan worden gevestigd in het inlaatspruitstuk op sommige toepassingen. Het is meestal een tweedraads sensor met een 5 volt referentiedraad (die ook dient als signaaldraad) vanaf het PCM (Motormanagementsysteem) en een aarddraad geleverd.
Al lucht over de sensor de weerstand verandert. Deze weerstandsverandering beïnvloedt de 5 volt dienovereenkomstig toegevoerd aan de sensor. Koudere lucht veroorzaakt een hogere weerstand en hogere signaalspanning & warmere lucht lagere weerstand en lagere signaalspanning. De aandrijflijn (PCM) bewaakt deze verandering in de 5 Volt en berekent luchttemperatuur hulp laat de motor op de meest efficiënte wijzen mogelijk bij een gegeven temperatuur.
Als de PCM een spanning detecteert dat buiten normale werkbereik van de IAT sensor bank 2, een P00AA stellen. Bank 2 is de kant van de motor die niet cilinder bevat # 1
Zie ook Bank 2 IAT sensor circuit foutcodes:.
symptomen
Er kunnen geen andere keuze dan MIL (Malfunction Indicator Lamp) verlichting opvallende symptomen. Het kan echter zijn dat u een slechte rijgedrag klachten kunnen ervaren.
Oorzaken
Mogelijke oorzaken van de P00AA DTC omvatten:
Mogelijke oplossingen
controleer eerst visueel dat de IAT is op zijn plaats en is nog niet verdreven. Als een snelle controle van de IAT, gebruik dan een scanner & controleren op IAT lezing met KOEO (toets aan de motor uit). Wanneer de motor koud is, moet de IAT lezen hetzelfde als CTS (Koelvloeistoftemperatuursensor) lezen zijn. Indien deze meer toont dan enkele graden afwijking (bijvoorbeeld als duidt een temperatuur extreem als negatieve 40 °. Of 300 °. Dan natuurlijk er een probleem) ontkoppelen de IAT en doe een resistentietest over de twee klemmen. P >
Elke sensor zal verschillende weerstanden hebben, zodat je moet die info van een reparatie handleiding te krijgen. Als de weerstand van de IAT sensor niet binnen specificaties, sensor vervangen. . Er moet enige weerstand, dus als het meet oneindige weerstand, vervang dan de sensor
Dat gezegd hebbende, hier is een beetje meer diagnostische informatie als dat niet zorgen voor het:
1. Als uw KOEO IAT lezen is op het hoge extreme, net als 300 graden. (Wat duidelijk onjuist), koppelt de IAT sensor. Indien de aflezing nu de laagste uiterste (-50 of zo) en plaats de thermosensor inlaatlucht. Echter, als bij het uittrekken van de IAT, de uitlezing verandert niet en zet het contact uit en ontkoppel de PCM-stekker. Met een voltmeter te controleren tussen een goede grond en de signaaldraad aan de IAT. Als er continuïteit, dan repareren kort naar aarde op de signaaldraad. Als er geen continuïteit, dan kan het PCM een probleem
2 hebben. Als uw KOEO IAT lezen is aan de lage extreme weer los te koppelen van de IAT connector. Controleer of er 5 volt op het signaal en de andere is geaard.
a. Als u 5 volt aanwezig zijn en een goede grond, jumper de twee terminals samen. Nu is de lezing van de scanner moet op de hoge extreme. Zo ja, vervang de IAT sensor. Maar als het laag blijft, zelfs nadat u de twee draden samen jumper, dan kan er een breuk in de kabelboom of een probleem met de PCM zijn.
b. Als u niet 5 Volt aanwezig, controleert vervolgens referentiespanning terug in het PCM-stekker. Als het moment zijn maar niet op IAT sensor, het herstel van de breuk in de signaaldraad.